Permalänk
Medlem

sorry, men jag hittade inte en mindre, höhöhö

Permalänk

Bueto vad tyckte du om spelet??

värt att köpa?

hur står det sig mot ettan...är det en värdig uppföljare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Bueto vad tyckte du om spelet??

värt att köpa?

hur står det sig mot ettan...är det en värdig uppföljare?

Första intrycket är ju spontant "FY FAN VA SNYGGT!". Det har en otrolig grafik.

Har man lirat några timmar så blir man lite mer fundersam på prylarna...

+:
* En väldans bra pryl är att man nu har granater och rök på knappar och inte på rullen. En bra pryl eftersom då får man alltid upp ett vapen när man skrollar.

* Singelplayer är en upplevelse många stunder.

* ingen healtbar i mp e jävligt smart drag. många klagar på det men det är rättvist med en sån tycker jag.

-:
* inge anti cheat. detta gör att man direkt börjar misstänka folk för fusk oavsett om de gjort det eller inte.

* rörligheten har blivit sämre än på cod uo. jag kan inte förstå hur man kan göra något sämre men det finns säkert en tanke bakom det hela.

* varför har man tagit bort bilar och dyligt i mp? man hade bättre känsla i tanksen i uo än bf2. då förstår jag inte varför man lämnat dessa ute.

* det är väldans svårt att träffa en motståndare i en 1-1 duell med maskingevär. när man rör sig försvinner siktet så det är super svårt å träffa då. visst verkligt men det känns inte rätt gjort.

* i sp gapas det för mycket om man spelar många timmar i sträck.

* i sp har de förstört tanksen totalt. nu kör dom som nå jävla F1 bilar i öknen där. man har helt tappat känslan från uo.

* för mycket konsolartat lir över det hela.

vad som saknas:
* FORDON och kunna hantera kanoner och dyligt i mp.

* En riktig Voip. Då menar jag som typ att man bara kan snacka med sitt egna lag i spelet i typ tre olika lägen, viska, skrika och normalt. sedan hörs det på olika avstånd. Det skulle höja spelet många nivåer om man lirade matcher med en sådan funktion.

* Det saknas ett riktigt bra gui för att sätta upp servrar. Jag tycker att det är stenålder att hålla på med cfg filer å annat skit. Det kan inte ta många timmar och snida ihop ett snyggt gui.

summering:

om man skall köpa cod 2 vet jag faktiskt inte. det är en otroligt fin grafisk och ljudmässig upplevelse men frågan är om det håller i längden. de grafiska bitarna är jävligt detaljerade (ex snö som yr och sand som blåser omkring i mp), vilket är otroligt läckert å se på. DOCK tror jag att det saknas för mycket för att åtminstone jag skall lägga ner lika många timmar på cod 2 som jag gjort på cod och cod uo.

Jag tycker väl att hmmm nja de va typ ok. 3 av 5 men då på den snygga grafiken.

Permalänk
Avstängd

jag gillar spelet grymt mycket iaf....har spelat flera timmar i mp nu

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
jag gillar spelet grymt mycket iaf....har spelat flera timmar i mp nu

Lyx... jag är dessvärre besviken.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bueto
Lyx... jag är dessvärre besviken.

Anti cheat grejjen kommer nog komma i patchen som kommer, så var det i cod1 iaf, tror det var 1.3 eller 1.4 som Punkbuster kom

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk

Är det bättre optimerat än demot?

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Anledningen till fordonen inte är där är kanske för dom redan planerar för en uppföljare. De ska ju suga ut så mycket pengar som möjligt ur konsumenterna ..

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM MEMBER // Waiting for Call Of Duty 2
Intel Pentium 64bit 3,4 ghz | 1536 Mb DDR2 (533 MHz) | 620 Gb 7200rpm SATA | GeForce 6800 256 Mb PCI-Express

Permalänk
Medlem

Spelar man cod för fordonens skull så är man nog ute på hal is.

Spelade några klanmatcher igår, detta var vad jag kom fram till:

- Dessa Xbox-influenser med prickar på radarn, bilder som visar vart folk dör, att man ser på siktet om man träffar fienden (man märker vart folk är om man träffar med en granat t.ex.) Förstör mycket då det bara känns larvigt. Spelet kommer aldrig tas seriöst om detta inte försvinner.

- Ingen rekyl! Alla har blivit "bra" på CoD eftersom alla dödar på ett skott och slipper lära sig rekylhantering. Måste läggas till.

- Man skadar något otroligt mycket, vilket leder till att alla vapen blir 'likvärdiga' på ett eller annat sätt. MP44an är i princip bättre än ett rifle på avstånd - larvigt.
Granaterna gör extrem skada, som om att det inte var nog med granatdöd i CoD.

- Nya vapen... de flesta av de nya vapnen är bara onödiga och likvärdiga med de som redan existerade, tillför inget förutom beslutsångest. Hagelbössan kan väl bli intressant, men den är otroligt störande ibland.

- De nya banorna är som vanligt totalt värdelösa; röriga saker med 100 hus så att man kan bli skjuten från alla håll samtidigt, finns några bra dock som kommer att gå att spela.

- Rökgranaterna är otroligt effektiva, störande och FPS-slukande. Hoppas PAM löser detta. "Rök ut honom" - Man kastar en smoke på fienden så att hans FPS sjunker och hoppar in med en thompson och sprayar sönder.

- Ingen healthbar! finns dock cg_drawHealth 1, hoppas man kan få fram den i framtiden.

- Man blir långsam av att bli skjuten/träffad av granat och det dyker upp nån 'blodig effekt'. Detta gör bara spelet långsammare och de redan överkraftiga vapnena ännu effektivare.

+ Inga fordon i MP! CoD lever igen.
+ Känslan i spelet är otroligt skön, påminner mycket om cod.
+ Konverteringarna av de bra banorna från CoD
+ Man kan välja DirectX 7! Genidrag.
+ Samma "känsla" bidrar till samma "aim" som i CoD.
+ Rökgranaterna kan bli en bra om de görs mindre effektiva. Kan leda till mer strategiskt spel.
+ Ingen Left Lean-bugg! Guld värt.

+/- Health Regeneration Leder till att spelet blir snabbare samt att 1onX-lägen blir mycket mer intressanta. Kan dock bli irriterande när man skjutit på en snubben i 1 minut utan att han dör. (gå fram, skjuta, gå tillbaka ladda upp, gå fram skjuta etc)

+/- Granater på egna knappar upplever många som störande. men man slipper Granaterna på "scrollen" vilket de flesta inte använde sig av iaf. Men detta leder till att man kan ha en knapp för att switcha vapen med.

+/- Tar man upp två vapen (man kan ersätta pistolen med ett vapen) så försvinner möjligheten till att springa snabbt. Man kan även lätt byta ut det vapen man vill mot ett som ligger på marken. Leder till lite mer taktik.
Kommer bli mycket flummande med vapenswitch etc.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem

Det finns ju en spel-affär på internet som säljer endast cd-keys till spel... Då måste man väl tanka ner spelet antar jag.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att spelet infriar ens förväntningar, men efter att ha läst de två senaste "recensionerna" här så kanske man inte ska hoppas på för mycket.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM MEMBER // Waiting for Call Of Duty 2
Intel Pentium 64bit 3,4 ghz | 1536 Mb DDR2 (533 MHz) | 620 Gb 7200rpm SATA | GeForce 6800 256 Mb PCI-Express

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför det är obra och köra fordon i cod. Cod Uo är ju lätt det bästa spelet där man kan köra både fordon och använda sig av infanterister.

Jag tycker det blivit otroligt mycket stelare än det var i uo. Gubbarna är inte lika smidiga och man har tappat lite av den där goa smygarfeelingen som fanns tidigare.

Det där med "Rök ut honom" borde ju vara en 50/50 pryl eftersom personen som hoppar in med en thompson borde ju rimligtvis också få lägre fps.

Spelade lite mer inatt och en sak som man kan störa sig på är att man träffar på väldigt långt håll med ett automatvapen nu. I verkligheten så är man i princip osårbar på större avstånd än 50 meter med ett automatgevär. Så det är lite trist att man tagit bort fördelen med gevär.

Ju mer man lirar desto mer kommer de dåliga sakerna och väga över till en nackdel för cod 2.

Permalänk

Finns det ute i butik nu, eller vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Finns det ute i butik nu, eller vad?

Nej inte i Sverige, det kommer 4/11 (enligt webhallen). Så om jag har förstått rätt så pratar de som spelat om en nerladdat version vilket gör att jag genast undrar varför denna tråd inte låsts / rensats upp (spelar ju ingen roll om man har köpt sin nyckel på en, ur laglig synpunkt, tvivelaktig sida).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tweakad
sorry, men jag hittade inte en mindre, höhöhö

http://www.cod2.gamecentrum.net/galerie/img10.jpg

Snälla ändra till länk.

Lite info:

Call of Duty 2 is a first-person shooter video game and sequel to the popular game, Call of Duty. It was developed by Infinity Ward, with contributions from Pi Studios, and was published by Activision on October 25, 2005 for the PC, and will be released on November 15, 2005 for the Xbox 360. Call of Duty 2 takes place during World War II and features three campaigns where the player can be a soldier or ranking officer for the Americans, the British, and the Soviets.

Minimum Requirements
1.4 GHz Processor, Intel or AMD equivalent
256mb RAM
64mb video card (with latest drivers).

Recommended Requirements
2,5 GHz Processor, Intel or AMD equivalent,
1 GB RAM
ATi Radeon 9800XT / GeForce FX 5900 or better (with latest drivers).

Personligen så längtar jag väldigt mycket efter detta spel

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

ojoj...ni som gillade cod1singleplayer kommer ÄLSKA cod2 singleplayer, grym känsla är det kan jag säga ))

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk

Hur kan det komma sig att så många har spelat redan om det inte släpps förrän den 4 november? Har alla köpt det i USA?

Permalänk
Medlem

Jag var i normadie i somras, och jag måste bara säga att man känner igen sig rätt bra på de banorna som utspelar sig där

Ett par bilder till:

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

MP delen är lite si och så nu tycker jag.
Texturer uppdateras när man är en bit från dem vilket blir riktigt störigt i pressade situationer när man t ex letar efter någon, och helt plöttsligt hoppar en buske till för att den nu skall få mer löv och bättre texturer. Detta gäller även hus, fasta fordon mm.
Allt folk på serven får bättre/ sämre kläder beroende på hur nära/långt ifrån man är dem.

Gräs på banan är bara onödigt eftersom det försvinner när man är en bit från det (inget man kan gömma sig i alltså).

Mer osynliga väggar så att man inte kan hoppa upp på vissa saker som man borde kunna hoppa upp på.

Men mest stör jag mig på textur och polygon uppdateringen som bara irriterar och kan få en att tro att det var en fiende som rörde sig inne i ett hus när det faktsikt bara var väggen som uppdaterades.

Detta är mycket konstigt när spelet nästan ser ut som CoD 1.
Jag får spela med dx 7 för att dx9 är en omöjlighet.
Kan tillägga att jag får samma problem med dx9 när jag väl testa det för att se om problemen kvartod.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

jag hade lagt vantarna på demot och jag tycker att det är grymt vacker grafik och ätnligen ett riktigt maffigt ljud. men jag är tveksam om det blir kul i MP, för jag tror det kommer bli precis som HL2 och CS Source. kul att spela i sp, men inte alls roligt att spela i mp. rätta mig om jag har fel, har fortfarnade inte spelat hela COD2 i varken sp eller mp. men jag tror att mp läget kommer att floppa.

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouschakka
jag hade lagt vantarna på demot och jag tycker att det är grymt vacker grafik och ätnligen ett riktigt maffigt ljud. men jag är tveksam om det blir kul i MP, för jag tror det kommer bli precis som HL2 och CS Source. kul att spela i sp, men inte alls roligt att spela i mp. rätta mig om jag har fel, har fortfarnade inte spelat hela COD2 i varken sp eller mp. men jag tror att mp läget kommer att floppa.

Bara de får ut lite patchar så blir det nog jätte bra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BADBUSSENAB
Bara de får ut lite patchar så blir det nog jätte bra!

okej då, om du ska vara sådan. så får jag väl ge mig.

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouschakka
okej då, om du ska vara sådan. så får jag väl ge mig.

Haha, jag måste ju försvara min favorit spelserie.

Permalänk
Medlem

Jag kom precis hem från USA, med i bagaget ligger CoD2. (40 Dollar kostade spelet) Synd att man är så ruskigt trött just nu, men jag måste bara prova....zzzzzzzzz.............zzzzzzzzzzz............zzzzzzzz.........NU.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BADBUSSENAB
Haha, jag måste ju försvara min favorit spelserie.

jag skiter i stoltheten och säger att det också är min favorit spelserie. men jag brukar bli lite skeptisk till uppföljare. men jag ligger i lä tills jag fått testa.

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem

Vänta här nu spelade man inte Cod för dess fantastiska ljud, vackra grafick och den utomordentliga spelkänslan i mp och sp?

det jag tycktet var bäst med Multiplayern var de hektiska duellerna i närstrid och det ständiga duckandet för kulor som råkade avfyras åt ens håll.... från fyra platser... samtidigt! jag avgudade att man faktiskt behövde gömma sig bakom lådor och bråta för att kullsprutor och gevärsskott annars skulle göra sweitcherost av en och att de envetna prickskyttarna inte kunde låta bli att göra hål i hjälmen eller vad de nu lyckades träffa. Det var det bästa med Cod... Sen kom OU jag slutade spela! mestadels för att fordon inte passade sig i en så välbalanserad shooter enligt mig.

i och med Cod2 har Activision och infinity vunnit tillbaka mig.. i mina ögon har de lyckats att förbättra allt som jag tyckte var bra med Cod.

Man slipper bry sig om den där förbenade healthbaren och ständigt passa så man inte får för lite liv och måste leta healthpack än dock måste man ducka och gömmas sig mer än någonsin tack vara vapen som gör mer skada och nu finns det ännu mer att ta skydd bakom med! man har gjort ljudet maffigare grafiken klockren, omgjorda favoritbanor, nya spännande banor och bäst av allt inga fordon man har lyckats fånga spelkänslan ur föregångaren och gjort den mer intensiv och kraftladdad helt enkelt!

Det enda negativa är att de lagt granater på egna knappar och att jag inte kan maxa grafiken men jag tror att jag lär mig det där med granterna snart och jag överlever det faktum att jag inte kan maxa alla inställninar.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.

Permalänk
Medlem

Har kört det nu i över en vecka och det enda man kan lira online är HQ. Resten är dessvärre ren skit tycker jag.

Liret har blivit mycket sämre än CoD och UO. Det går i princip inte att lira matcher i CoD2, med rättvisa resultat.

Nej CoD 2 får helt klart underkänt. Grafiken är dock det bästa jag sett.

Permalänk
Medlem

Prisa gud för COD/UO så man slipper spela denna hemska consol noob variants elände.

Snyggt men total förstört. Löjligast av allt måste den röda fiende indikeringen av crosshair vara + avsaknaden av rekyl. Är meningen att göra det så enkelt som möjligt att döda fienden eller? ÄR det vad som gör ett spel bra? Ibland undrar man hur spel utvecklare tänker egentligen.

Permalänk
Medlem

För er som vill ha ökad fps finns det en tweak i den andra cod2 tråden, man får ca 10-20% mer fps. Själv fick jag en boost på 20fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Prisa gud för COD/UO så man slipper spela denna hemska consol noob variants elände.

Snyggt men total förstört. Löjligast av allt måste den röda fiende indikeringen av crosshair vara + avsaknaden av rekyl. Är meningen att göra det så enkelt som möjligt att döda fienden eller? ÄR det vad som gör ett spel bra? Ibland undrar man hur spel utvecklare tänker egentligen.

Det är ju ett Xbox360 spel... Inte så konstigt att siktet är så stort (och lågupplöst) samma gäller allt på Hud:en. Rekylen är inte ens närvarande eftersom det skulle bli jobbigt för konsoll människor att sitta och sikta på riktigt. Utvecklarna har ju sagt att dem ville tvinga folk att "sikta" ie ironsight där autoaim gör det lättare för konsollspelare återigen. Känns som dom bara har tagit spelet rakt av, stängt av autoaim och sedan skeppat skiten. Stör mig också på den otroliga spridningen vs rekylen. Spring, hoppa håll in. Vapnet rör sig knappt men det går ändå inte att träffa något på 1m> avstånd om man inte använder sig av ironsight.

Håller med om att alla vapen är för lika. Upptäckte ju att mitt favoritvapen var helt värdelöst (KAR98) om man jämnförde med något av de tyngre vapnen. Så länge man siktar i ironsight träffar man allt på 300m+ avstånd utan problem, löjligt ju. Tycker inte heller det är någon stor (obefintlig?) skillnad mellan de olika stancen i ironsight.

Kul är det att dom lyckats behålla hela CoD känslan i spelet och battlechatter är kul (ett tag ). Självklart är grafikken bra men inget man kan använda som argument för att rädda spelet. Kommer avvakta i väntan på moddar som återställer allt

Så länge kör jag med cg_drawHUD 0, cg_drawchrosshair 0, cg_draw2D 0.