Permalänk
Medlem

plåt, moddning

För en månad sedan hittade jag en underbar chassi stomme, som jag har tänkt att göra något vättigt av.

mål.
Det ska vara ett bra luftflöde genom chassit. Den ska även vara stilren. och så ska den bli kickass

Uppgift :
Designa ,göra front och sidoplåt.
Dölja onödiga hål.
Sanda bort orginal färgen och måla om.
Införskaffa en startknapp.
Gravera på sidoplåten med en cowboy bebop motiv.

Problem :
1. Vad för matrial ska jag använda för att täcka över extra hål.
2. Var kan jag köpa matrial till sido och fronten ? (tänkte mig stål eller aluminum, även mesh ?
3. Behöver någon att brainstorma med, som gärna finns i uppsala
4. Ett program att göra ritningar med.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

ett program att rita i: www.sketchup.com
kan inte programet själv men har sett att många andra använder det

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av i am
ett program att rita i: www.sketchup.com
kan inte programet själv men har sett att många andra använder det

finns video-tutorials på deras sida...mycket informativa om än något sega. Men man kan lära sig rätt mycket om programet och hur det används.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

chassit är följande tror jag .http://www.tweaker.de/hop.htm?http://www.tweaker.de/hardware/...

fronten, och sidoplåten finns ej, sen så finns som sakt värken,start eller reset knapp.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
finns video-tutorials på deras sida...mycket informativa om än något sega. Men man kan lära sig rätt mycket om programet och hur det används.

åå det hade jag inte sett, ska nog ta att lära mig det, har lite saker jag vill skissa upp i 3D.
tack för tipset

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey