Permalänk
Medlem

Aspire X-dreamer II , farenheit??

Har hört att vissa (och jag) har fått ett ex där tempen på fronten visar farenheit, har åxå hört att det ska gå att ändra på nått vis...men hur? sen har mina dioder i fronten börjat lägga av en efter en...nån med samma problem?

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Den visar inte farenheit, om du inte köpt den från nåt konstigt ställe :/
Jag har slängt chassit åt hundarna nu... Ska sno lite saker från den som hårddisk-rack osv till trächassi.

Permalänk
Medlem

jag läste någonstans att colorcase hade skickat fel till sina återförsäljare så som datorbutiken där jag köpte mitt...därför har några fått med farenheit...

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Jag fick fel ifrånbörjan, jag skrev till datorubutiken.com att jag fått en med farenheit och visade artikeln på colorcase.se och så fick jag en ny.
Men det kan vara så att du bara ska ändra från F till C. Öppna fronten och kika efter om du inte har en liten kontakt på tempen och ändra den. Om det inte finns någon, skicka ett mail som jag.
Däremot har jag ingen aning om lysdioderna, men det är ju bara skönt
att de inte går, för dom lyser ju bara upp allt och alla. Jag har fixat en strömbrytare så jag kan stänga av dom dock.

Hoppas du fick svar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På mitt aspire Dreamer II går det att ändra med en switch på baksidan av mätaren...

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

lImen....vadå fick du ett nytt chassi eller en ny display?
Jag har haft mitt chassi sen oktober förra året så jag lär ju inte få ett nytt

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

jag tror jag kan ändra på mitt om man tar lös fronten :D!

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
lImen....vadå fick du ett nytt chassi eller en ny display?
Jag har haft mitt chassi sen oktober förra året så jag lär ju inte få ett nytt

Nej nej, jag fick en ny temp läsare
Jag har precis som Corpze; en switch där bak.
Det är en 3x3cm stor display som du bara skruvar lös från fronten (bakifrån förstås).
Lätt som en plätt.

Seså, maila datorbutiken.com nu

/ lImen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe jaja ok tackar...:)

Visa signatur

Ztudio