Permalänk
Medlem

Mac (OS X) program i Linux?

Som topic antyder undrar jag om det är möjligt att köra program som är till för Mac OS X i Linux (Kör f.n. Ubuntu).

Isåfall, är det stabilt, eller lika "stabilt" som Wine/Cross over office??
(För att inte bli flamead är det väl bäst att säga att jag ver att Wine bara är i alpha så det är väl förståeligt och att Cross over office bara fungerar ordentligt till vissa program.)

Är det möjligt och hur?

Visa signatur

iMac Core Duo 2GHz, 1GB RAM, 256MB VRAM, Mac OS 10.4.6, iLife '06

Permalänk
Medlem

Om du menar på en x86 dator så nej, det går inte. Om du kör Linux på en PPC så kanske, jag har faktiskt ingen aning om de använder ELF binärer.
Men om det nu är så så måste du installera en herrans massa deps, så i praktiken blir det nej då också.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

mac on linux finns ju, men jag har ingen aning om det fungerar egentligen...?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Har du en powerpc maskin kan du alltid köra maconlinux... Går hyfsat bra.

Men enda sättet är alltså att köra programmet genom OS X. Men du kan emulera det...

Permalänk
Medlem

Jag läste om något som heter PearPC, men då måste man ha en "betald version" av Mac OS på cd. Plus att det verkar som om datorn blir slö så det är nog ingen ide.

Visa signatur

iMac Core Duo 2GHz, 1GB RAM, 256MB VRAM, Mac OS 10.4.6, iLife '06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik88
Jag läste om något som heter PearPC, men då måste man ha en "betald version" av Mac OS på cd. Plus att det verkar som om datorn blir slö så det är nog ingen ide.

Hur du än gör måste du ha en betalt version utav OS X.