Även jag har problem med nybyggd dator...

Permalänk
Medlem

Även jag har problem med nybyggd dator...

Kan börja med vad jag har för något!

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/fläkt

Antec Performance One P180 Miditower, Aluminium Silver (Utan nätagg)

Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz

Maxtor MaXLine III 300GB SATA 16MB 7200RPM NCQ

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,PCI-EX16

NEC DVD-brännare ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart Floppydisk Intern

Geil Value 1024MB PC3200

Nätaggregatet är ett Antec Truepower 550W som är 20pins, moderkortet har 24pin, men jag har köpt adapter.

Vad är då problemet?

Systemet är väldigt instabilt, oftast kommer det ingen bild, ibland kommer jag fram till Lanparty loggan, 2-3 gånger har jag lyckats komma in i biosen. 1 gång har jag börjat installera windows, men då startades datorn om.

Jäkligt irriterande eftersom jag har lagt ut över 17000 på det.

Permalänk
Medlem

e du säker på att du har alla drivrutiner till allt?

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelari
e du säker på att du har alla drivrutiner till allt?

Systemet är väldigt instabilt, oftast kommer det ingen bild, ibland kommer jag fram till Lanparty loggan, 2-3 gånger har jag lyckats komma in i biosen. 1 gång har jag börjat installera windows , men då startades datorn om.

Tror inte riktigt drivrutiner har med detta att göra då den knappt vill starta.

Nån som vet?

Permalänk
Medlem

uppdatera biosen så fixar det sig..man måste göra det me dom nya x2 cpuerna..moderkortet stödjer er det med orginal så uppdatera sp fixar det sig

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e@s
uppdatera biosen så fixar det sig..man måste göra det me dom nya x2 cpuerna..moderkortet stödjer er det med orginal så uppdatera sp fixar det sig

Det har jag också gjort! Men det verkar gå bättre nu efter att jag har ökat spänningen till minnena. Men vi får se hur det går.. Har lyckats installera windows nu iaf.