Permalänk

min lina var nere hela kvällen i går... var nere när jag kom hem vid 1700 och kom igång någon gång på natten/morgonen.. ringde som vanligt till supporten men dom viste inget... ska ringa till kundtjänst nu får se vad dom säger.

Permalänk
Medlem

ingen som fått nån ny inforamtion om när detta ska fixas eller vad det är som är fel eller om Bornet fortfarande lever över huvudtaget?

Permalänk
Medlem

Började fungera i morse igen efter att jag startade om kabelmodemet. Ingen jävla aning om vad som pågår, ingen jävla information ...

Permalänk

svaret från supporten var att alla hastighetsproblem skulle vara fixade innan 1/10 så vi får väll hoppas på det.

Permalänk
Medlem

Jaha , inte många dagar kvar nu...
Och jag har inte den hastigheten som utlovas...

Permalänk
Medlem

jag har näst intill full speed nu, så det verkar funka, för mig i alla fall

Permalänk
Medlem

Körde mot flera servrar i TPTEST just nu .. det bästa jag kom upp i var 4.30 Mbit/s för TCP mottagning ... ungefär hälften av vad jag borde ha

Permalänk
Medlem

Precis som mig då..

Permalänk

hmm å andra sidan har jag inte sett röken av någon räkning så jag gissar på att de gett upp och kommer låta kunderna få ännu en betalningsfri månad. Hmm tror jag ska säga upp abonnemanget så fort första räkningen dyker upp, borde inte vara så svårt att hävda att uppsägningstiden är orimlig med tanke på alla problem som varit.

Permalänk
Medlem

i dagens BT så hade de en artikel om strul med uppkopplingen för en bortnet kund och i samband med denna artikel så sa de från bornets sida att de även har löst problemet som de har haft nu det sista med downtimes och sånt som mest drabbat kunder som spelar online-spel. det var enligt dem ett gigabit-kort som hade varit felet.

har ni märkt nått? verkar det funka bra nu?

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

Vilken BT har du?
Jag hittade ingenting om det....Vilken sida?

Permalänk
Medlem

Borås Tidning, 1 okt 2005

del 1 sida 11.

*edit*

artikeln hette "Svårt för missnöjd kund att få gehör"

går inte att missa om du slår upp sida 11

eller läs här:

http://www.bt.se/bt/btartikel.asp?version=229224

står dock inte så mycket om problemmen som de har haft, står yterstlite om det i slutet av texten i alla fall.

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

Tackar , det första man blir blind på är ögonen *S*

Permalänk
Medlem

mitt internet funkar knappt alls nu, fungerar inte att surfa på websidor eller i onlinespel. samma för er? igår stod modemet och blinkade bara hela kvällen och natten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papageno
mitt internet funkar knappt alls nu, fungerar inte att surfa på websidor eller i onlinespel. samma för er? igår stod modemet och blinkade bara hela kvällen och natten

jag hade inte sånna problem i går,, förutom låghastighet men det är det alltid här (ABBostader kabel)
enda jag kan säga dig är att dra ur nätkablen ur modemet ett par minuter och prova sedan och att ringa supporten och klaga nån gång måste dom ju fatta att kunderna har problem.

Permalänk
Medlem

jo startade om modemet ett antal gånger, nu funkar det igen

Permalänk
Medlem

hej. undrar om ni märkt någon förbättring nu det senaste? efter 1 oktober skulle ju allt vara fixat sa de ju till BT.

lyssnar just nu på p3 rockster via webben men det stannar då och då i 1 sek ungefär. har inte märkt av nått sånt här innan. Inte ens när de hade som mest problem (?)

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

mitt internet slutar fungera efter1 18.00 och har gjort så sedan i lördags, supporten skrev ner mina problem på en lista som de ska ge till teknikerna, enligt tptest så är det TCP sänding, alltså uppströms, som krånglar hoppas p åen lösning, nån mer med samma problem?

Permalänk

Ja har problem nu igen.. får fan panik..! på en fredag o allt

aaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Visa signatur

P4 3K Mhz - GFX 5,7K - 1,24K Ddr

Permalänk
Medlem

Mitt mail har strulat i 2 dagar nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYAN
Mitt mail har strulat i 2 dagar nu

går den ooooootroligt låååångsamt?? det gör min i alla fall, märkte av detta först igår, den lyckades dock hämta mailet om att det var aktivitet i denna tråden igen dock, om det nu kan vara positivt :/

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hänk3
går den ooooootroligt låååångsamt?? det gör min i alla fall, märkte av detta först igår, den lyckades dock hämta mailet om att det var aktivitet i denna tråden igen dock, om det nu kan vara positivt :/

Jo den funkar stundtals och då går det som sagt låååååångsamt....

Permalänk

Någon annan som det är segt för nu? Känns som att sitta på 14.4k modem..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Någon annan som det är segt för nu? Känns som att sitta på 14.4k modem..

mitt går mycket segt ,, har pratat med suporten men dom har inga svar .. bara att teknikerna jobbar på det

Permalänk
Medlem

tja tja, tänkte kolla med någon som också har bornet (om inte alla bytt ^^). är så att jag har börjat få massa spammail med grejor som står att det inte ens är sänt till min mail utan andras bornet.net adresser, eller bornets mailserver. det som står i (har inte öppnat något) men man kan ju läsa i det lilla fönstret i outlook express att det är virus, läs bifogad fil för att se mer och ibland är det olika användar namn och lösenord som ska stå i den bifogade filen.
detta började igår och har fått runt 10 st nu och aldrig haft problem med detta. har någon annan också fått detta??

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

Alltså folk verkar ha hemska problem med bornet... Jag hade problem med bornet i 2 veckor för 1 år sedan och då slapp jag betala för en månad :D. Efter det har jag inte haft ett fel och jag bor väldigt nära hässleholmen, där de flesta nya kunder har kommit. btw hade 50 kbps extra när ni hade problem

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Alltså folk verkar ha hemska problem med bornet... Jag hade problem med bornet i 2 veckor för 1 år sedan och då slapp jag betala för en månad :D. Efter det har jag inte haft ett fel och jag bor väldigt nära hässleholmen, där de flesta nya kunder har kommit. btw hade 50 kbps extra när ni hade problem

Det var nog ungefär det svaret han önskade sig...

Permalänk
Medlem

ja, det hjälpte mig väldigt mkt ^^

men tror inte det var bornets fel, kan ju inte skylla allt på dem

dagle:
har heller inte haft några större problem som andra har haft.

men spärrade adresserna och nu verkar det som det löst sig

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk

Bara för mig som det går väldigt segt nu? Jag vet iofs inte om det har med Bornet eller min router att göra, för om jag startar om routern så går allt i full fart i ca. 10 minuter, sen segar allt ner enormt mycket. Jag startar om den och allt går bra igen, sen droppar det... osv.

Jag håller koll på en BF2-server via Xfire, och varje gång jag nyss startat om routern så ligger pingen på 40-50, sen efter 10 minuter så stiger den till över 300. -_-

Permalänk

Jag har samma problem som du Consollus. Startar jag en nedladdning eller så tar det inte många minuter innan hastigheten går ner --> och sedan förlorar jag uppkopplingen helt och måste starta om modemet. grymt irriterande har varit så i över en vecka nu.

Har någon några tips? jag ska ringa till kundtjänsten på tisdag.

Visa signatur

liten, ful och skränig