Permalänk

Program "SPEL"

Tja!
Jag har sökt länge efter ett rätt så lätt program att göra spel i. Har hittat rpg maker, men skulle villa ha något lite bättre en det. Som lite verkligare grafik! Snälla som kan namn på program! (Skicka länk där man kan tanka om ni kan).

Tack på förhand!
Mvh//Henke

Visa signatur

Rafe

Permalänk
Medlem

http://www.delta3d.org/
http://www.ogre3d.org/

Var beredd på att lära dig programmering.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Kan du programera.. Fattar inte hur man ska kunna kopla c++ till dom programen osv. S

Visa signatur

Rafe

Permalänk

Verkligen inte för att låta som nån "veta mycket mupp", men om du är intresserad av att göra spel, även enklare.. Lär dig att programmera.
Finns massor av tutorials för alla typer av språk. Behöver inte bli jättekrångligt bara för det, men tro mig, du kommer att känna dig mycket mer nöjd och glad över det du har gjort.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsson_93
Kan du programera.. Fattar inte hur man ska kunna kopla c++ till dom programen osv. S

Sök på google. t.ex : "Tutorial + Unreal Engine 3"

Eller typ: "Doom 3 maker"

Såna som proffsen använder! Var beredd på att betala kanske 2000kr för det dock.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

Den här kostar lite pengar men jag har själv använt det och det fungerar bra. http://www.3dgamestudio.com/

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Re: Program "SPEL"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsson_93
Tja!
Jag har sökt länge efter ett rätt så lätt program att göra spel i. Har hittat rpg maker, men skulle villa ha något lite bättre en det. Som lite verkligare grafik! Snälla som kan namn på program! (Skicka länk där man kan tanka om ni kan).

Tack på förhand!
Mvh//Henke

Vad du än gör så använd inte Bevrias... Legenden säger att i samma ögonblick som programmet startas förvandlas man till en snorig och nördig spammare som förpestar alla forum om programmet..

Var aktsam... Var mycket aktsam...

Permalänk
Medlem

Click & Play.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

c# är gratis på microsofts hemsida, och det är kraftfullt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Program "SPEL"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Vad du än gör så använd inte Bevrias... Legenden säger att i samma ögonblick som programmet startas förvandlas man till en snorig och nördig spammare som förpestar alla forum om programmet..

Var aktsam... Var mycket aktsam...

Sant så sant.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jochen_87
c# är gratis på microsofts hemsida, och det är kraftfullt.

Vad jag vet så är C# ett språk

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ska du skapa ett spel?
Och jag heter King Kong.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Vad jag vet så är C# ett språk

Men ojdå vad fel av mig, söker man på c# på microsoft så får man fram visual c# och det kan ju inte vara det han vill ha. Jag skulle inte sagt något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Ska du skapa ett spel?
Och jag heter King Kong.

Läste du verkligen igenom vad du skrev? Precis som om det inte vore möjligt

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk

mm, har ett program 3d game studio men asså hur ska jag göra måste jag använda mig av c++ för att skapa något?

Visa signatur

Rafe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkRoT
Läste du verkligen igenom vad du skrev? Precis som om det inte vore möjligt

Visste att nån skulle skriva det
Du är den andra nu

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite, ingen som vet en gratis visual basic kompilator?

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"