World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
[4. Random grupp, vi anstränger oss lika mycket för att köra instancen, varför ska warriorn få 500g över någon annan? (Hade det funnits en bok för varje klass och man bestämt att man fick sin klassbok, np. Nu är det ett lotteri dör endast en klass kan vinna, enligt er.)
[/B]

Han får ju inte 500G, han får ju en quest till sitt epic-vapen som är en helt annan sak än pengar.

Om eye of shadow droppar som behövs till prästens epic-vapen, har alla rätt att rulla då? Det finns pickup-grupper till Kazzak med, innan du skriver nåt om att det enbart är guilder som kör Kazzak.

Förresten, någon som har procentuell ställning mellan Horde och Alliance på Twisting Nether?

Permalänk
Medlem

Dwarf, Human eller NIght Elf warrior?
Vad säger ni, någon av dessa tre..INTE gnome..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Det som suger med Shattered Hand är alla svenskar som står i Orgrimmar och pratar svenska utan att bry sig om folk runt om, "Lael som ja aegde dej i duel lael"

Ja det är inte precis det roligaste. Svenska borde bannlysas overall imo

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Dwarf, Human eller NIght Elf warrior?
Vad säger ni, någon av dessa tre..INTE gnome..

Human, Perception ftw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Han får ju inte 500G, han får ju en quest till sitt epic-vapen som är en helt annan sak än pengar.

Om eye of shadow droppar som behövs till prästens epic-vapen, har alla rätt att rulla då? Det finns pickup-grupper till Kazzak med, innan du skriver nåt om att det enbart är guilder som kör Kazzak.

Förresten, någon som har procentuell ställning mellan Horde och Alliance på Twisting Nether?

Det du vägrar att inse är att båda tjänar lika mycket på det. Jag FÅR x guld, du SLIPPER betala x guld. Båda gör en netto vinst på x guld. Angånde kazzak och random grupp så tycket jag dra en random (antalet i raiden) och ge den personen ögat.

I en perfekt värld hade väll alla gett varndra saker och allt hade varit rosa och gulligt, men så är inte fallet. Jag tänker inte riskera att hjälpa någon girig otrevlig person som inte förtjänar det (vilket får mig at framstå som girigt och otrevligt av personer jag inte känner, blir en ond cirkel av det hela).

Ser ni på samma sätt på alla worlddrops när ni är i random grupp? (Dvs ni ger till någon som needar?) Exemple, ni är och AoE grindar HG för pengar, Jeweled Amulet of Cainwyn droppar, ger ni det till random prästen i gruppen eller får alla rulla? (Tänk på att alla är där för att tjäna pengar)

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
Det du vägrar att inse är att båda tjänar lika mycket på det. Jag FÅR x guld, du SLIPPER betala x guld. Båda gör en netto vinst på x guld. Angånde kazzak och random grupp så tycket jag dra en random (antalet i raiden) och ge den personen ögat.

I en perfekt värld hade väll alla gett varndra saker och allt hade varit rosa och gulligt, men så är inte fallet. Jag tänker inte riskera att hjälpa någon girig otrevlig person som inte förtjänar det (vilket får mig at framstå som girigt och otrevligt av personer jag inte känner, blir en ond cirkel av det hela).

Ser ni på samma sätt på alla worlddrops när ni är i random grupp? (Dvs ni ger till någon som needar?) Exemple, ni är och AoE grindar HG för pengar, Jeweled Amulet of Cainwyn droppar, ger ni det till random prästen i gruppen eller får alla rulla? (Tänk på att alla är där för att tjäna pengar)

Summering: Jag är en girig hora och tänker babbla lite för att rättfärdiga min värdelösa attityd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFlip
Dwarf, Human eller NIght Elf warrior?
Vad säger ni, någon av dessa tre..INTE gnome..

ja lätt human, male, de ser lätt grymmast ut i armor, (gnomes slåss coolast dock )
*edit* felcitering
*edit2* Cranky, igår träffade jag en mage i WPL, jag invitade denne och sharade mitt quest, vi dödar den första wolfen och lei of lilies droppade, rogue som jag är så behöver jag inte denne och magen gjorde det, så jag passade, som nångon sa, guld är inte allt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
Det du vägrar att inse är att båda tjänar lika mycket på det. Jag FÅR x guld, du SLIPPER betala x guld. Båda gör en netto vinst på x guld. Angånde kazzak och random grupp så tycket jag dra en random (antalet i raiden) och ge den personen ögat.

Jag tycker det är fel att jämföra ett questitem som en inkomst, enbart för att den är BoE. Om jag är med i en raid-grupp där någon behöver ett questitem skulle jag aldrig begära att alla ska få rulla. Några behöver saken mer, dom får rulla före mig. Sådan är jag, sen kvittar det hur mycket digitala pengar saken är värd.

[QUOTE]
I en perfekt värld hade väll alla gett varndra saker och allt hade varit rosa och gulligt, men så är inte fallet. Jag tänker inte riskera att hjälpa någon girig otrevlig person som inte förtjänar det (vilket får mig at framstå som girigt och otrevligt av personer jag inte känner, blir en ond cirkel av det hela).
[/QUOTE]

Nej världen är inte rosa och gullig, däremot om jag är i en grupp och någonting droppar rullar jag (numera, tidigare väntade jag på allas N eller G) greed om jag inte BEHÖVER saken. De som rullar Need får den självklart. Så har jag alltid resonerat, ett N går före min eventuella inkomst. Jag kan aldrig se en INKOMST som NEED. Och ja, du framstår som girig, men därmed inte ond

[QUOTE]
Ser ni på samma sätt på alla worlddrops när ni är i random grupp? (Dvs ni ger till någon som needar?) Exemple, ni är och AoE grindar HG för pengar, Jeweled Amulet of Cainwyn droppar, ger ni det till random prästen i gruppen eller får alla rulla? (Tänk på att alla är där för att tjäna pengar)
[/QUOTE]

Jag har varit med om ett par Epic world drops och ett flertal blåa drops, det är inget snack om saken. Den som säger Need rullar Need. Svaret blir således "Ja" på din fråga. De andra som inte behövt, inklusive jag själv, har inte rullat. Oavsett om det varit en quest item eller inte.

För att ställa en motfråga, hur har du gjort fram till level 60 när du varit i grupper i instanser? Har du rullat på alla exemplevis blåa BoE bara för att du har lika mycket rätt till sakens värde eftersom du kan sälja den på AH även fast någon annan behöver den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
Det du vägrar att inse är att båda tjänar lika mycket på det. Jag FÅR x guld, du SLIPPER betala x guld. Båda gör en netto vinst på x guld. Angånde kazzak och random grupp så tycket jag dra en random (antalet i raiden) och ge den personen ögat.

I en perfekt värld hade väll alla gett varndra saker och allt hade varit rosa och gulligt, men så är inte fallet. Jag tänker inte riskera att hjälpa någon girig otrevlig person som inte förtjänar det (vilket får mig at framstå som girigt och otrevligt av personer jag inte känner, blir en ond cirkel av det hela).

Ser ni på samma sätt på alla worlddrops när ni är i random grupp? (Dvs ni ger till någon som needar?) Exemple, ni är och AoE grindar HG för pengar, Jeweled Amulet of Cainwyn droppar, ger ni det till random prästen i gruppen eller får alla rulla? (Tänk på att alla är där för att tjäna pengar)

Du är verkligen en av dom som jag absolut inte skulle vilja spela med.
Skulle antagligen hamna på min och min guilds blacklist ganska snabbt om vi spelat på samma server.

Visa signatur

AMD64 3200+ MSI K8T NEO-FIS2R 2x512 Corsair XMS3200C2 POWERCOLOR X800XT 200GB SEAGATE

Permalänk
Medlem

Han spelar i Nilbog och de är de mest själviska spelarna som går att hittta, så sluta klandra han för det.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Värsta nerf-patchen för oss Warlocks.

Ruin har gått från 100% bonus till crit-skada, till 60%.

Soul Link: från 50% damage absorption gjord av demonen, till ynka 30%.

Nåja, blir väl att testa innan man blir allt för ledsen i ögat. Bra är väl att DoT's har blivit lite mer effektivare och att Death Coil har fått en Fear-effekt.

Fast ruinbonusen är ju inte riktigt SÅ stor som den låter(fast jag tycket inte om den för det)
ger ju 180% skada vid crit istället för som tidigare 200%.

SL-nerfen kan man ju diskutera om de tär en sån stor nerf eg. iom att som det är nu så dör ju demonen före dig i vilket fall som helst, och nu så kanske den går ner samtidigt.
Fast även här tycker jag det är en onödig nerf.

Possitivt iaf att DC får en 3sek fear, samt cooldown sänks till 2min, med en iof lite väl hög manakostnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
I en perfekt värld hade väll alla gett varndra saker och allt hade varit rosa och gulligt, men så är inte fallet. Jag tänker inte riskera att hjälpa någon girig otrevlig person som inte förtjänar det (vilket får mig at framstå som girigt och otrevligt av personer jag inte känner, blir en ond cirkel av det hela).

Problemet är väl att just den inställningen bidrar till att allt inte är rosa och gulligt.

"Behandla andra människor så som dom vill bli behandlade" tänk på den meningen och sätt den emot dig själv i den du kallar "girig otrevligt person" och tillämpar den för även han och tvärtom.

Citat:

Ser ni på samma sätt på alla worlddrops när ni är i random grupp? (Dvs ni ger till någon som needar?) Exemple, ni är och AoE grindar HG för pengar, Jeweled Amulet of Cainwyn droppar, ger ni det till random prästen i gruppen eller får alla rulla? (Tänk på att alla är där för att tjäna pengar)

Absolut är det needers roll, värdet i det som droppar spelar väl ingen roll oavsett om det är ett vitt svärd för en lvl 5 warrior, blå wildheart handskar för en lvl 58 druid eller en lila stav för en lvl 60 mage, needers roll är det som gäller, det är kutym och dom som inte följer den brukar kallas ninja.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Tydligen 100% mer honour i AV denna vecka, intressant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade denna länk som kanske kan intressera andra warlocks:) tydligen så är den fear som läggs till DC kanske bättre än vi hoppats på:)

-Against a Warrior, Berserker Rage did not break the Death Coil fear, due to the fact that it could not be cast while feared.

-Against the same Warrior with Berserker Rage, Death Coil feared through an already active Berserker Rage.

-Against an Undead Warlock, Death Coil was not broken by Will of the Forsaken, due to the fact that WotF could not be cast while feared.

-Against the same Undead Warlock, Death Coil feared through an already active Will of the Forsaken.

-Update: The fear breaking trinket (Insignia of the Horde/Alliance) does not counter Death Coil's fear effect, nor can it be used while feared.

-Update: Death Coil's fear effect works through a Hunter's Pet with Beastial Wrath.

In short, though the mana cost is high, Death Coil is apparently unstoppable and uncounterable by any Fear breaking/immunity effects.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-warlock-en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Dwarf, Human eller NIght Elf warrior?
Vad säger ni, någon av dessa tre..INTE gnome..

Jag började på en dwarf warrior. Helt klart nöjd med animationerna och racial abilities (Stoneform verkar vara skitbra mot rogues). Sen så blir man alltid lika glad av att höra male dwarf-skrattet.

EDIT: Testade köra med en warlock på test-realmen, var ganska överraskad över hur pass bra Death Coil är. Räddade livet på mig otaliga gånger i AV mot rogues och catform-druider. Tummen upp för DC. Sen om det stämmer att anti-fear-saker inte funkar mot DC är det bara bra, och Ruin-nerfen var inte så allvarlig som jag befarade.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fungerar det för er att komma in på EU test server? har stått på retrieving character list i snart 1 timme :/

Permalänk
Medlem

Nu fick jag till sist ner Test Realen. Men det står bara Retrieving character list, är det normalt lr?

Aha Andron du har visst samma problem, störande som fan :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
Nu fick jag till sist ner Test Realen. Men det står bara Retrieving character list, är det normalt lr?

Aha Andron du har visst samma problem, störande som fan :/

vad jag vet är test servrarna nere för att patchen kom så du kan inte spela på dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad
vad jag vet är test servrarna nere för att patchen kom så du kan inte spela på dom.

Ok :S. När kmr man kunna spela då?

Permalänk
Medlem

Så är det väl varje gång det släpps en ny patch på testrealmen. Alla ska in när det är nytt och servern blir totalt kack. Sen någon vecka senare är det svårt att testa nåt för servern är tom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
Ok :S. När kmr man kunna spela då?

jag är inne ;D

fastnar på loading screen! ><

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jag är inne ;D

fastnar på loading screen! ><

^^ Läste just att många blivit dissade precis innan man kmr in på servern

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hur får man WoW att sluta visa sinna egna partyframes tillsammans med Nurfeds?? Är väldigt störande, vill ha bort blizzards

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Hur får man WoW att sluta visa sinna egna partyframes tillsammans med Nurfeds?? Är väldigt störande, vill ha bort blizzards

Du kan ta bort de vanliga om du fixxar in ctraid.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Mina 'problem' är följande

1. Jag utgår fråna att folk är dumma i huvudet tills de bevisat motsatsen (båra irl och i spel)
2. Epic BoE = x G

Pinnstol, nej jag rullade inte på allt då dels för att jag oftast spelade med folk jag spelat med tidagare, dels för att de inte har samma värde att sälja som de har att användas...

Gaylord, ninja skulle jag vara om vi kom överens om att han skulle få boken och jag sen tog den, det har jag aldrig hävdat att jag skulle göra...

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Ni borde titta på den här

http://files.filefront.com/MagvsIFwmv/;4192345;;/fileinfo.htm...

olaglig / hackad server?

Ser lite konstigt ut emd alla siffror, + att magmadar är ju i en instance :S

Kanske är en GM som gjort det.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
1. Jag utgår fråna att folk är dumma i huvudet tills de bevisat motsatsen (båra irl och i spel)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
(vilket får mig at framstå som girigt och otrevligt av personer jag inte känner)

Ja det gör det!

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Hur kommer man in på testservern?

står.

"Retreiving char list" står i tvåtimmar.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Värsta nerf-patchen för oss Warlocks.

Ruin har gått från 100% bonus till crit-skada, till 60%.

Soul Link: från 50% damage absorption gjord av demonen, till ynka 30%.

Nåja, blir väl att testa innan man blir allt för ledsen i ögat. Bra är väl att DoT's har blivit lite mer effektivare och att Death Coil har fått en Fear-effekt.

Inte bara nerfs eller?
"# Death Coil - Cooldown reduced, mana cost increased, and now causes a short Fear effect that is not diminished.
# Corruption - Duration reduced and damage per tick increased. Total damage over duration approximately identical.
# Curse of Agony - Duration reduced to 24 seconds and damage per tick increased. Total damage over duration approximately identical."