World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Rewardsen för paly questen är också kanska bra, men jag fattar inte varför de ger oss ett svärd, vi ska ju ha stora 2h maces!

Ännu "bättre" är att paladin rewarden är BoE så man kan ge den till en lvl1 alt om man har lust då den inte heller har lvl req, älskar(eller inte) blizzards buggar som kommer med varje patch.

Permalänk
Medlem

Wee! vår guild på Ravencret (Wikings of War) mergade med en annan guild igår, Dark Hunters --> Odium Aeternum (det eviga hatet). 20 min efter nya guilden startade drog guilden till ZG. Snart ska vi försöka oss på MC.

Permalänk
Medlem

hehe, kolla in denna buggen som vi warlocks fått;)
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warlock&...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
hehe, kolla in denna buggen som vi warlocks fått;)
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warlock&...

Mohaha, elakt.

För er som inte är så insatta så innebär Soul Link att man delar tagen skada med sin pet, eller med den här buggen, med sin motståndare.

Gör motståndaren 500 skada på Warlocken, så får han själv 250 skada och Warlocken 250. Eftersom Warlocks ofta har rätt mycket HP så kan de vinna över t.ex. mages bara genom att stå och ta stryk.

Ifall jag nu har förstått det hela rätt dvs...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Mohaha, elakt.

För er som inte är så insatta så innebär Soul Link att man delar skada med sin pet, eller med den här buggen, med sin motståndare.

Gör motståndaren 500 skada på Warlocken så tar han själv 250 skada. Eftersom Warlocks ofta har rätt mycket HP så kan de vinna över t.ex. mages bara genom att stå och ta stryk.

Ifall jag nu har förstått det hela rätt dvs...

ja, fast efter patchen delas ju bara 30%:) men det roliga var ju att den satt i även efter att duellen var över, så han kunde köra hellfire o döda spelaren efter duellen
Edit: får skylla på att jag sovit lite inatt, men det satt tydligen inte i efter duellen:) måste läsa nogrannare

Permalänk
Medlem

Jag har problem hur jag ska sätta mina talents, jag är lvl 34 nu...
ska jag satsa på coldblood först lr ska jag ta preparation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyned
Ännu "bättre" är att paladin rewarden är BoE så man kan ge den till en lvl1 alt om man har lust då den inte heller har lvl req, älskar(eller inte) blizzards buggar som kommer med varje patch.

jag kan inte hitta någon info om denna quest, vart kan man hitta den?

Permalänk
Medlem

alltså, jag är lvl 34 rogue och denna patchen kommer göra min gubbe så mkt sämre, jag lever på ambush och backstab

Permalänk
Medlem

Kom igen servrar...get online.

Varför ska mana vara sjuk på en patch dag när man inte kan sova och är uppe tidigt?
Typiskt.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Hittar inte patch-info på www.wow-europe.com alls. Bara till 1.7 patchen.

Någon som har en direktlänk?

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxix
alltså, jag är lvl 34 rogue och denna patchen kommer göra min gubbe så mkt sämre, jag lever på ambush och backstab

onoes, vad är det som är så otroligt hemskt för dig som rogue i den här patchen?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

onoes, vad är det som är så otroligt hemskt för dig som rogue i den här patchen?

Du kan ju testa att läsa patchnotes.. Om du hittar till delen där det står "Rogue:"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiLLE_HBG
Hittar inte patch-info på www.wow-europe.com alls. Bara till 1.7 patchen.

Någon som har en direktlänk?

Här:

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/patchnotes.html

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

fy
fan vad jobbigt, precis när man fått rätt på alla trasiga addons från förra patchen kommer en ny patch..bara att börja vänta på nästa släpp av insomniax och börja fixa =/ haha..

Permalänk
Medlem

allt som allt kommer skadan sänkas med ca 4% vilket inte är så farligt, kör själv rogue men ja skiter mest i det, ok, skadan sänks på dom stom står för väldigt mycket dps i instances, men så va då, efter alla som ropar nerf rogues hela tiden vad det väntat,
Edit: rogues är en bra klass som inte är overpowered som alla tycker, dom behöver fixas till lite, bra up till level 60, sen går det utför mest,

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem

"... bla bla maintenance will be extended"

Jag har väntat hela morgonen på att få spela nya patchen ju, morsan väckte mig halv sju och jag har studiedag!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Här:

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/patchnotes.html

Tackar

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Du kan ju testa att läsa patchnotes.. Om du hittar till delen där det står "Rogue:"

Ja, vi kan väll ta och gå igenom patchnotes ihop:

Citat:

[fix] Vanish - Fixed a bug where the Chilled effect caused by Ice Armor/Frost Armor was not removed properly when vanishing.
[buff] Parry - Minimum level to train this ability has been lowered to 12.
[fix] Shoot Bow/Crossbow/Gun - Fixed a bug where these abilities could be used faster than intended.
[buff] Throw - Use of this ability will now only cause a cooldown with Shoot abilities.
[change] Ambush - Now uses normalized attack power.
[change] Backstab - Now uses normalized attack power.
[fix] Riposte - Now properly sets its cooldown.
[change] Sinister Strike - Now uses normalized attack power.

som du ser, tre ändringar, tre fix och två buffs. Fem fördelar, tre nackdelar. Låt oss nu se vad nackdelarna du avskyr gör.

Ambush - Now uses normalized attack power.
Backstab - Now uses normalized attack power.
Sinister Strike - Now uses normalized attack power.

Dessa tre går ihop med warriorskillsen och använder fixad spellspeed i stället för vapnets egna, ja du gör lite mindre skada. Men är 4% mindre på en 900+ träff så farligt? Jag menar, dina motståndare i cloth har det ju inte direkt lätt emot det där.

Oj, du menar att du ska pwna warriors 1vs1? JA, en smidigt vek snubbe ska ju självklart slå en stridsvagn. Folk har skrikit om den här ändringen i månader, nu kommer den, bara ni rogues som vägrar inse hur överkraftig attack ni har. Ni 'är vana vid vad ni har och många av er vägrar ställa om er.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Japp, här har vi det.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-server-sta...

Så slipper folk undra. 13.00 är det vi har att vänta på nu.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Sen är inte ändringen 4% utan det är olika beroende på vapen.. Sluta dra förhastade slutsatser över sånt du inte har en aning om. Och vad är buffsen? Knappast att dom kan räknas som buffs iaf. Och sen när ska dom fixa vanish? dom har sagt att den ska kollas på i typ 3 patcher snart..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
Wee! vår guild på Ravencret (Wikings of War) mergade med en annan guild igår, Dark Hunters --> Odium Aeternum (det eviga hatet). 20 min efter nya guilden startade drog guilden till ZG. Snart ska vi försöka oss på MC.

Min guild kör redan MC på Hamarush 100% svensk guild också..så jävla bra

Fick felheart handskarna förra gången vi körde (warlock epic set)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
jag kan inte hitta någon info om denna quest, vart kan man hitta den?

Första punkten under "Quests"
• Added level 50 class quests for the Warrior, Shaman, Paladin, and Warlock. Trainers in the major cities will let you know where to start your quest.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

En fråga till er som spelar som druid (Healer) i dom högre instancerna.
Använder ni innvervate?
Kan man skippa den och bara gå efter NS och fortfarande vara en bra healer?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Min guild kör redan MC på Hamarush 100% svensk guild också..så jävla bra

Fick felheart handskarna förra gången vi körde (warlock epic set)

Carpediem? x)
Fall du lirar i den guilden så har ni sjukt med tur! Eran MT har najs gear nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
En fråga till er som spelar som druid (Healer) i dom högre instancerna.
Använder ni innvervate?
Kan man skippa den och bara gå efter NS och fortfarande vara en bra healer?

moonkinform, starfirebomba och låt oss präster njuta av +3% critchans på våra heals i stället

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Mortal Strike - Now uses normalized attack power.
Overpower - Now uses normalized attack power.
Whirlwind - Now uses normalized attack power.

Vad betyder det här ^^?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Samma sak för rogues, alltså kommer rogues numera vara helt värdelösa =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Första punkten under "Quests"
• Added level 50 class quests for the Warrior, Shaman, Paladin, and Warlock. Trainers in the major cities will let you know where to start your quest.

mjo, såg det. men finns det någon tråd eller sida när man kan se vad man ska göra och vad rewardsen är ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
Carpediem? x)
Fall du lirar i den guilden så har ni sjukt med tur! Eran MT har najs gear nu

finns ingen guild med det namnet på Hamarush jag lirar i Divinity

Relak: Välkommen till alla andra klasser än rogues värld

Permalänk
Medlem

Vad jag fattar det spelar det längre inte lika stor roll vilken hastighet vapnen har när du gör MS till expempel. Innan patchen var ju 3.8 vapen de bästa för MS-warriors vad jag vet.
Nu ska väl alla göra proportionerlig skada tror jag..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -