Permalänk
Medlem

http://www.eve-online.com/itemdatabase/shipequipment/hullarmo...

urk. jag orkar inte spela eve mer. blir väl kickad ur atuk nästa gång jag loggar in. hörrdu jokane, ni hänger väl fortfarande en sisådär 200km från gaten i amamake va? kan man komma och göra er sällskap ?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

tack. hum undra om jag har de skills som behövs =(

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
hörrdu jokane, ni hänger väl fortfarande en sisådär 200km från gaten i amamake va? kan man komma och göra er sällskap ?

Jag är inte med i MAFIA längre, men micke tar emot dig om du vill in. Dom är inte i amamake nu, och dom snipar definitivt inte. Alla hänger runt dal tillsammans med BnK och Snuff, eller alla och alla, dom är kvar iaf. Medlemstalet sjönk frön kanske 30 till 13 på 2 veckor.

Jag har gått med i ett nystartat merc corp, vill du hänga på så är du mer än välkommen. Vi har krig mot ett mining och agent corp nu för tillfället, kanske inte det bästa men det duger. När detta är klart så skall vi nog starta krig mot en allians, får se vad som händer.

Tänk dig för bara innan du sumpar din sec status. Jag npcade precis upp min till -1.9 och det tog en nästan en hel månad. Mest belt ratting då iofs, complex går mycket fortare. Det enda roliga var väl att man drog in runt 1.2bill i loot under tiden. Kunde vart mer om inte launchers är så jävla billiga nu. Kommer ihåg när man fick upp emot 60mill för en arbalest seige, nu går dom för runt 15.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
tack. hum undra om jag har de skills som behövs =(

Du kan reparera för pengar i en station.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Finns hullreps att köpa. Går även att reparera i baser, men det kostar isk.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

köpte precis skills för hull repairs och har en auto unit. som jag hittade. ska lära mig standard missile och sen var det en sak till jag behövde gör att få bättre PG.

Hur mycket kostar kontot att få till ett vanligt? och vad är månadskostnaden? har bara 180:- på kontot just nu.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

första månaden kostar lite mer (runt 180-190kr) men annars är det 140kr ca om du betalar per månad betalar du 3 månader blir det lite billigare osv osv står på eves hemsida

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

kk. ja jag ska testa 1 månad till efter det att trial gått ut iaf.

har folk som bygger en torax till mig och jag tränar min skill för att kunna använda den. 3 dagar kvar bara

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

trevligt litet skepp det är värt pengarna iaf.. ska nog betala halvår framöver sen när ja får lite mer pengar

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

0.0 is the shit!

Blev ett helt annat spel när jag lämnade high-sec och begav mig ut i laglöst territorium. Förhållandena tvingar fram ett annat spelsätt och som det känns nu skulle jag aldrig kunna tänka mig att sitta och skyffla tråk-ore i highsec.

Hugoo Thraxxer | Alpha Enterprise

Permalänk
Medlem

itne så konsitgt. har short om cash så alla mina online subscripts är cancelade. får förhoppnignsvis runt en 5000 i löning snart och då blir det ny processor, moderkort och minne. sen kanske eve slutar gay-lagga.

men akta dig så jag inte tar upp dig på det erbjudandet om jag nu komemr tillbaka inom det snaraste.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

2 som lämnat min corp tjänade 135mil per timme i ett 0.0 system. dom var beskyddade av pirater alltid. och bara körde på satan. en tredje som sålde all ore. så det var bra med pengar iaf

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Halloj. Såg ingen EVE FAQ och jag har inte sett att frågan ställts tidigare i tråden (orkar dock inte läsa igenom hela tråden) Har jag precis startat på ett 14dagars trial. Har tankat den senaste verisionen av EVE.
Men först när jag startar spelet så försvinner allt ljud, varken spelet eller winamp låter. Sen när jag loggat in så kommer spelljudet igång, om jag är i en station vill säga. Så fort jag lämnar en station så finns det inget ljud.
Om jag sen stänger ner spelet så vill winamp fortfarande inte fungera.
Tips på vad som kan vara fel?

Edit: det fixade sig efter lite nya drivrutiner till ljudkortet

Permalänk
Medlem

Kan nagan snall person forklara for mig hur man startar ett sant dar 14-dagars trial account? Forsokte lasa pa eve-online.com, men hittade inget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Kan nagan snall person forklara for mig hur man startar ett sant dar 14-dagars trial account? Forsokte lasa pa eve-online.com, men hittade inget.

Man frågar snällt i deras forum. Tror det ska finnas en speciell tråd för sånt där. Jag fick dock min från en kompis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Kan nagan snall person forklara for mig hur man startar ett sant dar 14-dagars trial account? Forsokte lasa pa eve-online.com, men hittade inget.

fick denna sida innan i denna tråd.

https://secure.eve-online.com/ft/?aid=100600

där får du 14 dagar

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Tror nog att jag kommer att köra en månad också. Känns som att de flesta skillsen som man behöver för att spelet ska bli riktigt kul tar nån vecka iaf så man hinner inte med det på en trial. Blir säkert kul om man nu bara hittar ett corp som är sugen på att ta emot en total newbie.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Tror nog att jag kommer att köra en månad också. Känns som att de flesta skillsen som man behöver för att spelet ska bli riktigt kul tar nån vecka iaf så man hinner inte med det på en trial. Blir säkert kul om man nu bara hittar ett corp som är sugen på att ta emot en total newbie.

Eve har en lite större "inkörströskel" än många andra spel jag har provat. Tar som du säger ett tag innan man verkligen kommer in i det

Men få upp lite skillpoints och hitta ett trevligt corp som håller på med det du är lite intresserad av så lovar ja att det inte blir tråkigare

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ett tips till er som planerar att fortsätta spela, men som av någon anledning kommer vänta - Sätt på en lång skill innan er trial tar slut, t.ex. frigate lvl 5 (ca 15-20 dagar). Den kommer tränas även när trial-perioden är slut, och när ni aktiverar kontot så har ni tjänat in många dagars träning!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Händer mycket nu RA/F-E/PA/NBSI vs. The Five, mumma

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

The five, vad har dom för sig nu förtiden?

Permalänk
Medlem

Ska ta och sätta på någon jobbig skill tills jag aktiverar accountet. Får se om det blir när jag får lön i slutet av månaden.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Suck.

Betalade mitt konto idag. och fick följande. "code 0068 card invalid" sen kollar jag mitt konto. jodå dom har tagit pengar. så nu undrar jag är detta vanligt eller?

Jag har mailat deras suport

EDIT: kan ju inte säga att det var ett bra första intryck vad gäller dom viktigaste bitarna i ett pay to play spel

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

har du användt online kort? för det fungerar inte.
inte som till tex SWG och WOW.
jag hade samma problem och pengarna är inte dragna de kommer tillbax efter ca en vecka.

du har ca 3 alternativ.

-Riktigt kort
- game cards
- Spel tids siter*

*man för över pengar via banken och sedan mailar dem en kod med speltid.

Permalänk
Medlem

ok får nog införskaffa ett game card då. för jag har inget riktigt visa kort

EDIT någon som vet var jag kan köpa game cards? (time cards)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

verkar okej o. slänga in en länk så tänkte göra det.

pga problemet med e-kort så fick jag denna länk av en GM från CCP.

http://www.game-time.info/

via den förde jag över pengar och fick en spel kod och det tog ca 3 arbets dagar.
så nu har man 6 månaders spel tid o. lirar o. har kul.
iallfall ett tips
hade inga strul. fast första gången.

vilken sida kör du för föresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wavedude
The five, vad har dom för sig nu förtiden?

Gav upp kampen om att sätta upp flest POS mot ryssarna och drog sig tillbaka till Curse.
Blev deccade av NBSI, PA och FE, och jag tror dom har ägt oss nu dom två första dagarna.

EDIT: Nu har hela helvetet brutit lös

RA/FE/NBSI/PA/SE vs. 5/V/SA

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Kul när det händer grejer

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Oja, sen har vi ju IRON/G vs. ASCN också

Visa signatur

Yarr?