Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Överföring av musik med ipod

Har en ganska ny dator som är tom på musik. Har däremot all musik från förra datorn på min kära I-pod. Nu undrar jag hur jag gör för att överföra all musik från ipod till mitt itunes på nya datorn, ellr någon annanstans på den. Har prövat, men inte riktigt vetat hur jag ska göra. Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Vad kör du för operativsystem?

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem

Om du kör Linux så finns ett program som heter "gtkpod".
Vet dock inte hur bra det fungerar.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

SharePod installerar du på din ipod. Detta programmet är för windows. Genom detta kan du lägga tillbaka musiken på datorn.

gtkpod(alterna till vill iTunes) har funktionen att lägga tillbaka musik till datorn. Dock så råder jag dig inte till att använda din ipod med både itunes och gtkpod. De gillar inte varan. Kan bli fel så att artister försvinner har jag erfarit. Men musiken finns kvar.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

gtkpod fungerar utmärkt. Jag använder mig av den och har aldrig stött på ngot problem en så länge. Finns annars ett alternativ till itunes om du kör windows som heter ephpod- Även det programmet kan jag rekommendera

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

jag kan inte föra över låtar med gtkpod eller några andra prog heller till Nanon, är den för ny kanske..?

när man pluggar i poden så hittas den och alla låtar på den kommer upp i listan på gtkpod, men när man försöker dra över nya händer inget.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tror den är för ny, var samma för mig när jg köpte en shuffel när den kom ut tog 1månad innan gtkpod funkade bra

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

ah, bra. *sätter mig och väntar*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint