Permalänk
Medlem

Ubuntu på Compaq Presario?

jo nu har farsan datorbekymmer igen.

det är XP som fånar sig med att vägra öppna mail för "att minnet är fullt, IE vägras slumpmässigt åtkomst mm" sen funkar den kass givetvis i användarläge så loggar han in som SU och ställer till ännu mer. jag har satt automatisk uppdateringar, men all annan underhåll skiter han i. blir så trött..

orkar inte med att "fixa" det igen, är Ubuntu ett alternativ på den datorn? (såg ett par trådar vid sök som hade prblem där med nätverk och styrplatta eller sånt.)

tack.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

LOL, låter som min farsa
Japp, jag har redan snackat med min att vill han ha, hjälp så kan han ha Ubuntu....så förstör han inte så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

eller hur, så när jag frågade om han hade nått viktigt han inte säkerhetskopierat ännu så: " ... säkerhetskopierat? ... är den inte säker då"

men tillbaka till ämnet nu, ingen som haft problem att få det att funka på en dylik led-top?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vad är det för modell av Presario?
Jag har en Compaq Presario 8620se och det funkar fint med Ubuntu.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Vad är det för modell av Presario?
Jag har en Compaq Presario 8620se och det funkar fint med Ubuntu.

ingen aning vad den heter nu, det är en P4 på 2.5ghz iaf har jag för mig. vet ej vad chip och sånt är på den heller. trådlöst använder han inte iaf så det förenklar troligen.

hade jag nummer finns det ju sidor att kolla vad som kan krångla har jag för mig men..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det finns en klisterlapp ovanpå datorn där det står modell, såvida han inte rivit av den.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Det finns en klisterlapp ovanpå datorn där det står modell, såvida han inte rivit av den.

knappast: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5856231...

2516ea kan det stämma ska det va. din låter mycket nyare av nummret att dömma, så det borde funka bra då antar jag.

/ ska nog funka, har nu sett att en del kör äldre Debian på. då borde det inte vara nått problem.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Släng in Ubuntu, de har fint laptop stöd tycker jag. Det fungerar bra på min HP ZD7150ea.

Visa signatur