Permalänk
Medlem

Du har säkert dina anledningar och vi lever i ett fritt land

Jag tycker ändå att det låter lite osmart att du inte slog till på D.Vine.

Köper du från Webhallen blir kostnaden: Chassi 1595:- + Nätagg 429:- + VFD-Display 739:- + frakt 99:- = 2862:-

Skulle du köpt D.Vine från Dustin hade du fått samma saker för 1495:-

Det enda du får med Dign-displayen är IR-mottagaren - här är förövrigt hemsidan för Dign VFD-display - men jag tror inte att det följer med någon fjärrkontroll när man köper Dign-displayen från webhallen. Och jag vet inte vilka som fungerar.

Själva displayen är förövrigt identisk med den som följde med D.Vine.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mgren
Det blev ett Dign HV5 chassi ändå

Frågan angående fjärren gällde mest eftersom CyberVillain skrev att dign displayen har inbyggd ir receiver.

/Martin

Dign displayen har det, men det där är en D.Vine

edit: du kan köpa en OLED 2x20 istället, 2x16 är lite i minstga laget...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är jag inte riktigt med. Du säger att Dign displayen har inbyggd ir-receiver, men "det där är en D.Vine". Är den display jag tänkt köpa inte Dign? http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=6907214

Bra att veta innan man hotar upp stålarna.

Mvh

Martin

Permalänk
Avstängd

den displayen är dign ja...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen,

Har börjat sätta ihop mina delar och ett par frågor har uppstått.

Chassifläkten...ska den kopplas till FAN_PWR eller CHA_FAN på moderkortet??

Efter att ha sett DIGN displayen blev jag osäker. Är det inbyggd IR i den?? och i så fall, vilka/vilken fjärr passar (iMon??)

/Martin

Permalänk
Avstängd

tror alla fjärrar i samma freqvens passar.. prova

Visa signatur
Permalänk

Du med iMon-fjärren. Kan du ge en recension och berätta om kompatibiliteten med exempelvis Girder?

Själv sugen på en sådan!

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Medlem

Jag tror även CyberVillain har en Imod PAD-fjärrkontroll - men jag kan svara

Angående Girder så har jag aldrig använt det - så jag kan inte svara angående kompatibiliteten - men jag vet att det finns en Girder plugin Att ladda hem

Det följer med avancerad (lättanvänd) programvara som kan ställa in olika tangentbords-kommandon till olika knappar på fjärrkontrollen (för olika program) - du kan ladda hem programvaran från länken ovan om du vill titta hur det ser ut.

Jag tror alltså att det fungerar ungefär som Girder (?)

Angående själva fjärren så är den helt OK - jag irriterar mig dock på en detalj: navigeringsknappen.

Den fungerar bra som "mus" i windows - men sämre när man ska navigera menyer i Meedio/Mediaportal/WMCE etc.

Den reagerar alldeles för lätt och hoppar ofta till fel menyer.

Häromdagen köpte jag mig ett TV-kort och fick då med Hauppauge:s fjärrkontroll:

( köpte detta kort )

Den fungerar utmärkt tillsammans med Meedio/Mediaportal och fungerar givetvis utmärkt i menyer etc.

Däremot kan man inte starta datorn med fjärren eller styra muspekaren i windows.

Jag har inte bestämt mig för vilken kontroll jag ska köra som primär utan använder just nu båda samtidigt

Permalänk
Medlem

Ingen har ju tippsat om MythTV, så jag gör väl det: http://www.mythtv.org/
Är iofs "bara" till Linux, men mycket bra på att spela in TV mm. Finns ett forum också: http://www.mythtvtalk.com/forum/
Angående Sempron så är de inte så slöa som man kan tro. Kör själv en 2600+ s754 klockad till 2ghz (från 1.6) och tillsammans med ett 9600 Pro funkar 1080p-filmerna i WMV9 alldeles utmärkt (både i Linux och i Windows). Och det finns visst Semprons med 64-bitarsstöd, numera.

Permalänk
Medlem

Moderkortet i en HV5

Går det verkligen att köra med ett mATX-moderkort i en HV5:a, Originae-hemsidan och Dustin säger att det inte går. (Har nämligen ett ASUS A8N-VM/CSM, nVidia nForce430 / GeForce 6150, Socket 939, 6 Channel Surround Audio, GLAN, Firewire, nVidia GeForce 6 VGA, Dual SATAII RAID, PCI-Express, Dual DDR400 2PCI + 1 PCI-E inbyggt grafikkort med stöd för DX9.0 som har allt jag behöver på mobot)
Någon som har provat mATX-moderkort?

Visa signatur

Intel P4 3.0GHz Northwood 800MHz FSB, Abit IS7-E i865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA Audio LAN Socket478 ATX, Arctic Cooling P4 Super Silent 4 PRO, Kingston ValueRam 1024 Mb DDR400 Dual channel

Permalänk
Avstängd

var står det att den INTE stödjer mATX?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Moderkortet i en HV5

Originae-hemsidan har en såndäringa konfigurator man kan trycka på olika knappar. bla.
Prova "Product Finder" och välj mAtx-psu och mAtx-mobo så får du se.

Visa signatur

Intel P4 3.0GHz Northwood 800MHz FSB, Abit IS7-E i865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA Audio LAN Socket478 ATX, Arctic Cooling P4 Super Silent 4 PRO, Kingston ValueRam 1024 Mb DDR400 Dual channel

Permalänk
Avstängd

i den gamla revision fanns det iaf hål disanser som passade på en mATX... borde finnas även på nya revisionen.. annars tar det ju 5 minuter att borra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*borta* -hittade iMon konrollen

eftersom jag ändå varit här o kladdat, tror ni detta kommer funka bra?
(Det skall kopplas till en 32" TFT)

MSI RS482M4-ILD,ATI Xpress200,Socket-939
Athlon 64 3200+
Corsair VS 2x512MB
ND-4551A
DiamondMax 10 300GB
AHANIX MCE601S-A
IMON INSIDE fjärrkontroll
TWINHAN DVB-C

Mediacenter

Någon rekommendation till kylning för cpu?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W