Permalänk

hem pc köp...

hej hjar fått erbjundande att köpa en hem pc via kommunen...

tänkte då fråga om denna bärbara är värd bruttoavdraget 411:-/månad i 36 månader???

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/23355-186369-12...

jag har tänkt att ha den som nästan en utesluten "desktop replacement"

de få spel jag lirar äh typ cs, jedi acadamy, n4su2, gta sa...
men jag är van att inte kunna köra på bästa inställningarna å så... ( sitter på en compaq presario 8425EA just nu)

Permalänk
Medlem

jadu finns inte mycket annat du kan använda den där till än desktop replacement. batteriet är nog mest där för syns skull, bara så du vet... synd att den bara har x600 för det priset dock. men jag skulle slagit till. (x600 är sämre än ett 9700 pro.)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

ok... men hur länge kan batteriet hålla typ om man bara kör musik lr ser på nån film....
kan det hålla typ 2h då??

btw grafikkortet måste väll endå vara bättre än det GeForce 3 ti200 kortet jag sitter på nu.. och det täcker ju till å med det spel jag kör...

edit: det där med vikten gör mig inte så myche... min skolväska väger mer typ...

Permalänk
Medlem

45 minuter? max 1:30

det är en processor avsedd för stationära datorer, och som är känd elslukare.

grafikkort är bättre än ditt gf3ti200 ja, http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?ID=324&page=5

du får dock jämföra med ditt nuvarande system själv.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

ok.... men det går väll alltid att underclocka lite om man behöver ha längre batteritid.... lr???

Permalänk

En P4 i en laptop är som en kärnreaktor i en simbassäng. Räkna med att det inte kommer att bli en särskilt behaglig upplevelse.

Kom ihåg att du sitter med en Hem-PC i tre långa år. Välj med hjärna och inte hjärta.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk

ok.... aja men jag tror nog att jag kommer ta den iaf... den andra dom hade var så himla klen av sig typ...

Permalänk
Medlem

Fundera på att köpa en på avbetalning på nåt år annars istället, speciellt om du spelar mycket. Kanske en stationär så får du mer för pengarna. Just nu är du kanske sugen för den är bättre. Men efter något år känner du dig riktigt besviken och har 2 år kvar betala. Skulle själv inte i ta den där med tång ens ...bläh

EDIT: Ni hade ingen sån här. Ett mycket mycket bättre alternativ tyvärr dock HP

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/23355-186369-12...

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Fundera på att köpa en på avbetalning på nåt år annars istället, speciellt om du spelar mycket. Kanske en stationär så får du mer för pengarna. Just nu är du kanske sugen för den är bättre. Men efter något år känner du dig riktigt besviken och har 2 år kvar betala. Skulle själv inte i ta den där med tång ens ...bläh

EDIT: Ni hade ingen sån här. Ett mycket mycket bättre alternativ tyvärr dock HP

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/23355-186369-12...

jag spelar inte så himla myche... å dom spel jag lirar är inte prec. det nyaste spelen häller...
sen är jag som sagt van att inte kunna köra bästa inställningarna...

och nån ny stationär är inte något att tänka sig för mig... är så himla trött på dom typ... sen så kommer jag endå ha tillgång till dom....

sen så kan man omöjligt vara nöjd me nån dator i 3 år ju var trött på min compaq efter 2 år men det är ju bara att leva med det... man har inte råf att skaffa en ny dator hela tiden...

sen så tyckte jag att HP´n jag länkade till var snygg å så..... sen så skulle jag då hälldre ha hp än nån j*vla DELL tex.

sen som jag har sagt tidiare så kommer inte vikten vara något problem... och den kommer någ säkert ha mer än bara 45 mins batteritid som vissa av er säger....
sen så går det alltid att fixa mer batteritid för fan...!!!
det är ju bara att dra ner på ljus,kontrast,klockning... finns säkert mer...

vi hade en som var lite billigare än den som jag länkat te tidiare... men den hade inbyggt gfx så den skulle jag aldrig ta iaf....

Permalänk
Medlem

Varför hellre HP än nån j*vla Dell?
Det är lätt att säga så när du inte har något annat än HP att välja på.

Angående batteritiden kommer du knappast kunna få mer batteritid än
spec. Tänk på att batterier också är bäst i början. En P4 processor kommer du aldrig någonsin få bra batteritid med. Den kommer förmodligen även låta som en byggfläkt konstant.

Men du har iaf fått våra synpunkter. Vill du inte ha några synpunkter så bry dig inte om att fråga efter dem.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk

Jag har en zd8127ea.. Funkar utmärkt att spela med ett X600 är inte så extremt superdåligt som alla säger. Vill du lira de nya toppspelen som kommer, köp en stationär ist.

Har min data på dygnet runt och har inte speciellt stort rum, den låter inte så extremt högt, men visst mer en de som sitter med sina fjuttiga AMD

17" Wideskärmen är helt underbar och jag kanske inte är så överkänslig men brukar ha min data på magen rätt ofta och har inte bränt mig hittils. Är hur nöjd som helst med mitt köp.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk

ok.... äntligen en possitiv responc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Marlin
Jag har en zd8127ea.. Funkar utmärkt att spela med ett X600 är inte så extremt superdåligt som alla säger. Vill du lira de nya toppspelen som kommer, köp en stationär ist.

Har min data på dygnet runt och har inte speciellt stort rum, den låter inte så extremt högt, men visst mer en de som sitter med sina fjuttiga AMD

17" Wideskärmen är helt underbar och jag kanske inte är så överkänslig men brukar ha min data på magen rätt ofta och har inte bränt mig hittils. Är hur nöjd som helst med mitt köp.

Kan bara instämma...
Och med Omega-drivers funkar spel alldeles utmärkt.

Är jättenöjd.
Prestandan är det inget fel på ca 3200p i PCmark-05.....

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Ljudnivå är nånting väldigt relativt verkar det som. Inte extremt tolkar iaf jag som väldigt, väldigt högt för en notebook.

Det är alltid en fråga vad man vill ha och vad man får för pengarna. Med mina krav på en notebook och mina krav på värde för pengarna, som man ska ha när man köper som hempc, hade denna aldrig varit aktuell. Sen är såklart valet fritt.

PS! Nästa gång du bara vill ha positiva synpunkter så nämn detså slipper du höra den bittra sanningen

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk

Min kompis har den där HP'n som du berättar om. Han är mycket nöjd och jag har inte hört att han klagat än iaf..

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Kan bara instämma...
Och med Omega-drivers funkar spel alldeles utmärkt.

Är jättenöjd.
Prestandan är det inget fel på ca 3200p i PCmark-05.....

Är det PCMark-05 overall eller endast grafik?

Ta 3DMark 2003 eller 2005 istället om du vill testa för spel.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Är det PCMark-05 overall eller endast grafik?

Ta 3DMark 2003 eller 2005 istället om du vill testa för spel.

PCmark-05 overall.

Återkommer med 3Dmark.....

Edit: 3558p i 3Dmarks-03:D

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Har 8700p 3DMark2003 i min bärbara hempc

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk

ok... aja nu är den beställd iaf... får den nog i mitten av november.... *längtar*

"Min kompis har den där HP'n som du berättar om. Han är mycket nöjd och jag har inte hört att han klagat än iaf.."

kan du fråga han hur lång batteritid han har på den??