Permalänk
Medlem

Kritik på min sida!

Ge mig kritik nu... Det som jag kan se skiljer sig åt i IE och FF är att jag använt min-height vilket inte IE stöder och som jag inte kan göra så mkt åt.

Innehållet är inte riktigt klart, men på god väg...

http://asolutions.jungfrubo.se

Permalänk
Medlem

Den var väldigt fin

Det jag inte gillade var punkterna i menyn. Kanske hitta på några andra tecken eller kanske ha en icon som hänger ihop med sidan.

Sedan att meny knapparna skulle hänga ihop med själva rutan så det blir som flikar. Nu är där en 1px tjock linje mellan - ta bort den.

MVh

Permalänk

- Bort med punkterna i menyn och använd stor bokstav. Då ser det mycket finare ut.
- "Gräset" i bakgrunden rör sig neråt när man klickar på portfolio, vilket är lite störande.
Förutom det så är den fin.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

Nu är linjen borta... men sen är frågan om jag ska ta bort innerramen också?

ska fundera lite med punkterna, är inte helt nöjd med det själv heller...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
- Bort med punkterna i menyn och använd stor bokstav. Då ser det mycket finare ut.
- "Gräset" i bakgrunden rör sig neråt när man klickar på portfolio, vilket är lite störande.
Förutom det så är den fin.

Fixat

Permalänk
Medlem

Linjen är inte riktigt borta enlig mig..

Så här menade jag:

Så ser det ut som att knappen är som en flik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Fixat

Finare!
Hittade en liten bugg i gästboken också... Jag råkade uppdatera sidan och då blev det ett nytt inlägg :/

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

ahh, IE som spökar. fixar det om någon timme. Det funkade i FF

Citat:

Finare!
Hittade en liten bugg i gästboken också... Jag råkade uppdatera sidan och då blev det ett nytt inlägg :/

ahh, den får vara. Jag har ett skydd på 30 sekunder som gör att man inte kan flooda. inte så viktigt känns det som

Permalänk

snygg, tycker dock att du skulle gjort skuggningen på högersidan lite mjukare vid böjjarna, som det är nu är dom lite pixliga... samma sak på vänstra nedre hörnet, ser lite pixlat och blurat ut. Gillar färgvalen starkt.

Permalänk
Medlem

Det är koden som är viktigast för dig antar jag?

Permalänk
Medlem

Vad menar du?

Permalänk

snygg å stilren! en sak som jag stör mej på är att texten i menyn blir gul vid rollover. Tycker inte gult passar in. Skär sig mot dom andra färgerna. Bara min åsikt! annars var den snygg som tusan!

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Vad menar du?

Hela designen ser ut som något någon gjort som inte egentligen brinner för design, utan mer för det som ligger bakom. Och det är absolut inget fel i det, men det känns som att du kanske hellre sitter och programmerar än designar när jag ser sidan.

Permalänk
Medlem

jag gillade direkt inte designen. Det var inge speciellt med den om du frågar mig. och skuggningen vid sidan ser väldigt sku ut vid kanterna + att skuggningen är för stor. Skuggan syns för mkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hela designen ser ut som något någon gjort som inte egentligen brinner för design, utan mer för det som ligger bakom. Och det är absolut inget fel i det, men det känns som att du kanske hellre sitter och programmerar än designar när jag ser sidan.

visst är det så... samtidigt som jag försöker förbättra mina kunskaper gällande designen, förut har den alltid kommit i sista hand, nu kommer den lite högre upp i listan

Permalänk

Vidare är det kanske bäst att undvika blandning av språk. Såvitt jag vet är inte portfolio ett svenskt ord. Används allt för ofta i fel sammanhang.

Permalänk
Medlem

jo, jag har tänkt på det, men har inte kommit på något bättre ord. Dessutom blir det mer och mer använt i Sverige och jag tror att det kommer bli accepterat snart, även fast jag inte borde spekulera i det utan hitta ett annat ord så länge...

Permalänk
Medlem

Den var annorlunda, utan att för den skull bli svårnavigerad eller något... klockrent!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
visst är det så... samtidigt som jag försöker förbättra mina kunskaper gällande designen, förut har den alltid kommit i sista hand, nu kommer den lite högre upp i listan

Alright, då hade jag rätt i mina antaganden. Så problemet... hur komma ut ur kod-buren och hoppa in i design-buren? Det är inte lätt kan jag lova, det är två helt olika saker men samtidigt så konstnärligt lika. Jag tror inte jag kan hjälpa dig med det tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hmm, den vita ramen, den tycker jag stör :/ Kanske skulle se finare ut utan den

Permalänk
Medlem

Re: Kritik på min sida!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Ge mig kritik nu... Det som jag kan se skiljer sig åt i IE och FF är att jag använt min-height vilket inte IE stöder och som jag inte kan göra så mkt åt.

Innehållet är inte riktigt klart, men på god väg...

http://asolutions.jungfrubo.se

Med tanke på att designen är så minimalistisk så tycker jag det passar dåligt med alla WC3-skyltarna nere till vänster. De blir en stor andel av informationen på förstasidan trots att de ju egentligen inte är särskilt intressanta. Vill du visa att du klarar av att koda sidor enligt gängse webstandarder så ta hellre upp det i texten om dina kvalifikationer.

Personligen så kommer jag att tänka på "Fyra nyanser av brunt" när jag ser sidan, färgvalet känns inte särskilt inspirerande. Men du kanske gillar det.

Navigationsmässigt så funkar det utmärkt, överskådligt och lättanvänt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Thorondor]
Vidare är det kanske bäst att undvika blandning av språk. Såvitt jag vet är inte portfolio ett svenskt ord. Används allt för ofta i fel sammanhang.

Hmm portfolio är väl ändå ett rätt etablerat begrepp? Vilket svenskt ord hade du använt?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kritik på min sida!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Hmm portfolio är väl ändå ett rätt etablerat begrepp? Vilket svenskt ord hade du använt?

Portfölj funkar bra.

thrawn: Koden går att förbättra. Finns lite grejer man kan plocka bort eller ersätta.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Kritik på min sida!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Portfölj funkar bra.

thrawn: Koden går att förbättra. Finns lite grejer man kan plocka bort eller ersätta.

Det finns det alltid. Visa gärna på uppenbara saker. Jag har förbättrat css filen lite det är det enda jag gjort sen jag la upp den som ligger uppe nu.

Permalänk
Medlem

Till exempel:

<div id="menu"> <ul class="adxm" id="menuList"> <li class="active"><a href="index.php" title=".start.">Start</a></li> [...] </ul> </div>

<ul class="adxm" id="menu"> <li class="active"><a href="index.php" title=".start.">Start</a></li> [...] </ul>

Jag skulle försökt ha elementen fristående så långt det går, och undvika t.ex. <span>.

Sen skulle jag kört 1.0 Strict istället.

The use of 'text/html' for XHTML SHOULD be limited for the purpose of rendering on existing HTML user agents, and SHOULD be limited to [XHTML1] documents which follow the HTML Compatibility Guidelines.

Permalänk
Medlem

Nu har jag uppdaterat lite... Har satt en bild på förstasidan, men är inte nöjd. Nån som har lite mer idéer?? Har gjort om de flesta stora grejer som ni tipsat om...

Permalänk

Du skulle kunna låta bli att ha så förbenat liten fontstorlek. Alla har inte perfekt syn/bra skärm. Visst kan man feta på fonten i webläsaren, men det tycker jag inte att man ska behöva göra om designen är bra.

*känner sig gammal och gnällig*

Visa signatur

This sonet is devoted to that alleycat of the year after.