Osynkade subtitles (.srt/.sub)?

Permalänk
Medlem

Osynkade subtitles (.srt/.sub)?

Hej

Jag har nyligen köpt kingdom of heaven (VCD, 2 skivor) i asien där dom ej har med engelsk undertext till filmen. Jag laddade därför hem undertexten till filmen i 2 filer men de är inte synkroniserade med just den filmen jag har. Jag använder BSplayer och har testat att flytta fram och tillbaka texten för att den vid ett tillfälle ska överensstämma med rösterna. Men efter ett tag blir det osynkroniserat igen. Rösterna kommer för snabbt och det blir fel text då den inte hänger med i samma takt.

Att ladda hem en annan undertext som passar går inte. Hittar ingen som passar. Finns det något sätt att lösa detta?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Förmodligen är din undertext gjort för pal och filmen är ntsc. Alltså frameraten stämmer inte överräns helt.

Antingen hittar du en sub med gjord för din film, eller så laddar du hem filmen och subben. För visst är det okej när man har köpt filmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Förmodligen är din undertext gjort för pal och filmen är ntsc. Alltså frameraten stämmer inte överräns helt.

Antingen hittar du en sub med gjord för din film, eller så laddar du hem filmen och subben. För visst är det okej när man har köpt filmen?

Tycker inte riktigt att vi ska diksutera det eftersom i §7 i reglerna står det:

"Trots att det kan vara lagligt att göra kopior på t.ex. DVD-filmer är diskussioner kring detta förbjudna. Den svenska och internationella lagstiftningen kring "säkerhetskopiering" av film och musik är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna"

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag rekommenderar att du kontaktar säljaren av filmen och ber att få lämna tillbaka produkten om den inte överenstämmer med dina önskemål. Alternativt att du kontaktar rättighetsinnehavaren, den kanske kan hjälpa dig på något sätt

*Tråd låst*

Visa signatur