Överklockningsresultat AMD dual core 3800+ och Geforce 7800GTX

Permalänk
Medlem

Överklockningsresultat AMD dual core 3800+ och Geforce 7800GTX

Jag kör min dual core 3800+ i 2,4 Ghz istället för original 2,0GHz.

Minnena kör jag med divider så de hamnar tebax på standard 400MHz eftersom de är ganska billiga Kingston PC3200 som inte är några fartfantomer... Får se om jag byter upp mig

Sen kör jag ett Geforce 7800GTX i 485MHz core och 1,25 GHz memory.

Om jag hade fläktar i datorn eller kanske t.o.m. vattenkylning så skulle jag nog kunna komma en bra bit till. Men hela datorn är 100% fläktlös så det är lite speciellt liksom. Med tanke på det upplägget så vore det kul och höra kommentarer på mitt överklockningsresultat.

Ha de!

/Magnus Thomé

__________________
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

verkar vara helt okej, dock så vill vi nog ha lite resultat i t ex. 3dmark05/03/01 och i aquamark och pcmark04

Permalänk
Medlem

3DMark05 lite drygt 8300. Men då står ju den ena processorn och sover....

Ska jag prova PCMark kanske? Stödjer den dual core?

Jag misstänker att jag bara genom att fixa snabbare minnen och då höja minnesbussfarten från original 400MHz kan få lite bättre scores...

EDIT:

Här en screenshot där jag körde Prime95 (SP2004) på en core samtidigt som jag körde 3DMark05 i burken (och sen lät Prime gå i två timmar till):

http://tystpc.nu/pics/forum/hfx/x2_7800gtx_prime_3dmark05.gif

/Magnus Thomé

__________________
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

Bilder på din dator tack

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Så du använder alltså inte ens T-ban...?

gissar att du kör Ninjan på cpun alt Mcubes Htpc. E jag ute och cyklar?

Permalänk
Hedersmedlem

din CPU-temp är tokhög...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
din CPU-temp är tokhög...

Den är 100% stabil hur många timmar som helst även om jag är uppe i 80 grader. Väldigt varmt? Jo. Gör det mig nåt? Näää

En liten snabb körning med PCMark05 gav 5890 alt. 5550 beroende på om jag stängde ner lite grejer eller bara körde den rakt av med antivirus, MCE2005 o massa annat windowsgrejs igång. Se screeniesarna:

http://tystpc.nu/pics/forum/hfx/pcmark05.jpg
http://tystpc.nu/pics/forum/hfx/pcmark05_clean.jpg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Så du använder alltså inte ens T-ban...?

gissar att du kör Ninjan på cpun alt Mcubes Htpc. E jag ute och cyklar?

Har T-Balancers i webservern och databasservern för www.Rejsa.nu och i min vanliga arbetsdator (en Antec P180 ) men i den här (dvs digital-tv/3D-spel/film/hifi-datorn) så har jag ju inte en enda fläkt att koppla in till en T-Balancer

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

Nice Magnus!
Håller dock med det någon skrev tidigare. Visa lite bilder på den fläktlösa datorn!

Permalänk
Medlem

Finns det öht ett enda spel som stödjer dual-core?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weggie
Finns det öht ett enda spel som stödjer dual-core?

Bara någon kommer på ett sånt så vill jag gärna testa det

Det mesta gick faktiskt snabbare med den 3500+ som satt i innan... Men dual core är superperfekt för tex digitaltvmjukvaran eftersom multitaskingen verkar blir väldigt mycket bättre. Tvtittandet blir helt hackfritt även om andra tunga program kör. Jag tittade på Boxer digitaltv samtidigt som jag körde prime95 på en av processorns kärnor

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk

F.E.A.R ska vara anpassat för Dual Core, lästa jag i en annan tråd.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

Vad kör du för vcore?