Age of Empires III demo ute !!!!

Permalänk
Medlem

Har en fråga , man får exp när man dödar andra soldater , är detta något som man kan ha nytta av ? man kan väl inte gå upp i lvl och sådant ? eller är det för att bygga vissa byggnader ? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Har en fråga , man får exp när man dödar andra soldater , är detta något som man kan ha nytta av ? man kan väl inte gå upp i lvl och sådant ? eller är det för att bygga vissa byggnader ? :S

Det är ungefär precis som du säger man får nya "kort" i hemstaden kan välja kort efter spelet

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Sötast

Exp används för att skicka reinforcements: allt från mat till kanoner, även vissa "mcv´s" till specialarbyggnader och så.

Reinforcements består av "kort" vilket du kan få nya efter en klarad bana

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på hur nära man är eller att man inte kan ändra formationer. Det går det visst. Sök i options.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Har lagt märkte till det med kort nu , tack för hjälpen....

Permalänk

Testade de...
Mycket roligt spel!
När kommer hela spelet ut då?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Testade de...
Mycket roligt spel!
När kommer hela spelet ut då?

Den 25 oktober enligt gamespot.
http://www.gamespot.com/pc/strategy/ageofempiresiii/index.htm...

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga , kommer spelet kunna flyta bättre med kommande drivrutiner ? Jag tycker att jag har en helt okej dator och det hackar med textures på high utom en , shader på medium o shadows på low o 1280x960

då om det är t.ex stridande på gång.

Edit : Någon med liknande system som kan berätta hur det flyter för dom ? Eller gör jag något fel ? har inte AA/AF igång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Blir lite sur nu, sitter på en AMD 64 3000+ venice och får inte igång installationen av spelet, programmet säger så här

"Your computer processor does not support the advanced instruction set (SSE) required for Age of Empires III, aborting installation."

någon mer med detta problem.

Har du uppgraderat från non-venice till venice utan att ominstallera windows?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Har du uppgraderat från non-venice till venice utan att ominstallera windows?

Men om man hade SSE innan med så borde väl det inte göra nån skillnad?

Tufft spel annars, häftigt på andra banan när man uppgraderade sina tradelines till tåg.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Jag har en fråga , kommer spelet kunna flyta bättre med kommande drivrutiner ? Jag tycker att jag har en helt okej dator och det hackar med textures på high utom en , shader på medium o shadows på low o 1280x960

då om det är t.ex stridande på gång.

Edit : Någon med liknande system som kan berätta hur det flyter för dom ? Eller gör jag något fel ? har inte AA/AF igång.

Jag kör med allt på high som går, flyter skitfint. Har 1280*1024 har jag för mig som upplösning.

Har en P4 3.4 ghz, 1 gb minne och x800xt, rätt likt ditt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre
Jag kör med allt på high som går, flyter skitfint. Har 1280*1024 har jag för mig som upplösning.

Har en P4 3.4 ghz, 1 gb minne och x800xt, rätt likt ditt.

amen snyft upphöjt till tolv... här har man gått och längtat efter ett spel och kan sedan inte njuta av det

Permalänk

För er som spelet inte flyter för (fast det borde) , kolla om någon fiendegubbe har gått ner under vattenytan, då började det ryka ur min dator också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men om man hade SSE innan med så borde väl det inte göra nån skillnad?

Tufft spel annars, häftigt på andra banan när man uppgraderade sina tradelines till tåg.

Installerar du windows med en cpu som har sse2 och sedan uppgraderar till cpu med sse3 så måste du installera om windows för att kunna använda sse3. Kan vara det som spelet klagar på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det är som sagt ett demo med stora brister.
Gubbar kan fastna lite här och var och vissa figurer är inte animerade (piraterna)

Tycker spelet är skitkul.
Ge utvecklarna ett halvår till ett år så är det nog bättre.

Dock är det lite sjukt att de dragit in Ottomanska imperiet i det här spelet.
Som att det inte fanns tillräckligt många europeiska länder som försökte ta över Amerika. Hade ju varit skoj om Sverige fått vara med

Osmanska riket, inte ottomanska.

Iallafall, jag tycker det är någorlunda självklart att Osmanska riket är med istället för Sverige. Utöver Gustav II Adolf's kampanjer i Europa, så var sverige aldrig någon direkt stormakt. Visst, när de kontrollerade norge och Finland fanns det en dröm om att bli stormakt, men det var endast bara en dröm.

Och sen kanske sverige hade en kortvarad koloni, och att Osmanska riket inte hade någon, men vilket utav rikerna påverkade klimatet i Europa mest? Just det, Osmanska riket, överlägset.

Permalänk
Medlem

Luite småbuggit demo :S först så gick inte prästen, utan han svävade omkring på rygg (WTF?!) Sedan i andra missionet på campaignen så gjorde jag alla objectives, men kunde fortfarande inte klara banan. Sedan när jag spelade Skirmish skulle jag gå och äta och satte spelet på paus. När jag kom tillbaka möttes jag av en svart skärm och ett blinkande "_" i hörnet. Tillägas kan att jag fortfarande hörde spelets ljud. Aja buggit demo men spelet verkar bli skitkul

Permalänk
Medlem

w00t? :s

2 kb/s

EDIT: Hela 5 kb/s.

nån snäll själ som vill lägga upp de nån annan stans?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag får inte det till att fungera. Jag har installerat det men när jag ska starta det så kommer det upp en tom varningsruta. Någon som vet hur man löser det?

Jag har installerat om det ett flertal gånger.

EDIT: Problemet löst:
Installerade MSXML 4.

Permalänk
Medlem

Asså jag kan inte lira med högsta inställningar som många andra med liknande system som jag kan , jag tar högsta och sen går in o lirar o är i en by så ser man hur det hackar när jag tittar runt =/

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
w00t? :s

2 kb/s

EDIT: Hela 5 kb/s.

nån snäll själ som vill lägga upp de nån annan stans?

Lär hela tråden finns på FZ.se

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Lär hela tråden finns på FZ.se

ah thx

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

EvilNed, du är så smart.

EDIT: OnT så har jag inte märkt någon större bugg. Skönt lir helt enkelt.

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

Osmanska riket, inte ottomanska.

Iallafall, jag tycker det är någorlunda självklart att Osmanska riket är med istället för Sverige. Utöver Gustav II Adolf's kampanjer i Europa, så var sverige aldrig någon direkt stormakt. Visst, när de kontrollerade norge och Finland fanns det en dröm om att bli stormakt, men det var endast bara en dröm.

Och sen kanske sverige hade en kortvarad koloni, och att Osmanska riket inte hade någon, men vilket utav rikerna påverkade klimatet i Europa mest? Just det, Osmanska riket, överlägset.

Man ska inte glömma att dom hjälpte ryssarna att slå Napoleon på näsan, iofs enbart för att ryssarna skulle backa dom när dom intog Danmark, och sedan Norge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Osmanska riket, inte ottomanska.

same thing different names

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
WASD var ju inte förinställt och jag orkade inte ändra...

Omg världens lataste person orkar inte ställa in W.A.S.D tangenterna... Ställ in allting! Ge upp alt, för MsPaint orkar inte

Permalänk
Medlem

snälla någon , vad gör jag för fel ? folk med liknande system som mitt kan lira med inställningar på high utan massa hack när man tittar runt i sin by , stridande , vatten men inte jag

Edit : Har lagt märke till att det är skuggorna som gör mycket , blir jättemycket skillnad ifall jag kör medium/low istället för high/high ...
Fan , jag vill ha skuggor!

Permalänk
Medlem

Det var fett grymt, lite likt 2:an bara men jag kommer lungt köpa detta spel.

Självklart är man en AoE älskare

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

på min dator hacka det ingeting med allt på max,konstigt nog och inte bvar det så snyggt heller.trodde det skulle va snyggare.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Sluta klaga på demot !

ES har fixat nästan 12 000 buggar sen demot släpptes.
De har till och med uppdaterat AIn.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
snälla någon , vad gör jag för fel ? folk med liknande system som mitt kan lira med inställningar på high utan massa hack när man tittar runt i sin by , stridande , vatten men inte jag

Edit : Har lagt märke till att det är skuggorna som gör mycket , blir jättemycket skillnad ifall jag kör medium/low istället för high/high ...
Fan , jag vill ha skuggor!

Jag och en polare lirar på väldigt lika system: han har ati och jag nvidia, av någon anledning kan jag säga att hans går RIKTIGT smort och ser halvbra ut, medans mitt går OK, och är fan så mycket snyggare.

Samma inställningar (Max)