Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Berglund
Dell är grymt bra för personer som inte kan någe. MEN för personer som oss på SweC kan jag inte fatta varför någon skulle vilja ha en dell till sig själv, Svårmeckat (och fult enligt mig) chassi, byter man eller upgraderar någon del så vägra supporten hjälpa en//garantin försvinner etc etc...

Det enda problemet för mig nu är att jag inte kan ha kvar mina förutfattade meningar över att när man möter en person med en dell burk så är det en person som inte vet vad kontrollpanelen ligger, eller ens vad ett operativsystem är. Menar, köper man en sån Dell burk så borde man veta lite om datorer iaf.

Låter bra det! Finns många som inte har tid att tramsa med datorer utan köper en DELL pga tidsbrist, känner många som föredrar Dell som har ett arbete inom kommunikation. Programerare, Systemtekniker, Nätverkstekniker mfl som är väldigt insatt i datorernas värld, men föredrar DELL datorer för dom är bra. Lite krångel mm

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Dom som hänger här på SweC måste fatta att den stora massa bara vill ha en dator som bara är att starta när man får hem den och som fungerar utmärkt i 2-3 år. Och dell gör det väldigt enkelt och smidigt att ha en dator speciellt om man inte kan ett smack om datorer.

När jag köpte min dell (hem-pc) så kunde jag inte ett smack så dell passade mig utmärkt. (2,5 år sen)

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Ja som hem-pc kan Dell sälja vad som helst oavsett vad de stoppar i burken. Även den här burken. Farbror Kurt 54 år bryr sig inte vad det är för något bara han kan uppdatera familjens fotoalbum då och då med sin nya digitalkamera som han fick i julklapp. Att han inte behöver en sådan där dyr dator till det har han inte en aning om men han är lika glad ändån.

Permalänk
Medlem

Lyckligt ovetande.... måste vara en skön känsla.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Ja som hem-pc kan Dell sälja vad som helst oavsett vad de stoppar i burken. Även den här burken. Farbror Kurt 54 år bryr sig inte vad det är för något bara han kan uppdatera familjens fotoalbum då och då med sin nya digitalkamera som han fick i julklapp. Att han inte behöver en sådan där dyr dator till det har han inte en aning om men han är lika glad ändån.

Uhh . sånt ger mig mardrömmar.. Jag vet inte hur det är med alla andra. Men har jag elektronik av något slag hemma vill jag gärna vet hur det fungerar.