World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Warlock = Feta crits, demoner som pets, gratis mount, rätt sällsynta = lätt att få grupp till instanser.

Mage = Waterboy.

gratis mount vet jag inte kostar ju iaf 500g ju vag jag har fattat det som å sedan farma shards hela tiden men de går snabbt

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
gratis mount vet jag inte kostar ju iaf 500g ju vag jag har fattat det som å sedan farma shards hela tiden men de går snabbt

lvl 40 mounten är gratis

och vad jag vet har inte warlock lätt att få grupp

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

a faan bloodscalp redan full =/ 464 i kö

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Vid vilken lvl får man sitt andra pet? Imp får man ju nästan direkt (lvl2?).

Så, när får man nästa och vilket pet är det då?

Permalänk
Medlem

Står valet mellan en lock och en mage så väljer de flesta magen. Men nu så är det inte direkt så att någon har problem med att hitta platser, nu är problemet att i huvudtaget hitta en grupp som vill göra annat än att vara i av (bara med erfarenhet från bladefist). Oftast brukar det inte vara några problem med att hitta en grupp sålänge man inte är rogue.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Vid vilken lvl får man sitt andra pet? Imp får man ju nästan direkt (lvl2?).

Så, när får man nästa och vilket pet är det då?

lvl 10/20/30 har jag för mig att det är.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
lvl 40 mounten är gratis

och vad jag vet har inte warlock lätt att få grupp

Nja, de är väll inte den populäraste klassen i 5man instancer, men endgame är de ganska populära.

Permalänk
Medlem

Voidwalkern vid lvl 10, bitchen vid lvl 20 sen felhound vid lvl 30 om jag inte minns fel.

Permalänk

FAN! Beslutsångest! Argh....

Mage

+ Göra vatten och bröd

+ Enkla?

- Betala för hest

Warlock

+ Gratis hest

+ Bra PvE?

- Shards

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
FAN! Beslutsångest! Argh....

mage: teleport till storstäderna
warlock: summon

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Ska lira lite på polarns 40 mage. Får se om det är kul.

Permalänk
Medlem

Mages tackar ju iaf ingen nej till eftersom de har vatten och buffar. Men jag tycker iaf att warlock är bra mycket roligare att spela, bland annat på grund av pets. Med demonology spelar det verkligen roll vilket pet man har framme osv. Och att man lätt får crits på över 2000 (lätt) gör ju inte saken sämre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Mages tackar ju iaf ingen nej till eftersom de har vatten och buffar. Men jag tycker iaf att warlock är bra mycket roligare att spela, bland annat på grund av pets. Med demonology spelar det verkligen roll vilket pet man har framme osv. Och att man lätt får crits på över 2000 (lätt) gör ju inte saken sämre.

Jag tror jag väljer Warlock eftersom du är tuff och du är warlock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag tror jag väljer Warlock eftersom du är tuff och du är warlock!

Bara det är ju orsak nog

Permalänk

*

Permalänk
Medlem

Dreadsteed kostar 406g i rena pengar, men till det kommer dock 3st arcanite bars, 6 large brilliant shards, 25 black dragonscales samt 10st elixir of shadow power.

Vissa har redan påpekat problemet med shards och det är mer en regel än ett undantag att man får förfrågningar om man kan köra en summon på inte bara rena främlingar utan också på en massa sablans slöfockar i det party råkar befinna sig i. Skulle tex spela Zul'Gurub häromdagen och medlemmar i just den raiden som befann sig i Orgrimmar orkade inte ens ta sig till zeppen och flyga till Grom'Gol vilket maximalt tar 10min utan väntade istället i AH (antar jag) vrålades summon please!!!!
Summon har skapat en hög av latmaskar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det fina med mage är att dra låg lvl polare genom låg lvl instancer, får fort som attan

Sen har mage fina flyktchanser vid oönskade PvP situationer, typ Polymorph, Frostnova, Blink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Warlock = Feta crits, demoner som pets, gratis mount, rätt sällsynta = lätt att få grupp till instanser.

Mage = Waterboy.

Om man inte förstår sig på något ska man inte ge råd till andra. Värt att tänka på.

Permalänk
Medlem

jag håller på att levla en mage nu i nu läget ska jag spela med builden så att jag får arcane power, pyroblast etc. men jag funderar på att spela frost istället, nån som kan säga lite fördelar och nackdelar med båda,

btw nån som har nån bra pvp film med frost mage ;D

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Ingen som vet en standalone combat logg?

Jag hade precis satt upp en super bra Combatlogg på wows orginal.. men så krashade mitt UI efter en disconnect =/ brukar göra det.. Skit jobbigt att sätta upp en ny som reggar det jag vill

En grej du kan göra för att slippa behöva fixa combat log-settings i tre timmar varenda gång den resettas, är att säkerhetskopiera chat-cache.txt (och kanske layout-cache.txt) i mappen World of Warcraft/WTF/Account/dittaccountname/downup. Det funkar även skitbra att kopiera över dom filerna till dom andra charsen på enns account, om man vill att alla ska ha samma settings ;D

Permalänk

Ingen som har eller kan fixa nån winamp eller icq plugin till wow? Hade vart fint att kunna byta låt/se om man fått meddelanden ingame

Eller så kan jag forstätta med mit alt + tabbande.. Hatar ljudchocken bara

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk

Winamp har ju 'Global Hotkeys' så man kan byta låt vars man än är.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Ingen som har eller kan fixa nån winamp eller icq plugin till wow? Hade vart fint att kunna byta låt/se om man fått meddelanden ingame

Eller så kan jag forstätta med mit alt + tabbande.. Hatar ljudchocken bara

Menar du typ en http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=792.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu när min mage är i lvl 60 funderar jag på att skapa en alt, Dom jag har funderat på är Priest och Rogue. Men jag kan inste bestämma mig för vilken.
Har hört att rogues är gimpade osv.. Eller ska man bara välja en shaman?

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jag håller på att levla en mage nu i nu läget ska jag spela med builden så att jag får arcane power, pyroblast etc. men jag funderar på att spela frost istället, nån som kan säga lite fördelar och nackdelar med båda,

btw nån som har nån bra pvp film med frost mage ;D

På warcraftmovies finns en bra film. Den heter något med francies.

Permalänk
Medlem

Men tjena, 820 i kö på bloodscalp.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

YES!

Jag, lvl 56 pally satt och drak i Hillsbrad när en lvl 60 rogue hoppar på mig, självklart tror jag att jag är dödsdömt, men börjar att slåss för att retas lite med roguen, till min förvåning så vinner jag!? Jag tog honom helt sälv och fick 184 HonorPoints för den bravaden! Jag är bara så stolt!

Kommer också att få http://www.thottbot.com/?i=3579 snart

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk

Addons fråger

jag har nu börjat leta efter trevliga addons istället för att köra cosmos som bara installera en massa utan att man ha bra control...

jag undrar om dessa sidorna e säkra, att de scanar dem innan de lägs upp
http://www.curse-gaming.com/mod.php
http://ui.worldofwar.net/listuis.php?type=1

jag har dessa e de bra? säkra
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=764
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=791

jag skulle vilja ha en addon som liknar http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=860
där jag kan se
- bag slots
- pengar
- tid för lvl
- cordinater
jag gillar baren som de finns stör inte så mycket

sen letar jag efter så jag kan se cordinater på kartan
finns det något så man kan flytta runt knapparna där man har olika spells som man vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jag håller på att levla en mage nu i nu läget ska jag spela med builden så att jag får arcane power, pyroblast etc. men jag funderar på att spela frost istället, nån som kan säga lite fördelar och nackdelar med båda,

btw nån som har nån bra pvp film med frost mage ;D

Tja, arcane power är ju gud när du har den uppe, men när det är cd så är den märkbart svagare än en 30fire/21 arc eller en 33frost/18 arc build t ex. Fire är överlag mer burstdmg (ja, oavsett vad ni andra säger om nova + frosbolt + coc + eventuell pom frostbolt ) men kan ha lite problem mot mc-gearat folk.