F.E.A.R optimeringshjälp

Permalänk
Medlem

Tror den stora skillnaden i 81.84 ligger i SLI. För övriga system tror jag inte det är någon större skillnad.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det "hackar" till hela tiden. Oavsett inställning så hackar de till och bilden fryser sig några sekunder för att sen släppa. Mytt system är inte det värsta men det borde kunna flyta på men icke! Kan maxa alla andra spel såsom Battlefield 2 och Half-Life 2 men fear vill inte funka sig ens på de lägsta.

P4 3.4ghz (800mhz fsb)
1024mb DDR2
X800XT me senaste atidrivisarna (catalyst 5.10)

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Förstår inte varför det "hackar" till hela tiden. Oavsett inställning så hackar de till och bilden fryser sig några sekunder för att sen släppa. Mytt system är inte det värsta men det borde kunna flyta på men icke! Kan maxa alla andra spel såsom Battlefield 2 och Half-Life 2 men fear vill inte funka sig ens på de lägsta.

P4 3.4ghz (800mhz fsb)
1024mb DDR2
X800XT me senaste atidrivisarna (catalyst 5.10)

Jag kör med med en A64 3500+, GF 6800LE, 1024ram och det hackar inte till för mig.. förutom då det blir autosave, kanske är det du menar.. om det är det borde väll det gå att stänga av på något sätt tycker jag.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Jag kör med med en A64 3500+, GF 6800LE, 1024ram och det hackar inte till för mig.. förutom då det blir autosave, kanske är det du menar.. om det är det borde väll det gå att stänga av på något sätt tycker jag.

Beror på lite här då ni båda har anorlunda hårdvara/inställningar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Beror på lite här då ni båda har anorlunda hårdvara/inställningar.

Mjo det är sant.. men jag upplever "samma" sak, iaf ifrån det jag förstått av det han berättat.. och det beror helt på autosave

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

riktigt bra optimerat, har själv inte ens nära ett värsting system men det går faktiskt till och med spela in med fraps i 25/30 fps
skumt att det ska hacka för vissa, hoppas det fixar sig iaf.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jag har ett softmoddat 6800LE, en Venice 3000+@2,6Ghz och en gigabyte PC2700 RAM, och det funkar bra nog för mig i 1024 med höga detaljinställningar (inga softshadows, men resten på medium/high). Jag fick 60FPS som medel i testet man kan köra.

Permalänk
Medlem

Seriöst, ni som tycker det flyter bra, har ni börjat närma er den underjordiska basen än? För om ni inte gjort det så har ni inte sett mycket än och bör återkomma och ansluta er till gnällgänget då....;o).

Permalänk
Medlem

Tja tog ett tag innan jag fick igång det lite buggit säger jag bara men nu flyter det på och stabilt.

I vilket fall som hällst, har 1 problem, allt snack är extremt hög pitching samt går snabbare en vad de ska. ibland ser man deras animations snack men inget ljud långt efter. Undrar om någon har en blekaste aning vad som pågår.

jag vet att jag hade samma problem med demot som jag spelade för ett bra tag sedan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

spelet fungerar p åAlla datorer.. nästan iaf:P beror helt o hållet på grafikisntällnigrna osv.. jag kan spela p åmin 2,6 @ 3 ghz p4 ht.. northwood.. 785 mb ddr 400 mhz och 9200SE.. jag kan spela spelet flytande på 640x xxx och ganska bra på 800 tjaffset... men då ska jag säga er att det ser ut som skit men det är så jävla kul och jag är inte kräsen heller.. jag kan visa ngn skärmdump ngngång:D:D imorn.. så om ni klagar att det hackar.. dra ner på inställningarna istället för att slryta och tro era system är oövervinnerliga...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av banck
spelet fungerar p åAlla datorer.. nästan iaf:P beror helt o hållet på grafikisntällnigrna osv.. jag kan spela p åmin 2,6 @ 3 ghz p4 ht.. northwood.. 785 mb ddr 400 mhz och 9200SE.. jag kan spela spelet flytande på 640x xxx och ganska bra på 800 tjaffset... men då ska jag säga er att det ser ut som skit men det är så jävla kul och jag är inte kräsen heller.. jag kan visa ngn skärmdump ngngång:D:D imorn.. så om ni klagar att det hackar.. dra ner på inställningarna istället för att slryta och tro era system är oövervinnerliga... [/Q]

Problemet är inte att det flyter utan att de "hackar till" med jämna mellanrum och det är sjukt frustrerande. Spelade precis med inställningarna på minimum på allt men inte fan försvann detdära fryshacket. Och som jag sa innan det är bara i fear som jag stöter på det så ja go figure. Ska kanske nämna att jag kör med den nysläppta patchen också.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Sötast

Retar mig verkligen när jag spelar igenom SP..... Tittar man åt vänster har man 180 fps tittar man åt höger har man 80 fps tittar man fram har man 25 å tittar man bak har man 40....

Första rummet har ett medel på 200fps nästa rum har man 25... jag blir helt galen o_O

Verkligen.... dåligt gjort

Permalänk

Kör med datorn i sign och tycker det rycker till och läser väl ofta från hdd. Mera minne är på väg men frågan är om jag tjänar på mer processorkraft? Sen fick jag en toklåsning som bara reboot-knapp kunde klara.

Någon mer som råkat ut för detta?

pr0nandy: Vart hittade du patchen?

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Freezen kommer när jag är delvis i vatten upptäckte jag nu, kollar jag i taket så kan jag klara mej men ser jag vattnet och resten samtidigt så låser hela shittet sig.

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk
Medlem

1GIB ram är lite väl lite för FEAR. Personligen rekommenderar jag minst 2GIB ram för att det ska flyta, och samtidigt vara väldigt snyggt

Permalänk

Mer RAM för er med frysningar. Även om det funkar för vissa andra som har 1024mb så kan dom ha helt andra grafikinställningar och program i bakgrunden som spelar stor roll. 2GB är inte nödvändigt. En sticka till på 256MB borde räcka om ni redan har 1024.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Beställde två Kingston stickor på 1024mb. Kan vara bra att ha två slots över om det kommer värre spel .

Kommer därmed ha fyra stycken Twinmos 256mb stickor liggandes om någon vill ha tag i billiga minnen.

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk
Medlem

Har bara 512MB ram det fryser o laggar inte i huvud taget och spelar på enormt höga inställningar... Så vet inte riktigt vad för problem ni har.

Dock ett tips, om nu har lite ram är det bara 1 inställning ni ska pilla på, Texturerna, sett de hällst på låg eller medel, och tro mig spelet ser inte mycket fulare ut för det, knappast märktbart men flyter ortroligt mycket bättre.

En annan sak ni kan testa är att stäna av allt skräp ni har liggande som körs i bakgrunden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

okey tycker det laggar fan på min dator..plus att det hände sig nyss skit data

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e@s
okey tycker det laggar fan på min dator..plus att det hände sig nyss skit data

haha lol... med tanke på ditt signatursystem anar jag en doft av ironi

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Seriöst, ni som tycker det flyter bra, har ni börjat närma er den underjordiska basen än? För om ni inte gjort det så har ni inte sett mycket än och bör återkomma och ansluta er till gnällgänget då....;o).

Men tack, här ska man just börja spela... skriv för h-vete inget om vad som väntar i spelet

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
haha lol... med tanke på ditt signatursystem anar jag en doft av ironi

men de e sant..jag har valt auto detect...det laggar lite där o här...sen hängde hela datorn sig när ja skulle gå över dom vatten behållarna eller va de va när man går över ett galler..

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

För mig funkar det utmärkt... Kör på maxinställningarna förutom 16AA (kör på 8) och kör AF på 4 (inte 8) eller hur det nu är Kör iaf AA och AF snäppet under max

Permalänk
Medlem

tips som gör att det kan gå bättre:

1. dra ut internet kabeln

2. stäng ner alla processer som ni inte behöver!(virus skydd, brandvägg ect)

då bör ni få mer ledigt minne och lite mer cpu kraft, nätet behövs ändå inte eftersom det är SP.

hoppas det hjälper nått

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

satt o spelade o för andra gånger så hänger sig datorn efter ett tag, vad kan det vara tro ni ?

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har testat det mesta för att bli av med detta hackande varje gång jag rundar ett hörn eller kommer upp för en stege.
Min dator är ok så jag tyckte den borde fixa att flyta på i 1024x768....men icke.Sista desperata försöket jag gjorde var att installera D.N.A -drivrutinerna till gpu:n.Tidigare körde jag orginal catalyst 5.10.
Tro det eller ej mitt hackande förvann. Jag har aldrig gillat D.N.A men denna gång gorde dom stor skillnad. Fps-mässigt vet jag inte men allt hack förvann. Och dessutom har de en speciell F.E.A.R inställning och adaptive AA och så kan man välja lite mer upplösningar i spelet och slipper pula med configfilen, bra för oss med widescreen. Testa dessa,hoppas de funkar för er också.

http://www.treiber-koenig.de/download.php?view.255

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodnik
Jag har testat det mesta för att bli av med detta hackande varje gång jag rundar ett hörn eller kommer upp för en stege.
Min dator är ok så jag tyckte den borde fixa att flyta på i 1024x768....men icke.Sista desperata försöket jag gjorde var att installera D.N.A -drivrutinerna till gpu:n.Tidigare körde jag orginal catalyst 5.10.
Tro det eller ej mitt hackande förvann. Jag har aldrig gillat D.N.A men denna gång gorde dom stor skillnad. Fps-mässigt vet jag inte men allt hack förvann. Och dessutom har de en speciell F.E.A.R inställning och adaptive AA och så kan man välja lite mer upplösningar i spelet och slipper pula med configfilen, bra för oss med widescreen. Testa dessa,hoppas de funkar för er också.

http://www.treiber-koenig.de/download.php?view.255

Ska testa DNA driversen nu direkt. Omega-Driversen vart skit så då testar vi D.N.A. återkommer!

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk

Många saker blev väldigt mycket bättre med 81.85 NvidiaDriver. Verkar som 7800 serien har haft problem med en del saker som fixas i denna version. Många fixes för F.E.A.R .

http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_winxp_2k_32bit_81...

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk
Medlem

F.E.A.R blev bättre men nu segar BF2 ner sig rejält. Åhhhh jag blir galen.