Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Köp detta spel alltså!

Har spelat det i ca 3-4 timmar nu och det är så snyggt och så bra som det bara kan bli på PS2:an. Enda som kan vara lite jobbigt ibland är kameran som jag inte riktigt gillar. Men sen har vi ju storyn som är som vanligt en klass för sig när det gäller MGS spelen.

Från spelet baksida:

Rivalisernade nationer utvecklar vapen som kan komma att hota mänskligheten.

Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infeltrera fienden och helt förlita sig på överlevnadskunskaper. an måste stoppa andvändandet av ett massförstöelse som kan komma att starta ett krig, större än mäskligheten någonsin skådat.

Ta dig bortom fiendelinjen i denn gripande historia om fred kärlek och krig från den prisbelönte regissören Hiedo Kojima.

Ja spelet är redan en klassiker!

Här finns länkar till svenska recensioner.

http://www.gamereactor.se/texter/?id=3183
http://www.gon.se/view.phtml?id=4213

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Shit, nu blir man verkligen sugen! Synd bra att jag inte kommer att få spelet förrän nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul när spel släps exclusivt till en konsoll man inte har.
Blah.

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe_
Alltid lika kul när spel släps exclusivt till en konsoll man inte har.
Blah.

Så tänkte jag med, men sen igår sitter jag här med en PStwo orkar itne vänta på det här spelet mer än nödvändigt

Men såklart klantade posten till det och jag fick ingen post-avi idag, så jag får vänta tills imorgon innan jag kan spela det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe_
Alltid lika kul när spel släps exclusivt till en konsoll man inte har.
Blah.

Har du Gamecube så kan du ju glädjas åt Resident Evil 4 iaf

Jag valde GC+RE4, och jag är inte missnöjd, tvärt om, RE4 är det bästa spelet jag har spelat, men nu när man har klarat det så hade ju PS2+MGS3 inte varit fel

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Har du Gamecube så kan du ju glädjas åt Resident Evil 4 iaf

Jag valde GC+RE4, och jag är inte missnöjd, tvärt om, RE4 är det bästa spelet jag har spelat, men nu när man har klarat det så hade ju PS2+MGS3 inte varit fel

Detta inlägg kanske inte gör dig direkt gladare då men. Resident Evil 4 släpps till PS2 Q4 i år . Mitt tips är att sälja din GC och skaffa PS2 mycket mer titlar som tilltalar mig iaf.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Re: Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Köp detta spel alltså!

Har spelat det i ca 3-4 timmar nu och det är så snyggt och så bra som det bara kan bli på PS2:an. Enda som kan vara lite jobbigt ibland är kameran som jag inte riktigt gillar. Men sen har vi ju storyn som är som vanligt en klass för sig när det gäller MGS spelen.

Från spelet baksida:

Rivalisernade nationer utvecklar vapen som kan komma att hota mänskligheten.

Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infeltrera fienden och helt förlita sig på överlevnadskunskaper. an måste stoppa andvändandet av ett massförstöelse som kan komma att starta ett krig, större än mäskligheten någonsin skådat.

Ta dig bortom fiendelinjen i denn gripande historia om fred kärlek och krig från den prisbelönte regissören Hiedo Kojima.

Ja spelet är redan en klassiker!

Här finns länkar till svenska recensioner.

http://www.gamereactor.se/texter/?id=3183
http://www.gon.se/view.phtml?id=4213

Då har du nåt att se fram emot, slutet knyter verkligen ihop alla spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Detta inlägg kanske inte gör dig direkt gladare då men. Resident Evil 4 släpps till PS2 Q4 i år . Mitt tips är att sälja din GC och skaffa PS2 mycket mer titlar som tilltalar mig iaf.

Tyvärr så är grafiken på PS2's Resident Evil 4 inte i närheten.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Tyvärr så är grafiken på PS2's Resident Evil 4 inte i närheten.

Med tanke på att det inte släppts några "in-game" bilder på spelet till PS2 så är det lite dumt att säga att det inte är i närheten. Och just MGS3 visar ju att PS2 kan om den bara vill även fast vi inte får se något snyggare än just detta spel till denna maskin. Men detta är MGS3 tråd så vi skiter i RE4 tillsvidare

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk

MGS3 äger. Har kört i 12 timmar.

Visa signatur

“The body is but a vessel for the soul, a puppet which bends to the soul's tyranny. And lo, the body is not eternal, for it must feed on the flesh of others, lest it return to the dust from whence it came. Therefore must the soul deceive, despise and murder men.”

Permalänk
Medlem

har klarat det 3 gånger.. köpte en US PStwo bara för det spelet..
fast det var ett bra köp.. många ps2 spel som släpps nu senaste veckan och nästa vecka.. så bra att både ha en PAL ps2 samt US/NTSC pstwo.. plus att pstwo är så sexig.. så man kan ju bara sitta och titta på den annars

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

PStwo är inte sexig. Nej!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

Har haft det i 14:31 timmar nu
Köpte det från webhallen, stack dit precis när de öppnade klockan 11.
Är för tillfället i grottorna innan Warehouse:t.
För er som vill diskutera MGS3 eller något annat av MG-spelen förutom här på SweC kan ni regga er på MGS3-Cores forum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim

Har du Gamecube så kan du ju glädjas åt Resident Evil 4 iaf

Jag valde GC+RE4, och jag är inte missnöjd, tvärt om, RE4 är det bästa spelet jag har spelat, men nu när man har klarat det så hade ju PS2+MGS3 inte varit fel

Har du klarat mercenaries och project ada också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Har haft det i 14:31 timmar nu
Köpte det från webhallen, stack dit precis när de öppnade klockan 11.
Är för tillfället i grottorna innan Warehouse:t.
För er som vill diskutera MGS3 eller något annat av MG-spelen förutom här på SweC kan ni regga er på MGS3-Cores forum

Så du har inte klarat den första delen än? Där man skall rädda Dr. Solokov?.. Tog mig några timmar att göra det och jag kör Normal - I have played (and love?) MGS2. Har också varvat MGS1 några hundra gånger

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Spelat i ca 5 timmar är nu vid insidan av muren vid labbet.

Edit: http://www.kong.se/text/?id=1204 En till svensk recension.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Har du klarat mercenaries och project ada också?

Bara Assignment Ada, håller på att samla pengar till Chicago Typewriter nu

O visst kommer det till PS2, men vem orkar vänta i ett halvår för att spara 800 spänn (som en GC kostar)?

Visa signatur

E det så?

Permalänk

FGixk det Precis ....Vill Hem ....hmm kanske man kan dumpa jobbet.

Permalänk
Medlem

När MGS2 släpptes hade jag det samma morgon som det släpptes. Med MGS3 får jag bittert vänta till nästa vecka, eftersom jag får mitt exemplar då..
Jaja, den som väntar på något gott

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

!SPOILER VARNIGN! !LÄS EJ DETTA OM DU INTE KLARAT SPELET!

Undrar lite om slutet. Är det Snake i detta spelet som är den som är fiende i spelet till PSone? Hängde inte riktigt med i slutet. Och vem är ADAM är det Liquid Snake det? Någon som skulle ha lust att klargöra lite saker åt mig

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
!SPOILER VARNIGN! !LÄS EJ DETTA OM DU INTE KLARAT SPELET!

Undrar lite om slutet. Är det Snake i detta spelet som är den som är fiende i spelet till PSone? Hängde inte riktigt med i slutet. Och vem är ADAM är det Liquid Snake det? Någon som skulle ha lust att klargöra lite saker åt mig

Lol. SNake i detta spelet = Big Boss! Skaparen av FOXHOUND.

Visa signatur

“The body is but a vessel for the soul, a puppet which bends to the soul's tyranny. And lo, the body is not eternal, for it must feed on the flesh of others, lest it return to the dust from whence it came. Therefore must the soul deceive, despise and murder men.”

Permalänk
Inaktiv

Henk lär ovanstående inlägg, och angående vem som är adam så är det ocelot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Så du har inte klarat den första delen än? Där man skall rädda Dr. Solokov?.. Tog mig några timmar att göra det och jag kör Normal - I have played (and love?) MGS2. Har också varvat MGS1 några hundra gånger

Lite sent svar, men jo, jag hade för länge sedan klarat Virtous Mission
Grottorna innan Warehouse:t (Ponizovje Warehouse), alltså in den övergivna byggnaden i Rassvet

Permalänk
Medlem

En liten förfrågan angående camo.

Nån som har klarat att få stealthcamo?
Hur fungerar det, blir stealtindex 100% när man har den på, och drar den kraft från batteriet?

Vad är lättast, att hitta alla grodor, eller klara sig igenom spelet oupptäckt?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Alltså, fy fan vilket härligt spel! När man klättrar upp för den långa stegen och så hör man viskandes titellåten..ett verkligen fint avsnitt i ett spelhistoiren

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
En liten förfrågan angående camo.

Nån som har klarat att få stealthcamo?
Hur fungerar det, blir stealtindex 100% när man har den på, och drar den kraft från batteriet?

Vad är lättast, att hitta alla grodor, eller klara sig igenom spelet oupptäckt?

OK, jag bumpade en död tråd, men om nån kan svara på detta blir jag glad...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Hm, jag ska nog börja med att spela metal gear på psx.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Så tänkte jag med, men sen igår sitter jag här med en PStwo orkar itne vänta på det här spelet mer än nödvändigt

Men såklart klantade posten till det och jag fick ingen post-avi idag, så jag får vänta tills imorgon innan jag kan spela det.

Hämta ut det med kolliid

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem

Snälla, sluta kommentera det som skrevs för ett halvår sedan, och svara på mina frågor istället...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter