Permalänk
Medlem

bredband på korsvägen

hej jag skall flytta till korsvägen i göteborg, jag kommer kunna få comhem deras tre hål i väggen grej eller vad det är. undrar bara vad comhem har för rykte? e dom bra?

så undrar jag ochså om någon vet något anna distributör av bredband som isofall är bättre och snabbare som finns i centrala göteborg. jag kar kollat alla stora telia,bbb etc etc hälst skule ajg vilja ha 100lina både up och ner så man kan sätta upp en server. jag har googlat utan resultat. vem vet det kanske bor en swec nära korsvägen som kan rekomendera något. jaja tack

Permalänk
Medlem

comhem har nog det sämsta ryktet och ligger strax under telia nånstans (dock är ju glocalnet riktigt lågt lol).
Du kommer få betala enorma överpriser:
64/64Kbit/s: 99 kr/mån
128/64 kbit/s: 169 kr/mån
250/128 kbit/s: 199 kr/mån
500/128 kbit/s: 259 kr/mån
8/1 Mbit/s: 389 kr/mån

Du kommer ha sämst upload av alla du känner

Du kommer sitta och inte kunna ha mer än en dator uppkopplad utan router.

Vill du byta dator på linan och glömmer ta realease IP, ja då kan du sitta där i en timme och vänta på deras utrustning ska glömma din mac-adress (din dators ID) för att kunna ansluta nått annat.

Ja, det finns inte mycket positivt men en sak är väldigt positivt, comhem är en av de få leverantörer som ger mer än de säger... jag hade 80/70 kbit/s när jag hade beställt 64/64. Men det finns väll ingen som säljer utrustning och programvara för att kunna strypa en lina till modemhastighet...

Du kommer inte kunna få fiber till dig hur som helst från någon leverantör. Om det är ett comhem-hus så är det ett comhemhus tyvärr. Finns där inte stadsnät eller liknande så skulle jag rekommendera att du antigen blir ordförande i din förening och informerar om vilket skit comhem är. Alternativ två är att avvänta eftersom de faktiskt lovat 100Mbit även om det nog kommer dröja längre än de säger och troligen är 100Mbit med nån limit och typ 1Mbit upload. Alternativ tre är att skaffa 24/1Mbit adsl för billigare än du får comhems 8/1Mbit för.

Port80 har dock ganska många ställen i götet uppkopplade med 100Mbit vet jag.

Edit:stavfel i mängder, trött eller vadå?

Permalänk
Medlem

Inget fel på comhem, sitter på 8/1 å har oftast något bättre fart än utlovat (9/1.3). Bra ping å stabil uptime. Dock håller bredbandsbolaget på å installerar sina små dosor i området så det kommer snart å bytas ut mot 10/10.

Ska bara tillägga att detta är MIN erfarenhet av comhem.

Visa signatur

Använd rätt terminologi, t.ex. en fläkt är inte synonymt med CPU-kylare. Kalla det inte fläkt när du söker en processorkylare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
comhem har nog det sämsta ryktet och ligger strax under telia nånstans (dock är ju glocalnet riktigt lågt lol).
Du kommer få betala enorma överpriser:
64/64Kbit/s: 99 kr/mån
128/64 kbit/s: 169 kr/mån
250/128 kbit/s: 199 kr/mån
500/128 kbit/s: 259 kr/mån
8/1 Mbit/s: 389 kr/mån

Du kommer ha sämst upload av alla du känner

Du kommer sitta och inte kunna ha mer än en dator uppkopplad utan router.

Vill du byta dator på linan och glömmer ta realease IP, ja då kan du sitta där i en timme och vänta på deras utrustning ska glömma din mac-adress (din dators ID) för att kunna ansluta nått annat.

Ja, det finns inte mycket positivt men en sak är väldigt positivt, comhem är en av de få leverantörer som ger mer än de säger... jag hade 80/70 kbit/s när jag hade beställt 64/64. Men det finns väll ingen som säljer utrustning och programvara för att kunna strypa en lina till modemhastighet...

Du kommer inte kunna få fiber till dig hur som helst från någon leverantör. Om det är ett comhem-hus så är det ett comhemhus tyvärr. Finns där inte stadsnät eller liknande så skulle jag rekommendera att du antigen blir ordförande i din förening och informerar om vilket skit comhem är. Alternativ två är att avvänta eftersom de faktiskt lovat 100Mbit även om det nog kommer dröja längre än de säger och troligen är 100Mbit med nån limit och typ 1Mbit upload. Alternativ tre är att skaffa 24/1Mbit adsl för billigare än du får comhems 8/1Mbit för.

Port80 har dock ganska många ställen i götet uppkopplade med 100Mbit vet jag.

Edit:stavfel i mängder, trött eller vadå?

Ehm, dig kan man tydligen inte lita på alls.
Både ComHem och Telia har otroligt bra rykte, Telia är ju den bästa ADSL-leverantören. Visst är det lite dyrare men man får vad man betalar för. Glocalnet, BBB och allt vad dom heter är ju ren skit, du ser väl hur många som har problem med dom trots att telia är mångdubbelt så stora. Sen är Comhem 8/1 att föredra över adsl på 24/1. Hellre en stabil uppkoppling med utlovade hastigheter än adsl som max går i 16/0,8.

Permalänk
Medlem

Jag har en del polare som testat 8/1 från ComHem. Alla dessa blev missnöjda med bandbredden. Inte ens i närheten av 8mbit ner som de anger utan snarare 4-5mbit. Stabiliteten är inte heller speciellt imponerande.

Jag har BBB adsl2+ och jag har inga problem med stabiliteten. från 0,9mbit upp och 17mbit ner.

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

ComBort är ju inte helt taget ur luften

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Jag har också hört att comhems bredband är rena skiten dåligt upload och download och det kan skifta från dag till dag. Nej ta adsl från jacket är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Mmm, man har HÖRT både det ena å det andra, eller hur...

Men som jag skrev tidigare i tråden, sitter på Comhem 8/1 å är helnöjd.

Man ska inte tro på allt man hör?

Visa signatur

Använd rätt terminologi, t.ex. en fläkt är inte synonymt med CPU-kylare. Kalla det inte fläkt när du söker en processorkylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Ehm, dig kan man tydligen inte lita på alls.
Både ComHem och Telia har otroligt bra rykte, Telia är ju den bästa ADSL-leverantören. Visst är det lite dyrare men man får vad man betalar för. Glocalnet, BBB och allt vad dom heter är ju ren skit, du ser väl hur många som har problem med dom trots att telia är mångdubbelt så stora. Sen är Comhem 8/1 att föredra över adsl på 24/1. Hellre en stabil uppkoppling med utlovade hastigheter än adsl som max går i 16/0,8.

Om du ska försöka framhäva Telia och Comhem som att vara älskade av folket kommer du nog bli långt nerröstad på detta forum. De är dyrast och har oftast sämst bandbredd, sämst avtal(inga servrar, blockerar portar och filtrerar din e-post lite som de vill) och minst antal IPn jämfört med alla andra ISPer idag.
Glocalnet? Tja de är skit men kolla vilka de hyr sin lina av.
BBB? Kallar du BBB skit så visst, jag tycker inte om dem men att du framhäver Telia och Comhems bredband som bättre än BBB börjar få mig att fundera på om du jobbar som clown på cirkusen här i stan.
Telia toppade konsumentverkets lista på klagomål över bredband för 6månader sen i alla fall med fler klagomål än alla andra ISPs tillsammans. Hur det är idag vet jag inte men skulle knappast tro det har sjunkigt så mycket. Sen inte att glömma att de allra flesta som sitter med telia ADSL inte är några nätverksteknikers precis utan Gustav 45år som gör bankärenden och inte förstår sig på bandbredd. Hur ofta tror du Gustav ringer till kundtjänst och gnäller över att hans route till banken går över 40 hopp och det är för jävligt?

ADSL-tekniken för den delen är lika värdelös som comhems tre hål som jag har här 1m ifrån mig. Men att betala 379:-/mån för 24/1Mbit från BBB istället för Comhem som har nätverksutrusning som är sämmre än min här hemma med sina 8/1Mbit för 389:-/mån kanske låter vettigt för dig? Välkommen till verkligheten!

Jag? Jo jag sitter idag på 100/100Mbit med verklig prestanda på 98/92Mbit med 3 hål framför mig som står tomma och snart ska målas över eftersom jag skäms över att det finns comhem i huset. Och jag har tidigare haft i tur och ordning från 1995, 28.8k-Euronet, 56k-Telia, ISDN-Telia, 0.5Mbit-ADSL-Telia, 8/1Mbit-BBB, 10/1Mbit-BBB, comhem64kbit. Och kan lätt säga att comhem är det mest ostabila jag varit med om.
Jag pluggar för övrigt nätverk på ISP-nivå och är vänn Labs2, Bahnhof och BBBs högsta teknikers varav jag vet vad de har för utrustning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
Om du ska försöka framhäva Telia och Comhem som att vara älskade av folket kommer du nog bli långt nerröstad på detta forum. De är dyrast och har oftast sämst bandbredd, sämst avtal(inga servrar, blockerar portar och filtrerar din e-post lite som de vill) och minst antal IPn jämfört med alla andra ISPer idag.
Glocalnet? Tja de är skit men kolla vilka de hyr sin lina av.
BBB? Kallar du BBB skit så visst, jag tycker inte om dem men att du framhäver Telia och Comhems bredband som bättre än BBB börjar få mig att fundera på om du jobbar som clown på cirkusen här i stan.

Faktum är att Telia utan någon som helst tvekan är den bästa ADSL-leverantören i Sverige.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
Om du ska försöka framhäva Telia och Comhem som att vara älskade av folket kommer du nog bli långt nerröstad på detta forum. De är dyrast och har oftast sämst bandbredd, sämst avtal(inga servrar, blockerar portar och filtrerar din e-post lite som de vill) och minst antal IPn jämfört med alla andra ISPer idag.
Glocalnet? Tja de är skit men kolla vilka de hyr sin lina av.
BBB? Kallar du BBB skit så visst, jag tycker inte om dem men att du framhäver Telia och Comhems bredband som bättre än BBB börjar få mig att fundera på om du jobbar som clown på cirkusen här i stan.
Telia toppade konsumentverkets lista på klagomål över bredband för 6månader sen i alla fall med fler klagomål än alla andra ISPs tillsammans. Hur det är idag vet jag inte men skulle knappast tro det har sjunkigt så mycket. Sen inte att glömma att de allra flesta som sitter med telia ADSL inte är några nätverksteknikers precis utan Gustav 45år som gör bankärenden och inte förstår sig på bandbredd. Hur ofta tror du Gustav ringer till kundtjänst och gnäller över att hans route till banken går över 40 hopp och det är för jävligt?

ADSL-tekniken för den delen är lika värdelös som comhems tre hål som jag har här 1m ifrån mig. Men att betala 379:-/mån för 24/1Mbit från BBB istället för Comhem som har nätverksutrusning som är sämmre än min här hemma med sina 8/1Mbit för 389:-/mån kanske låter vettigt för dig? Välkommen till verkligheten!

Jag? Jo jag sitter idag på 100/100Mbit med verklig prestanda på 98/92Mbit med 3 hål framför mig som står tomma och snart ska målas över eftersom jag skäms över att det finns comhem i huset. Och jag har tidigare haft i tur och ordning från 1995, 28.8k-Euronet, 56k-Telia, ISDN-Telia, 0.5Mbit-ADSL-Telia, 8/1Mbit-BBB, 10/1Mbit-BBB, comhem64kbit. Och kan lätt säga att comhem är det mest ostabila jag varit med om.
Jag pluggar för övrigt nätverk på ISP-nivå och är vänn Labs2, Bahnhof och BBBs högsta teknikers varav jag vet vad de har för utrustning.

BBB`s ADSL är SKIT! Saxxat från comhems hemsida:

Kan jag ha en server hemma med Com Hems bredband?
Ja, du kan sätta upp en server hemma. Konfigurering av denna är dock ingenting som vi ger support på.

Vad som får finnas på servern regleras av Datainspektionen och deras regler ska följas.

Observera att port 25 är spärrad för inkommande trafik; vilket innebär att du inte kan använda dig av en egen e-postserver.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
ADSL-tekniken för den delen är lika värdelös som comhems tre hål som jag har här 1m ifrån mig. Men att betala 379:-/mån för 24/1Mbit från BBB istället för Comhem som har nätverksutrusning som är sämmre än min här hemma med sina 8/1Mbit för 389:-/mån kanske låter vettigt för dig? Välkommen till verkligheten!

Jag? Jo jag sitter idag på 100/100Mbit med verklig prestanda på 98/92Mbit med 3 hål framför mig som står tomma och snart ska målas över eftersom jag skäms över att det finns comhem i huset. Och jag har tidigare haft i tur och ordning från 1995, 28.8k-Euronet, 56k-Telia, ISDN-Telia, 0.5Mbit-ADSL-Telia, 8/1Mbit-BBB, 10/1Mbit-BBB, comhem64kbit. Och kan lätt säga att comhem är det mest ostabila jag varit med om.
Jag pluggar för övrigt nätverk på ISP-nivå och är vänn Labs2, Bahnhof och BBBs högsta teknikers varav jag vet vad de har för utrustning.

Det är tydligt att du inte är vän med Com Hems högsta tekniker då du påstår att du har bättre nätverksutrustning hemma än vad Com Hem har...

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
Faktum är att Telia utan någon som helst tvekan är den bästa ADSL-leverantören i Sverige.

Telia funkar bra men att de skulle vara älskade ifrågasätter jag. Sen kör glocalnet på Telias linor och utrustning så det är ju lite komiskt att han rackar ner på Glocalnet. Dock så va det Comhem jag försöker avrekommendera ifrån

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
BBB`s ADSL är SKIT! Saxxat från comhems hemsida:

Kan jag ha en server hemma med Com Hems bredband?
Ja, du kan sätta upp en server hemma. Konfigurering av denna är dock ingenting som vi ger support på.

Vad som får finnas på servern regleras av Datainspektionen och deras regler ska följas.

Observera att port 25 är spärrad för inkommande trafik; vilket innebär att du inte kan använda dig av en egen e-postserver.

Alla spärrar port 25, även många som blockerar netbios och liknande. Telia va dock den enda ISP som inte gick ut med detta från första början. De va också den ISP som förnekade att de filtrerade bort alla filer från epost. http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_6248120.asp

Server på NATat IP skulle jag inte kalla server. Men defenitionsfråga...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
Det är tydligt att du inte är vän med Com Hems högsta tekniker då du påstår att du har bättre nätverksutrustning hemma än vad Com Hem har...

Missade ironin dock så vet du inte vad jag har för utrustning och den är lite skojigare än de switcharna som ligger nere i källaren på de flesta comhemhus för den delen. 3com Superstack II och III switchar och lite diverse Ciscosaker som blivigt utkastat från SonyEricsson i senaste uppgraderingen.

Får klargöra det än en gång vad jag försöker få fram... Comhem ger dig sämmre vilkor, hastigheter och priser än om du väljer en DSL-lina från valfri leverantör.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
Sen kör glocalnet på Telias linor och utrustning så det är ju lite komiskt att han rackar ner på Glocalnet. Dock så va det Comhem jag försöker avrekommendera ifrån

Kan du visa mig en källa på att Glocalnet endast kör genom Telias utrustning?

Permalänk

Vad klagar ni på Comhem för?

Syrran beställde deras 0,5 tjänst och fick en download runt 90kB/s, inget att klaga på direkt

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

jag har då inget att klaga på comhem, om man kan välja dsl eller comhem så skulle jag kört comhem direkt, adsl är sunkig skit (och bbb adsl är fan värst av allt)

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

inget fel på bbb adsl, allt beror på era ledningar.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
inget fel på bbb adsl, allt beror på era ledningar.

Jag har svårt att tro att dom frånkopplingar en av mina polare råkar ut för 23:00 varje dag beror på hans telefonledningar. Jag tror inte heller att dom små sporadiska felen som, trots att bredbandsbolaget mätt signalstyrkor/bytt modem/dansat runt telestationen, inte gått att lösa för en annan vän till mig beror på hennes telefonledning. Jag tror inte heller att ytterligare en väns frånkopplade telefonabbonemang (observera att han fortfarande betalar för både telefon- och bredbands-abbonemanget, men att någon har ryckt sladden i kopplingsstationen. Ja, han har anmält detta till både BBB och Telia. Nej, ingen har lagat det trots att det har gått 4 månader) beror på "dåliga telefonledningar". Bredbandsbolagets DSL-tjänst är bara klart spännande.

Problemen hade kunnat gå att avfärda med att dom bor för långt bort/bor på fel ställe/luktar illa, det känns rätt konstigt att göra när samtliga ovan har grannar och/eller känner folk som sitter i antingen samma hus eller väldigt nära som inte har problem. Jag har själv suttit på samma kopplingsstation som den förstnämnda vännen (Mälarhöjden), och har hade inga problem alls.

Det mest spännande jag har vart med om var när BBBs DSL-kunder i södra Stockholm inte kunde ansluta till min server. Detta är tämligen underhållande då jag har BBBs LAN-tjänst - och flertalet abbonenter till andra DSL-leverantörer anslöt utan några som helst problem. Att en av dem som kunde ansluta dessutom hade DSL via Mälarhöjdens telestation gör saken ännu lite mer underhållande.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
inget fel på bbb adsl, allt beror på era ledningar.

.....hade bostream först inte ofta det var problem, blev på tvingad bbb-skräp-adsl var problem jämt kopplade ner fick inget ip osv osv, bytte till comhem och det strular verkligen ALDRIG

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Danski låter sådär lite lagomt uppblåst. Faktum är att han inte har den minsta lilla aning om hur det egentligen ligger till med utrustningen hos varken Comhem eller andra ISPs. Anledningen till att jag kan göra ett så grovt uttalande när jag inte känner till Danskis meriter är att jag nämligen gör antaganden, antaganden av samma typ som det tydligen är helt på sin rätt att göra av Danski själv angående Comhems utrustning.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Danski låter sådär lite lagomt uppblåst. Faktum är att han inte har den minsta lilla aning om hur det egentligen ligger till med utrustningen hos varken Comhem eller andra ISPs. Anledningen till att jag kan göra ett så grovt uttalande när jag inte känner till Danskis meriter är att jag nämligen gör antaganden, antaganden av samma typ som det tydligen är helt på sin rätt att göra av Danski själv angående Comhems utrustning.

*suck* jag ska sluta uttala mig i tråden vart jag försökte få trådskaparen att inte välja ett dyrare alternativ för att få en sämmre produkt som någon hade rekommenderat. Om du väljer läsa ett av inläggen så snälla, snälla läs nästa också vart jag klargör att det va ett skämt om comhems utrustning för de som missat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
*suck* jag ska sluta uttala mig i tråden vart jag försökte få trådskaparen att inte välja ett dyrare alternativ för att få en sämmre produkt som någon hade rekommenderat. Om du väljer läsa ett av inläggen så snälla, snälla läs nästa också vart jag klargör att det va ett skämt om comhems utrustning för de som missat det.

En sämre produkt? Om jag minns rätt så tillhandahåller Comhem trotts allt tjänster och inte produkter. Och att göra uttalanden om att Telia skulle vara en dålig ADSL-leverantör är ju bara löjligt, visst, det är sant att de är lite dyrare än sina konkurenter, men de erbjuder trotts allt av personliga erfarenheter utöver det de lovar god peering och tillförlitlighet.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Comhem var lite problematiskt förr i tiden när de använde nemo-utrustningen men efter att de gick över till motorola-modemen så tycks deras tjänst ha blivit mycket stabil.
Men tyvärr lever de gamla ryktena kvar, man skulle kunna dra en liknelse emellan comhem bredband och ibm:s hårddiskar. Trots att den defekta designen är skrotad för länge sedan och hitachi har tagit över tillverkningen så har vissa människor fortfarande vissa fördomar emot ibm/hitachi-hårddiskar.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Har telia 0.5 och aldrig några problem ifrån deras sida. Isf är det mitt modem eller router som krånglar. Senaste halv året har det varit nere 1h max och dels pga av någon större fel i stort sett hela Sverige sen en gång då modemet tappade kontakten med telestationen i 2x5 minuter under en och samma kväll

Permalänk
Medlem

Comhem 8/1 är klockrent! förutom priset då...

jag får ut 9mbit ner och 1.2mbit upp!

Permalänk
Medlem

Skaffa Adamobredband, bra pris, stabil uppkoppling, fast ip,,,

jag har haft comhem, bostream, bbb. Comhem och bbb har bara strulat för mig.

Adamo (8/1 297:-/mån), är jag helnöjd med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski

Får klargöra det än en gång vad jag försöker få fram... Comhem ger dig sämmre vilkor, hastigheter och priser än om du väljer en DSL-lina från valfri leverantör.

Jag har Comhem 8/1. Jag får 10mbit in och lite mer än 1mbit ut. Tycker du det är dåliga hastigheter? Har aldrig haft några avbrott so far...Har även deras IP-Telefoni som aldrig heller har krånglat. Så förstår inte vad du dillar om att Comhem är dåligt på något vis. Binder du dig 12mån så har du en månadskostnad på 349:-. Tycker inte jag är dyrt för en tjänst som fungerar felfritt.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HvDumle
Mmm, man har HÖRT både det ena å det andra, eller hur...

Men som jag skrev tidigare i tråden, sitter på Comhem 8/1 å är helnöjd.

Man ska inte tro på allt man hör?

Instämmer till fullo
Har haft BoNet sedan Bostream, först ADSL och sedan VDSL och nu sitter jag på ComHem 8/1. Kan inte sticka under stolen med att VDSL var snabbare men den skulle ju vara 24/12, jag fick 14/10. Men stabiliteten på den linan var ju så dålig.
ComHem å andra sidan är gryymt stabila och de levererar faktiskt snabbare hastighet än utlovad jag har nu drygt 9mb ner och 1,2mb upp.
Hellre en 30-50 spänn extra i månaden och att man verkligen är garanterad internet 24/7 än 50 spänn billigare och man kan räkna med att linan klipps lite nu och då.

Ni som rackar ner på Comhem (a.k.a. Danski) - Släpp sargen och kom in i matchen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
Telia funkar bra men att de skulle vara älskade ifrågasätter jag. Sen kör glocalnet på Telias linor och utrustning så det är ju lite komiskt att han rackar ner på Glocalnet. Dock så va det Comhem jag försöker avrekommendera ifrån

Herregud människa...ta reda på fakta innan du kommer med sådana påståenden. Glocalnet köper i första hand kapacitet av Song och där de inte kan leverera får de köpa av skanova istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
De är dyrast och har oftast sämst bandbredd, sämst avtal(inga servrar, blockerar portar och filtrerar din e-post lite som de vill) och minst antal IPn jämfört med alla andra ISPer idag.

ADSL-tekniken för den delen är lika värdelös som comhems tre hål som jag har här 1m ifrån mig. Men att betala 379:-/mån för 24/1Mbit från BBB istället för Comhem som har nätverksutrusning som är sämmre än min här hemma med sina 8/1Mbit för 389:-/mån kanske låter vettigt för dig? Välkommen till verkligheten!

Ja, dom är dyrare per megabit än BBB 10/10 eller 100/100 osv osv... Det är allmänt kännt och det vet alla.. ok?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
Jag? Jo jag sitter idag på 100/100Mbit med verklig prestanda på 98/92Mbit

Ojoj va häftigt.. Alla som inte har det borde inte ha på internet att göra.. inte sant?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danski
Missade ironin dock så vet du inte vad jag har för utrustning och den är lite skojigare än de switcharna som ligger nere i källaren på de flesta comhemhus för den delen. 3com Superstack II och III switchar och lite diverse Ciscosaker som blivigt utkastat från SonyEricsson i senaste uppgraderingen.

Får klargöra det än en gång vad jag försöker få fram... Comhem ger dig sämmre vilkor, hastigheter och priser än om du väljer en DSL-lina från valfri leverantör.

So? comhem använder sig av kabelnät och har väll inte användnig av massa swtichar i varje källare... vi har ingen switch i vår källare iaf.. bara nån form av koncentrator och antennförstärkare..

Dom ger en sämre villkor än 100/100 LAN, Ja.. Dom ger en sämre hastigheter än 100/100 LAN, Ja... Och dom ger än sämre priser än 100/100 LAN, Ja... Men dom ger en snabb och bra uppkoppling till de som INTE har något RJ45 eller Fiber i väggen, fatta det... Och dom ger INTE sämre vilkor än ADSL providers...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Vad klagar ni på Comhem för?

Syrran beställde deras 0,5 tjänst och fick en download runt 90kB/s, inget att klaga på direkt

Har är bara lite stolt & skrytsam över sitt 100/100