Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Avinstallera fedora?

Hej hur avinstallerar jag fedora? Har prövat att sätta in xp skivan och göra som när man ominstallerar xp men när man starta med skivan och den blåa rutan ska komma upp om man vill reparear eller installera xp så blir skärmen helt svart.

Permalänk
Medlem

Re: Avinstallera fedora?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
Hej hur avinstallerar jag fedora? Har prövat att sätta in xp skivan och göra som när man ominstallerar xp men när man starta med skivan och den blåa rutan ska komma upp om man vill reparear eller installera xp så blir skärmen helt svart.

Hade nåt liknande efter att ha haft FreeBSD på en disk, och det är känt för att kunna strula till något med antal cylindrar/sektorer/whatever, men skumt om det skulle strula på samma sätt efter Fedora.

Men men, du kan ju alltid lösa det som jag gjorde genom att tanka ner något program som rensar hela hårddisken. Jag hade en Seagete och då tankade jag ett disktool-program från deras hemsida som skriver nollor till hela disken. Räcker att skriva nollor i början av disken vilket går snabbare.

Efter det borde det verkligen funka, om det inte blivit nåt hårdvarufel på disken.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

Tack har fixat det helt nu.