Permalänk
Medlem

netgear rp614 och min dator

Har precis köpt Netgear RP614 router men har problem.
Allting fungerade bra från början när jag installerade men efter 1 dygn så kunde jag inte längre använda IRC, msn, ventrilo och steam....

Drog ut min nätverkskabel och stängde av min dator ett tag men när jag startade datorn hade jag samma problem.
Trodde det hade något med mitt nätverkskort (har 2 integrerade) så jag kopplade om det till det andra nätverkskortet.

Funkade men det varade inte länge tills samma problem uppstod efter någon timma efter att jag öppnat samma portar.

Det konstiga är att jag kan surfa på internet men inte använda några andra program som behöver internetupkoppling.
Det funkar om jag inte öppnar några portar på min dator....

Har inte ändrat något i routern sedan jag köpte den (bara öppnat portar)

Har sökt i forumet och hittat personer med liknande problem men hittade inga svar

Routern bråkar bara med min dator (funkade bra innan jag köpte routern)
Vill gärna lösa det här utan att stänga av portarna

Nätverkskort I: Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC
Nätverkskort II: NVIDIA nForce Networking Controller

Permalänk
Medlem

Maila support@netgear.se och be om den senaste firmwaren till routern så löser sig detta. Finns en nyare än den som finns på hemsidan som de säkert mailar dig om du frågar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har mailat supporten efter den senaste firmwaren till routern.

Permalänk

Re: netgear rp614 och min dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Har precis köpt Netgear RP614 router men har problem.
Allting fungerade bra från början när jag installerade men efter 1 dygn så kunde jag inte längre använda IRC, msn, ventrilo och steam....

Drog ut min nätverkskabel och stängde av min dator ett tag men när jag startade datorn hade jag samma problem.
Trodde det hade något med mitt nätverkskort (har 2 integrerade) så jag kopplade om det till det andra nätverkskortet.

Funkade men det varade inte länge tills samma problem uppstod efter någon timma efter att jag öppnat samma portar.

Det konstiga är att jag kan surfa på internet men inte använda några andra program som behöver internetupkoppling.
Det funkar om jag inte öppnar några portar på min dator....

Har inte ändrat något i routern sedan jag köpte den (bara öppnat portar)

Har sökt i forumet och hittat personer med liknande problem men hittade inga svar

Routern bråkar bara med min dator (funkade bra innan jag köpte routern)
Vill gärna lösa det här utan att stänga av portarna

Nätverkskort I: Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC
Nätverkskort II: NVIDIA nForce Networking Controller

reseta den det brukar görar jobbet