Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lImen
Okej, tackar! Vad tar en 89w som max tror du?

Har aldrig kört just den där 89Wattaren.
Däremot har jag kopplat in en 80W på 12V. Den drar MASSOR i de första hundradelarna av sekunden. Sen så fort en temperatur differens uppstått så drar den mindre och mindre...
I absoluta första ögonblicket är det bara ren resistans, för en 80W är det ca 1,475 ohm(har jag uppmätt själv, rätt jobbigt faktiskt)
Då blir det 12V/1,475 = 8,1A
Så en typisk 89W borde dra ca 9A i första ögonblicket.

Men men... efter ett par sekunder brukar det sjunka.
Min 80W inklämd mellan två simpla aluflänsar en 80mm fläkt blåste litegrann på varma sidans fläns. Den sjönk till ca 5-6A på 12V.

Summa sumarum: är applikationen "läskkyl" typ då man vill ha stor tempskillnad så lär den inte dra mer än 6-7A. De flesta powersupply klarar av en första "lite besvärlig" tid. Då brukar det räcka med ett PSU som klarar leverera driftsström.
Dock så är det ju bra med lite marginaler...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
vad är det för fel på denna som jag tipsade om, kan inte bli enklare, du behöver inte ha ett stort nätagg som tar upp plats..

Jag håller med dig Cyber! smidig, liten, snygg, inte så farligt dyr, jämn och bra spänning, garantier..

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Den sjönk till ca 5-6A på 12V.

Okej, schysst, då kan det alltså gå med en vanlig Adapter, eller?

Rasmus: Då får jag se om jag tar med mig kameran

Cyber: Sorry, men jag har ingen lust att lägga ut så värst med pengar på detta
bygge, men det var schysst av dig ändå, danken!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oh, jag vet..!!
Jag fick en flaskkylare i en Kalle Ankatidning! Den håller läsken lite kall, och det finns ett trevligt litet motiv av Kalle och Kajsa när de sitter på en ö, i vars en solstol.
Du kan köpa den av mig för 10kr

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk

Apskaft:

Citat:

BTW, din sign passar inte in i denna tråden.

ÄGD.

Visa signatur

<Stationärt>|P4 3,0 @ 3,2| 512DDR | X800XT PE |
<Mobilt>|Dell Latitude D600| Palmone LifeDrive | SE K750i | Sony DSC-T5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lImen
Okej, schysst, då kan det alltså gå med en vanlig Adapter, eller...

Jadå, bara den vanliga adaptern klarar 7Amps konternuerligt och lite mer i starten.

Alternativ 1. slå på adaptern först och TECen senare.

Alternativ 2. Ha ett förkopplingsmotstånd i ett par sekunder sen slå på full 12V drift genom att kortsluta motståndet med on/off brytare.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Vila i frid

vad är en peliter?

Visa signatur