Permalänk
Medlem

Var köpte du grejerna till vattenblockena ? :/

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk

Det fick jag från min farsa :D:P så blocken har inte kostat mig ett ända öre det som kostade va sakerna från gtek

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Kan inte du förklara lite tydligare hur du gjorde din flödesindikator.. är väldigt sugen på att göra en egen jag oxo, och jag tycker att din blev grymt bra!!!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Den va inte så svår att göra.
Tog en gammal fläkt och klippte ur den ur ramen och öppnade den o tog ur magneter o allt skit som är i dom. sen borrade jag ett stort hål i plexibiten med en hålsåg, tänkte ta lika stort hål som det är i fläktramen men hadde ingen hålsåg me det måtet så det fick bli sådär. Sen kapade jag till 2st lock av 3mm plexi och borrade skruvhålen. limmade fast fläkten med epoxylim på ena locket. Sen va det bara att borra och gänga hålen för nipplarna och skruva i dom och sätta fast locken som jag tätade me våtrumssilikon. Skulle tro att den kommer funka bättre om man gör det stora hålet mindre så fläkten kommer närmare väggarna för nu snurrar den rätt sakta och i vissa vinklar står den nästan helt still för vattnet smiter ju förbi när det är så stort mellanrum.

Hoppas du blev lite klokare nu och kom ihåg att posta bilder om du bygger en

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Använde du en tjock plexiskiva som du sedan sågade i? Och hur tjock isf?
Är lite osäker på om jag kan få tag i såpass tjock skiva..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

mys . ser ut som saft . grönt e skönt som man säger .

Visa signatur
Permalänk

Jag använde 25mm tjockt plexi

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Har det hänt nånting? Lång tid sedan update? =P

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Vet inte om jag gör en glada eller besvikna nu hehe för nu lägger jag ner detta bygge. Men bli inte ledsna om ni vill se mer från mig för jag har nyss beställt ett cm stacker chassi som jag ska flytta över denna dator till och bygga nytt vattenkylningssystem o modda lite :P:P ser fram emot detta bygge o hoppas ni också kommer göra det och att det inte kommer ta lika låång tid men det tror jag inte eftersom detta kommer bli ett bygge till den datorn som jag använder.

tack för alla komentarer o hej sålänge

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Inaktiv

ajdå... tråkigt tråkigt.... snabba dig att slänga upp den nya tråden bara

Permalänk

Wee fick mitt nya chassi idag :D:D

vad kan det va för skoj här i då?

så fint

2 fläktar blev det också

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Najs najs najs, vad ska du hitta på med det där chassit då? =D

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Det kommer ni att få se sen skapar en ny tråd då jag börjar bygga o det finns något att vissa

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Inaktiv

coola fläktar

Permalänk
Medlem

vart köpte du fläktarna?

Permalänk

jag köpte dom o chassit på gtek.se

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

har själv funderat på sådana fläktar till radiatorn då dom där tydligen ska ha bättre tryck än "vanliga" fläktar, har du hunnit testa dom något än?

Permalänk

Jag har inte hunnit testa dom något än men det ska jag göra i helgen

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

fläktarna sägs enligt pappret ge gott flöde i förhållande till ljudnivån, fast det är marginellt jämfört med andra i samma prisklass.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Har inte byggt något än men har beställt lite nya prylar så när jag får hem dom kan jag börja mäta o bygga vatenblock mm så då kommer bygget igång

lista på delarna

Tagan PSU ATX 430W Easycon, TG430-U15 Cable install, 20/24pin

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 512KB, BOXED m/fläkt

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR, PCI-Ex16

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i så tjocka kopparbitar?

/q

Permalänk

Fick dom från farsans jobb

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Fick dom från farsans jobb

Jaha, hur blir man kompis med din farsa?

/q

Permalänk

Weee fick sakerna idag det gick fort beställde i måndagskväll o fick dom idag onsdag
Så nu har man helgen räddad iallafall

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

nu vill vi bara se sakerna i datorn

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Funkar det där agget med två kort i SLI? det brukar ju stå SLI på de som har två graffekontakter eller? (rätta mig via PM om jag har fel!)

EDIT: hahha min magsjuka måste spritt sig till huvudet du har ju bara köpt ett kort. sry! *rodnar*

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Här kommer en liten teaser om mitt nya bygge som jag kommer påbörja snart Kommer nog bli 12mm invändigt genom hela systemet

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

det ser bra ut det där!

Permalänk

ser helt ok ut

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

kan inte rekommendera hydor seltz (två st har gått sönder för mig det här året) köp swiftech 655 lr dangerden D5 istället

Visa signatur

2* Xeon 2.4lv D1@15*220=3.3ghz - 4* 512mb pc3200 - x800xt pe - 1.4tb hdd - Turbo Cool 510XE