Permalänk
Medlem

iTunes 5 Bluescreen

Tjena tjena har åkt på ett stort jäkla problem, jo det är ju så att man som ipod ägare så klart vill ha senaste iTunes på datorn så jag tog mig i akt och skulle instalera detta underbara program i onsdags, Så jag plockar bort iTunes 4.9 och där börjar problemen först får jag några konstiga medelanden om att "string_id7*" inte kunde hittas okej tycker jag och klickar på "ok" knappen som är den enda som finns och avinstalationen rullar vidare, och itunes försvinner från datorn,

nu så börjar hemladdningen av itunes 5 och den rullar på i snabb takt och är hemma på direkten nästan, så jag börjar instalera och det rullar på som vanligt "next, next. i accept, next nex, uppackning och instalation" men det är nu problemen börjar så fort den har instalerat klart så kommer det upp den rutan som man verkligen inte vill se efter en instalation jo rutan där det står "itunes har stött på ett problem och kan inte startas"

nehepp tänker jag och klickar bort den och dubbel klickar på itunes ikonen i stället men samma ruta kommer upp där sen så går datorn in bluescreen läget (notera att detta aldrig har hänt på min dator innan), jahapp tänker jag och startar om datorn och loggar in igen men så fort allting har laddats ( mycket autostart) så går den i bluescreen igen,

Va ihelvete nudå tänker jag och startar om datorn igen samma sak denna gång och samma sak efter det, så jag får gå in i felsäkert läge och plocka bort hela itunes katalogen eftersom ingen unistall fil hänger med och det funkar inte ta bort från "lägg till och ta bort program" och bara för att vara på den säkra sidan tar jag bort ituneshelper från autostarten, och nu funkar datorn som den ska men jag får ju inte in itunes så jag laddar hem det igen och hoppas bara att det var en skum fil jag fick tag på :S(från appels sida:S) men samma fel uppstår och det blir inte bättre ens när dagarna får gå lite,

så nu sitter jag här utan itunes på datorn, känns så deprimerande att inte kunna lägga in låtar på podden och framför allt inte nu när man har ökat på musik biblioteket avsevärt, och jag vet att jag kan lägga in 4.9, men vem vill använda den förra versionen när det har kommit en ny? inte jag iaf men jag måste väl iaf tills någon vänlig själ kanske kan hjälpa mig

Förlåt för den dåliga stavningen och den obefintliga styckeindelningen och brist på skiljetecken men gillar bara inte dessa svenska regler och har aldrig tagit till mig dom förhoppningsvis så ska det gå att läsa endå och förstå

Tack på förhand

Edit: får hoppas att den helt oförstålige stycke indelningen gör det lättare att läsa.