Permalänk
Medlem

Bra mediaspelare?

jag är ute efter en mediaspelare med rätt så stor skärmyta. Ska visa video med mycket bra bild. Kommer också att användas som mp3 spelare. Så jag kräver att ljudet inte kanske är lika bra som en ren mp3 men ljudet ska vara bra iallfall. Vill att den ska kunna spela upp dem flesta Video format som AVI, mpg , divx, xvid och liknande.

behöver inte egentligen över 40gb så det är bara önödigt.
har kollat speciellt på dessa. Tycker dock att zen vision är nästan uteslutande då den har urdåligt ljud.

En sista fråga: finns det spelare med stöd för Tv-sändningar?

iaudio A2 20gb
Archos AV700 40gb
creative zen vision.

kom med bra tips och motivera, varfö

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

Ja Archos AV700 verkar intressant, ingen som har erfarenhet av den?

Permalänk
Medlem

Jag har en AV700 40gig sedan snart två månader. Hade den med då jag reste under en månads tid dels för att ha några filmer med mig, dels för att lyssna på musik och sen som backupp till digitalkameran. Tycker att den är lättanvänd och snabb i menyer och att föra över filmer och mp3er från datorn. Från Digitalkameran tar det ett tag då både min digitalkamera och AV700 enbart har stöd för USB 1.1.
Nu har jag den vid tvn som video och för att visa bilder via en projektor. Kan bara säga att bildkvaliten är ganska bra då man tittar via tv men bränner man upp bilden till projektorn blir det inget vidare men det kanske man inte kan ha som krav...
Sen är bildkvaliten på skärmen hyggligt bra. Den är inte så bra på mörka partier men på dom ljusa är den helt ok. Sen är det väldigt beroende på hur man kodar filmerna. Det programmet man får med är jag inte riktigt nöjd med utan använder ett program som heter "ImToo"(har jag för mig att det heter...)

Höljet är gjord i aluminium (tror jag...) så det känns att det är bra kvalité, inte något plastigt.

En sak bara...det står att den ska klara spel men det har fortfarande inte dykt upp några spel som man kan ladda ner från deras hemsida och jag får inte några andra att fungera heller. Har inte provat efter den senaste uppgradering av firmwaren så nu kanske det fungerar...

Men allt som allt är jag väldigt nöjd med den så kan varmt rekomendera den.