Företag uppmuntras att stänga av datorer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Min Viewsonic 20" tft tar 70W och kollar på deras hemsida där en Viewsonic 19" CRT tar 100W.

Jasså? Min 17" Samsung drar max 34W. Låter rätt ok om man frågar mig ^_^.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dator / monitors standby eller soft off = same shit just diff name. Ska det faktiskt göras någon besparing på företag där monitorerna sedan tidigare varit avstängda, eller på standby, får man tänka om, och skaffa timerstyrda/inteligenta ups'er, som säger till användaren vid datorn "du, om du ska gå hem nu, så stänger jag av allting, och ska du inte det, får du komma ihåg att stänga av allting när du går", och grejerna faktiskt blir strömlösa.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

En sak är rätt så märkligt, folk "glömmer" att stänga av datorerna samt skärmen... men dom glömmer sällan vilken dag dom ska ha lönen på...visst är det märkligt eller hur?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Stänger datorn innan jag sover och sätter bara på den när det behövs... Har datorn inte i vänteläge.... Kanske dags att börja använda Pentium M eller AMD Turion?

Permalänk
Medlem

Stänger också av den under natten. På dagarna kan den visserligen ibland stå på hela dagen även om man inte använder den. Skärmen är alltid avstängd när jag inte använder den iofs.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
En sak är rätt så märkligt, folk "glömmer" att stänga av datorerna samt skärmen... men dom glömmer sällan vilken dag dom ska ha lönen på...visst är det märkligt eller hur?

Pengar (särskilt de som berör en själv) har ju ett visst inflytande på människor

Permalänk
Medlem

En dator ska inte stå på om man inte använder den till något( nedladdningar, beräkningar...) och skärmen ska alltid stängas av över natten.

Angående standby läge på diverse produkter så ska man helst stänga av dom helt, för en produkt i standby mode(t.ex. en stereo) drar mellan 2 och 10W beroende på produkt och modell.

Sen att all el går till värme gör att man inte vinner något på att stänga av apparaterna om man använder elvärme, annars kan det bli dyrare beroende på vilket alternativt uppvärmning man har.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!