Varför blir det så här? hjälp!

Permalänk

Varför blir det så här? hjälp!

Ok så här är det, mitt grafikkort ATI 9800 PRO 128 MB DDR uppför sig väldigt skumt ibland , Då jag sitter och spelar ett 3d krävande spel t.ex. World Of Warcraft så har grafikkortet börjat göra ett pipliknande ljud tyst samt ett klickande ljud , efter 2 sekunder efter jag först hör detta så fryser datorn sig och jag får använda knappen bakom datorn för att stänga av den ( eller hålla inne powerknappen på framsidan) . Jag har rensat hela datorns innehåll från damm och vet att jag har en dålig fläkt inuti men använder en "fet" fläkt som blåser in i datorn med chassit på sidan borttagen. Vad gör jag?! Hur kan jag lösa det "pipande" och klickande ljudet från att uppstå som gör att datorn låser sig?

Hjälp!

Visa signatur

What do we want? BRAINS!! When do we want it? BRAINS!!

Permalänk
Medlem

är du säker...

Är du säker på att fläckten fungerar på grafikkortet?.Stängs datorrn av annars oxå?

Visa signatur

¤¤Pappoo¤¤

Permalänk

Re: är du säker...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pappoo
Är du säker på att fläckten fungerar på grafikkortet?.Stängs datorrn av annars oxå?

Jag rensade fläkten på grafikkortet och den snurrar för fullt utan problem , och nej problemet uppstår endast då jag startar ett spel

Visa signatur

What do we want? BRAINS!! When do we want it? BRAINS!!

Permalänk
Musikälskare

haha fin avatar! ta bort den dock, man får inte ha animerade avatarer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Känn på flänsen om den blir väldigt varm.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weggie
Känn på flänsen om den blir väldigt varm.

jag e rätt dålig på sådant här , men enda varma jag känner är grafikkortet men det e vanligt väl?

Visa signatur

What do we want? BRAINS!! When do we want it? BRAINS!!