Permalänk
Medlem

De skriver dem säket, men du kan aldrig tabetalt för något som inte fungerar, samt att du kommer säkert att kunna avsäga dig abonemang osv.

4 VECKOR?????? FY SKAM!

Permalänk

Enligt supporten skall timeout problemet vara löst nu iaf, men det återstår väl att se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYAN
Hoppas BORNET kommer med en fet ersättning för detta...
Det står väl i avtalet att dom ska garantera lev bla bla nåt...
Har det inte framför mig just nu bara..

Nån som har det och kan se vad det står ang ev ersättning edyl?

Skal jag verkligen behöva citera mig själv i en tråd på så här få sidor?:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz

Citat:

7. Bornets ansvar
7.1 Bornet ansvarar inte för några skador som drabbar Kunden, direkta eller indirekta, vilket inkluderar utebliven vinst, förlorade intäkter, förlust av data, följdskador, oavsett orsak och rättslig grund,
till följd av användning av eller svårighet eller omöjlighet för Kunden att nyttja Tjänsten. Denna ansvarsbegränsning gäller inte för direkta skador som uppkommit på grund av Bornets grova
vårdslöshet.
7.2 Bornet kan inte garantera att Tjänsten ständigt kan vara tillgänglig för Kunden. Om fel eller avbrott uppstår kommer Bornet dock att vidtaga skäliga och erforderliga åtgärder för att återigen
göra Tjänsten tillgänglig för Kunden.
7.3 Bornets totala ansvar enligt dessa villkor är begränsat till ett (1) basbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring, oavsett den uppkomna skadans omfattning.
Denna punkt medför ingen inskränkning i konsumenters rättigheter i enlighet med tvingande svensk lagstiftning.

http://www.bornet.se/files/3/20050121132843_webavtalprivat050...

Permalänk

någon mer än jag som fortfarande har problem med låga hastigheter ?

Permalänk
Medlem

ALLT med Bornet suger just nu!
Taskiga hastigheter , massa timeouts , värdelös Support!
Inte ett knyst från mafnus , har han blivit belagd med munkavle tro?
För ringer man supporten så suger ju den oxå , "Vänta ett par dagar" , ok , men inte 4 VECKOR !!

PS. Inte bara jag som har problem, har polare som fortfarande har samma problem DS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYAN
ALLT med Bornet suger just nu!
Taskiga hastigheter , massa timeouts , värdelös Support!
Inte ett knyst från mafnus , har han blivit belagd med munkavle tro?
För ringer man supporten så suger ju den oxå , "Vänta ett par dagar" , ok , men inte 4 VECKOR !!

PS. Inte bara jag som har problem, har polare som fortfarande har samma problem DS

Vet du vad bornet först och främst står för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
Vet du vad bornet först och främst står för?

Är det en gåta eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYAN
Är det en gåta eller?

Beror på hur man ser det, deras främsta uppgift är ju att hålla elnätet här i borås i ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
Beror på hur man ser det, deras främsta uppgift är ju att hålla elnätet här i borås i ordning.

Då kanske man inte ska uppge sig för att vara bredbandsleverantör till hela Borås med omnejd OCH AB Bostäder... Men vad vet jag , en simpel kund...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYAN
Då kanske man inte ska uppge sig för att vara bredbandsleverantör till hela Borås med omnejd OCH AB Bostäder... Men vad vet jag , en simpel kund...

Jag reagerade på

Citat:

ALLT med bornet suger just nu

Var glad att du inte har elavbrott.
Jag tror i alla fall att bornet försöker, men jag håller med om att det är väldigt dåligt att det inte kommer upp någon information någonstanns, och även att Magnuf inte änns pallat sig hit trots mitt PM till honom.

Permalänk
Medlem

snart är det 5 veckor!!!

F E M V E C K O R ?????

Permalänk
Medlem

No timeouts.

Men långt ifrån stabil. Hastigheten åker jojo ... TCP-mottagning över 7 Mbit/s ena stunden för att sedan plötsligt 5 min senare djupdyka till under 1 Mbit/s.

Skoj att ha en 8/1 lina där det går snabbare att ladda upp en fil än ladda ner

Permalänk
Medlem

Mafnus har slutat på bornet, han jobbade bara där över sommarn... Han har hållt på och flytta till växjö dom senaste dagarna och har säkert därför inte kunnat svara i tråden. Vad jag har hört så är det mesta överlåtet till folket från varberg, eftersom att det är deras maskiner men dom har tydligen inte löst det än.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Hur mäter ni uppkopplingen mot bornet?
Har ni något program att rekomendera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exel_kk
Hur mäter ni uppkopplingen mot bornet?
Har ni något program att rekomendera?

tptest @ google..
Förresten, handlar hela tråden på över 200 inlägg om en liten lokal ISP i Borås?

Permalänk
Medlem

Jajjemän!
Liten o liten de har väll minst 25% av alla boråsare under sig.

Permalänk
Medlem

Uppsägning av abonemang?

Nån som har kollat om det går att bryta sitt abonemang?
Med tanke på allt det här strulet?

PS. SkAliz nu pratar jag om ADSL och inte om STRÖM DS

Permalänk

Re: Uppsägning av abonemang?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYAN
Nån som har kollat om det går att bryta sitt abonemang?
Med tanke på allt det här strulet?

jag frågade det hos kundtjänst för ett par veckorsedan och enligt killen jag pratade med skulle det inte vara några problem att lösa det, så mitt tips är att du ringer dit och frågar snällt vad dom har för lösning.

Någon mer än jag som har haft avbrott i dag ? .. 3 st på ca 30 s till 5 minuter mycket störande . jag ringde supporten och det enda dom kunde göra var att förmedla vidare till supporten som skulle titta på det i morgon.

Permalänk

Får ju för fan panik på de jävla bornet, de får fan fixa de snart...

bangar inte på att byta ISP men vill inte ha ny tid bindningstid, och kör man utan så blir det oftare dyrare,

S U C K

Visa signatur

P4 3K Mhz - GFX 5,7K - 1,24K Ddr

Permalänk
Medlem

Re: Re: Uppsägning av abonemang?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxicdude
Någon mer än jag som har haft avbrott i dag ? .. 3 st på ca 30 s till 5 minuter mycket störande . jag ringde supporten och det enda dom kunde göra var att förmedla vidare till supporten som skulle titta på det i morgon.

Har haft ett antal mindre avbrott idag på runt 5 minuter, ett antal på 20-30sec och ett par på några secunder(dom som bara hinner slänga ut dig ifrån instaints messenger program och liknande)
Även ett längre för en liten stund sedan, på ungefär 15 minuter, det är ganska frustrerande ibland.

Permalänk
Medlem

Blev oxå nedkopplad ett antal ggr igår...
detta vore önskvärt:

1. LÖS PROBLEMET NU !!!
2. UPPDATERA HEMSIDAN MED LÖPANDE INFORMATION OM PROBLEMET/ARBETET
3. KOMPENSATION

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYAN
2. UPPDATERA HEMSIDAN MED LÖPANDE INFORMATION OM PROBLEMET/ARBETET

Det där borde vara det minsta man kan begära, det är inte en stor sak att hålla hemsidan uppdaterad, inte direkt ett heltids arbete, men man måste väl ändå kunna begära att det efter 5v problem, till och från, skall finnas en notis på hemsidan om det.

Permalänk

Nu har fanskapet börjat för mig igen också. Timeouts hela tiden. >:(

Permalänk
Medlem

Någon som har ringt dem o frågat hur det går?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exel_kk
Någon som har ringt dem o frågat hur det går?

Nån som har gott om tid som orkar sitta i telefonkö ?

Kompisen har ringt nu och gissa vad!?

Jo dom säger att dom jobbar på det....

Uppdaterat 2/8-05

Nu har jag ringt supporten.
Och enligt en killen som jag pratade med så var det här med ADSL problemet ganska nytt, dom har mest jobbat med problem för KabelTv nätet som BORNET har.
Så dom har inte haft så hög prioritering för ADSL problemen , men nu har dom upptäckt att ADSL kunder ringt in mer och mer , så nu ska dom ändra prioriteringen till ADSL kunderna istället.

Uppdaterat samtidigt som jag skrev ovanstående, då min fru ringde och berättade att nån från BORNET hade ringt hem:

Dom har tydligen varit beroende av nån leverantör som varit försenad edyl, (Min fru mindes inte riktigt vad han sa)
Men nästa vecka så ska dom fixa problem så att det ska FUNGERA igen !

Nån som vill satsa några pengar...??

Permalänk
Medlem

låter som problem med växtvärk. de har verkligen tagit sig vatten över huvudet, de kan ju inte ta på sig mer än att de kan fixa det om båda krånglar samtidigt, kabel-tv och internet.

Permalänk
Medlem

aldrig mer hornet, aldrig mer.

Permalänk
Medlem

Fungerar det fortfarande inte?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Nä...
Ger dom denna veckan oxå , sen är det bye bye HORNET för min del !

Permalänk

Samma här. Ska göra ett försök att få tag i någon chef eller annan högre ansvarig, för det är uppenbart totalt lönlöst att ringa supporten, varken felavhjälpning, felinformation på hemsidan, eller ett förinspelat telefonmeddelande när man ringer verkar ha gått att ordna på 6 veckor.