Permalänk
Medlem

Understationer Göteborg

Har nu surfat omkring på en hel del ställen och ser att det uppgraderas vilt med vdsl adsl2 osv överallt av både Telia, TDC och BBB för att nämna få. Tyvärr sitter man då på en understation trots att man bor i stan (Olskroken). Nu vet man att det sitter en hel del folk på forumet som jobbar hos olika ISP:n. Har någon av er info över vad olika ISP har tänkt göra i framtiden. struntar man totalt i KC stationer eller kommer dessa att uppgraderas också ?

Nu vet jag att frågan är klumpigt ställd men ändå...den är ute nu

Mvh nullz0rz

Permalänk
Medlem

I uppland/västmanland så upgraderas det I KC´s och det är på ställen där det bor lite folk. just nu är det på G i Örebro Län. Göteborg vet jag inte så mcyket om tyvär, men skulle tro att Scanova(telia) satsar lika där.

Visa signatur

DFI Lanparty UT SLI-D -- AMD x2 4400 (2500Mhz) -- OCZ 2048mb RAM PC4000 -- Asus 48070x2 2GB -- Creative SB X-Fi fatal1ty -- WD Raptor 74Gb HDD

Permalänk

Re: Understationer Göteborg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nullz0rz
Har nu surfat omkring på en hel del ställen och ser att det uppgraderas vilt med vdsl adsl2 osv överallt av både Telia, TDC och BBB för att nämna få. Tyvärr sitter man då på en understation trots att man bor i stan (Olskroken). Nu vet man att det sitter en hel del folk på forumet som jobbar hos olika ISP:n. Har någon av er info över vad olika ISP har tänkt göra i framtiden. struntar man totalt i KC stationer eller kommer dessa att uppgraderas också ?

Nu vet jag att frågan är klumpigt ställd men ändå...den är ute nu

Mvh nullz0rz

Mycket trevligt! Själv bor jag i gamlestan och är ansluten till "#¤%"!#¤%##"¤ understation. Vi kanske finns på samma? Du vet inte vilken?

Permalänk

Tjena! jag sitter på en understation som är utbyggd av BBB, jag bor i lunden så vi bor hyffsat nära varandra, problemet är att det är helt neruslat av understationer här.
Vi tillhör kålltorp huvudstation som har om jag inte mins fel 12 stycken understationer.
som sagt jag har BBB här på min understation så det är möjligt att dom kommer att uppgradera fler understationer, ring och kolla med dom.

Permalänk

Det heter Moderatorstation för att vara helt korrekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
Tjena! jag sitter på en understation som är utbyggd av BBB, jag bor i lunden så vi bor hyffsat nära varandra, problemet är att det är helt neruslat av understationer här.
Vi tillhör kålltorp huvudstation som har om jag inte mins fel 12 stycken understationer.
som sagt jag har BBB här på min understation så det är möjligt att dom kommer att uppgradera fler understationer, ring och kolla med dom.

Jag vet att jag kan få BBB 8/1 vilket i förlängningen var en uppgradering av nån röten (inte scream) bostreamtjänst. Tur att man har comhem..

Permalänk
Medlem

Jag sitter också på Kålltorps..gk/kc7 för att vara exakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
Vi tillhör kålltorp huvudstation som har om jag inte mins fel 12 stycken understationer.

13 stycken till och med!

Permalänk
Medlem

Nytt info

Pratade med en person på BBB och fick detta bekräftat av en "flextronic" snubbe.

När man inte behöver ett teleabbonemang så är det lättare för oss att flyttas mellan telestationer så att man får tillgång till snabbare hastigheter. Som det är nu så krävs det ett teleabbonemnag på den stationen man är och tyärr är det ju så idag att det är där man sitter som bestämmer tillgången till bredband. Detta skall BBB ändra på i Januari enligt dom. Enligt "flex" så skall dom som inte vill ha bredband i framtiden lokaliseras till KC stationer.

Exempel.

Du vill ha snabbare uppkoppling men sitter i på en KC. I framtiden kan du flyttas till en Moderstation om den har lediga platser. Detta pga att teleabbot inte bestämmer vilken station du skall sitta.

Låter bra va

Permalänk

Det låter nästan för bra för att vara sant! Tyvärr bor jag typ 3600 meter från min moderstation, så även om BBB skulle introducera vdsl2 så är det nog inget jag kan ha nytta av ändå. Jag flyttade 100 meter och hamnade på en KC som ligger ca: 1700 meter från min lägenhet. Var mycket nöjd tills jag fick reda på att BBB inte var anslutna till den...