Permalänk
Medlem

DI-624+, lustigt problem.

Jahapp.

Farsan har gnällt över att han vill ha trådlöst till sin bärbara i månader (vi bor i en tvåa liksom) och nu har jag skaffat DI-624+.
Konfigurationen gick lätt och allt var up and running på 10minuter.

Anledningen till mitt inlägg är att jag får UREMOVE (bild på en urkopplad sladd uppe i vänstra hörnet i quake, du tappar signal helt) hela förbannaded tiden. Det fungerar för övrigt bra.
Men jag har förstått att en störning i signalen passerar obemärkt när man tankar (minskning av typ 100k/s i 10sekunder) så det är i quake mitt problem ligger. Får även lagg i guild wars emellanåt.

Sökte runt lite på forumet här och det verkar som många har haft problem av liknande karaktär. De flesta har flashat men alla har inte fått det löst. Så om någon inte har någon bra lösning på detta, skulle jag gärna vilja få hjälp med att fastställa vilken revision jag har.

Enligt D-LINK så finns det två revisioner, a1 samt b1.
På deras hemsida finns det två bilder från undersidan av routern.
Dessa är bilderna.

Detta är vad som står under min router.

EDIT: Det som inte syns på bilden är följande.
H/W Ver H1. F/W ver 2.07.

EDIT2: Lyckades hitta firmware för min revision. Fanns på d-links Svenska hemsida. Flashen gick finfint men problemet kvarstår.
Suck..

EDIT3: Dra åt helvete cprouter. Beställde just http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51297...

Ursäkta kvalitén, w800i kameran är överskattad.
Är jag blind eller finns det en tredje revision som försummats?!

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Sötast

Min har varit så en längre tid... om du inte har Q3 igång så kan du antagligen se att ditt nätverkskort klagar på att inga sladdar är anslutna.....

Routern startar helt om helt enkelt.... min 624 blev så dålig igårkväll att det räckte med trafiken av EN pingning från lan->wan så startade routern om....

Beställde även den nya routern med stort mod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Min har varit så en längre tid... om du inte har Q3 igång så kan du antagligen se att ditt nätverkskort klagar på att inga sladdar är anslutna.....

Routern startar helt om helt enkelt.... min 624 blev så dålig igårkväll att det räckte med trafiken av EN pingning från lan->wan så startade routern om....

Beställde även den nya routern med stort mod

Men det fungerar hur bra som helst för farsan som kör trådlöst. Och jag testade att köra i windowed, inget gnäll om att sladden var urkopplad.
Hur som helst, jag tror vi båda gjort det bättre valet.
Bf2 samt en förhoppningsvis grym router.

Det sura är hur hela den här grejen började.
Min d-link 604 började bli cp så jag skulle flasha den. Den gick sönder.
Jag köpte 624+, quake fungerade inte så jag köpte en switch för typ 200:- på komplett.
Kopplade in den i nätverket så jag fick ip direkt av den och routern fick en. (så farsan kunde surfa trådlöst också).
Den var dock också värdelös då trafiken dog hela tiden.
Man har tur! 6800le:t jag köpte tidigare gick inte att låsa upp ett skit på heller

Permalänk

Du kan nog testa 2.08 (ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-624+/drivers_firmw...). Uppgradera dock via kabel, ej trådlöst.

Visa signatur

Ulrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KungUlrik
Du kan nog testa 2.08 (ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-624+/drivers_firmw...). Uppgradera dock via kabel, ej trådlöst.

Det där är för rev a samt rev b. Jag har rev h1.
Struntsamma, jag beställde dlinks 4300 med bf2 istället.
Älska funktionen att strypa farsans upload automatiskt när jag gamear.