Alla filer blir korrupta efter nedladdning

Permalänk
Medlem

Alla filer blir korrupta efter nedladdning

Har ett märkligt problem. När jag tankar hem exe- filer som är större än ca:5mb och sedan ska öppna dom så är alla filer korrupta.Har nu märkt att när någon försöker skicka tex exe- filer via icq så stannar nedladdningen när det är typ 0.5-1mb kvar av filen.
Samma ska händer förmodligen när jag tankar från någon sida men där visar den ändå att jag tankat klart, därav varför alla filer är korrupta och inte går att öppna. Mycket märkligt......har nån bra förklaring på detta. HAr provat att byta modem men samma fenomen uppstår ändå.

Kör med Xp Service Pack2 och Windows inbyggda brandvägg.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av brandväggen. Vad har du för moderkort?

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Vågar man verkligen stänga av brandväggen? Jag kör med ett Asus A8N-SLI

Permalänk
Medlem

Innan du följer mitt råd, kolla om NV Firewall är aktiverad, jag tror att NV Firewall är en funktion som finns på det moderkortet och jag har hört att om man har den aktiverad så kan det orsaka fil-korruption. Testa och se.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Nej då, den är avaktiverad. Har läst många som tydligen har haft problem med den. Vilken annan brandvägg kan du rekomendera?

Permalänk
Avstängd

testa memtest, samt byt NIC

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Memtest har jag kört och det var ok, vad menar du med NIC

Permalänk

NIC = Network Interface Card = Nätverkskort

Permalänk

Du använder ingen Download accelrator programvara va?

Permalänk
Medlem

Nej, ingen Download accelrator . Att surfa rent allmänt är inga problem,men när man tankar hem nån typ av fil så stannar nedladdningen när det är nån sekund kvar, men jag är fortfarande uppkopplad.