Permalänk
Medlem

HjÄlp Med Sli !

idag har jag fått mitt andra PNY 6600 GT och jag drog hem och skulle prova, satte i allt precis som det står i manualen, vände på sli brickan och jag satte på bryggan, precis allt som stod i manualen, jag bootade, och i manulaen stod att det skulle komma upp att den hadde hittat sli, men icke. jag tänkte hm.. kanske om jag lägger in dom nya drivrutinerna, men icke det heller..

så jag har satt i allt men jag kan inte få igång sli, hittar inget i nvidias inställningar iheller och den ploppen som ska finnas i nvidias kontrollpanel, den som det står SLI nått på den finns inte heller.

Hjälp !

Permalänk

Har du satt i den extra el kabeln som jag tror behövs i moderkortet? tror det är en molex.
Och ska man inte ändra typ en bricka på moderkortet?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

på mina grafikkort finns inget extra stöm kontakt och den brickan har jag vänt på.. jag har gjort exakt allt där står :S

Permalänk
Medlem

ring o fråga affären

Permalänk
Medlem

På mitt moderkort (A8N SLI Premium) är det tydligen en "feature" att man inte behöver ställa om någon switch för att det ska fungera med SLI.

Hur är det med ditt?

/Johan

Permalänk
Medlem

står i manualen att man ska ändra på en bricka

Permalänk

Är det inte den emellan portarna man ska ändra?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

jo det har jag gjort ! jag har det precis som det är på bilden, ska prova vända på skiten och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

säker på att dina 2 grafikkort har samma kärna?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

jepp exakt samma kort.

Permalänk
Medlem

Ingenting inställning i bios heller? Låter ju inte som att SLI är aktiverat men testa att bencha och se på resultatet. Annars kan du alltid testa att göra om hela proceduren igen, med de senaste drivrutinerna...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och varför skapade du en ny tråd med enbart bilder?! Jag ser det som korspostning och rätt onödigt men jag är ingen moderator så... Men varför, du kunde ju lika gärna postat dom här...?! Och det kan inte vara SLI bryggan som glappar?

Permalänk
Medlem

tror inte det. eller det verkar inte så inte så lätt att veta.. men jag hoppas inte det..

förlåt, jag trodde bara att det va enklare så.. ska inte göra om det.