Permalänk

USB strul

USBn strular... Kan ej koppla in kameran eller mp3an i USBn, den klagar bara på felaktig maskinvara. Båda fungerar dock i en annan dator. Och de använder XPs drivrutiner, så det är ingen specialare där. Allt fungerade för nån vecka sedan. Har testat olika USB portar samt jag vet att kabeln är ok också.
Mitt trådlösa USB Logitech tangentbord och mus fungerar dock utan strörre problem.

Har testat att ominstallera USB drivarna, har ominstallerat XP (Sp2), inget hjälpte.

Har någon nåt tips? Kan det vara fel på moderkortet?

Visa signatur

Ulrik

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera usb-portarna. Kontrollpanelen/system/maskinvara/enhetshanteraren och usb-styrenheter.
Dubbla på varje och uppdatera drivrutinen. Om någon blir uppdaterad så kan problemet vara löst. Sätt i sladden och starta om datorn.

Permalänk

Har uppdaterat via XPs sök senaste drivrutin, hjälpte ej. Kan inte hitta någon nyare drivruting på Asus websida (och de påstår att man ska köra på XPs drivare).

Vad menar du med "Dubbla på varje"?

Visa signatur

Ulrik

Permalänk
Hedersmedlem

Dubbelklicka på varje gissar jag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Permalänk

Lyckades uppdatera en av dem. Men efter det så låser sig USB musen så fort jag kopplar in USB kameran. Testade att köra musen via PS2an och samma sak där, musen låser sig när jag sätter i USB kameran.

Och som sagt, det är inte kameran för den fungerar i en annan dator. Är det moderkortet?

Visa signatur

Ulrik