Permalänk
Medlem

DJ-problem

Finns en del fina program för min hobby musik. Nu vill jag fixa in hörlurarna så att jag hör vilken låt jag skall mixa in i dem och den som spelas i stereon. Går det ens att göra med det integrerade ljudkortet? Har ett shuttle AN35Ultra med 6.1 ljud enligt tillverkaren.

Hur göra? Måste det till ett annat ljudkort eller är det bara kabeljox som måste till?

Visa signatur

/-_-

Permalänk
Medlem

Mycket tveksamt. Kan gå om ljudkortet har två stycken separata kanaler, men ärligt talat tror jag inte att det finns något sådant.

Här har du ett alternativ:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=120906&cks=SER

EDIT: Självklart kan du ha två stycken ljudkort i datorn, men då måste programmet du använder ha stöd för detta. Sedan vette fasen hur smidigt det är.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Cool liten pryl det där. Hmmm, men dyr. Men men, hur funkar det praktiskt, med drivisar och konflikter, med två ljudkort som bör bli betydligt billigare?

Visa signatur

/-_-

Permalänk
Medlem

Jag har haft svårt att få det att fungera.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Hmm, ingen hjälp kanske men jag har ett gammalt SoundBlaster Live! Platinum som det fungerar alldeles utmärkt att leka dj med. Det har två separata kanaler som jag kan koppla till två olika kanaler på en mixer. Fungerar klockrent ihop med PCDJ tex...

Visa signatur