Permalänk
Medlem

Dell Grafikkort

Hej. Jag vill köpa ett nytt grafikkort till min Dell Dimension 4550, men vet inte vilka som passar i min dator. Jag köppte ett av en polare. men det var typ för stort så det passade inte.
Någon som kanske vet vad jag ska köpa? vilken sort o så.
skicka gjärna länkar till grafikkort som passar till dell datorer (1500 - 2000 kr)

Permalänk
Medlem

Är rädd för att du är, som det heter, "körd". Företagsdatorer (Dell, HP, Gateway etc) har oftast egna moderkort som är helt specialbyggda och ser inte ut som riktiga moderkort. (Detta för att spara pengar och störa hemmapulare).

De ser bl.a. fysiskt annorlunda ut och således är det inte alltför överraskande att du inte kan få det nya grafikkortet att passa.

Permalänk
Medlem

Bara du vet vad du köper så är det oftast inga problem... när det gäller dell så har de ett stort forum med gott om folk som byter ut delar i burkarna så kolla där om man är osäker!

Kommer du ihåg vilka grafikkort du kunde välja på när du köpte din dator?

Dell dimension burkarna i 8000 och 9000 serierna är det inga problem att byta grafikkort i! Och andra delar oxo för den delen!

Vad var det för kort som var för stort? Det verkar som det skall funka med ett x800xt / x850xt
Men sök själv på forumet...

http://forums.us.dell.com/supportforums?category.id=dimension

Permalänk

jag bytte grafik kort på min dell d.4550. de gick bra med en 6800 le(agp). ta kontakt med dell vet jag.

Permalänk
Medlem

Re: Dell Grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zethix
Hej. Jag vill köpa ett nytt grafikkort till min Dell Dimension 4550, men vet inte vilka som passar i min dator. Jag köppte ett av en polare. men det var typ för stort så det passade inte.
Någon som kanske vet vad jag ska köpa? vilken sort o så.
skicka gjärna länkar till grafikkort som passar till dell datorer (1500 - 2000 kr)

www.datorbutiken.com har en egen avdelnig där man kan söka på delar till märkes datorer och oftast är dom svinigt dyra.

Permalänk
Medlem

Re: Dell Grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zethix
Hej. Jag vill köpa ett nytt grafikkort till min Dell Dimension 4550, men vet inte vilka som passar i min dator. Jag köppte ett av en polare. men det var typ för stort så det passade inte.
Någon som kanske vet vad jag ska köpa? vilken sort o så.
skicka gjärna länkar till grafikkort som passar till dell datorer (1500 - 2000 kr)

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=313369&cks=PRL eller http://komplett.se/k/ki.asp?sku=305485&cks=PRL . De två är väl ganska jämnlika, 6800XT kanske är lite bättre..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av goa'wave
Är rädd för att du är, som det heter, "körd". Företagsdatorer (Dell, HP, Gateway etc) har oftast egna moderkort som är helt specialbyggda och ser inte ut som riktiga moderkort. (Detta för att spara pengar och störa hemmapulare).

De ser bl.a. fysiskt annorlunda ut och således är det inte alltför överraskande att du inte kan få det nya grafikkortet att passa.

Snarare du som är helt, som det heter, "KÖRD"! Skulle de spara pengar på att utvekla egna standarder?!

Permalänk
Medlem

Tack för era svar

Jag beställde http://komplett.se/k/ki.asp?sku=313369&cks=PRL som MooDHooDs sa.
Nu är det bara hoppas på det bästa

Tror ni att det skulle gå att skicka tillbaka kortet om det inte skulle passa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zethix
Tack för era svar

Jag beställde http://komplett.se/k/ki.asp?sku=313369&cks=PRL som MooDHooDs sa.
Nu är det bara hoppas på det bästa

Tror ni att det skulle gå att skicka tillbaka kortet om det inte skulle passa?

Ja, om du inte tar sönder kartongen. Så var försiktig

Permalänk
Avstängd

Re: Dell Grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zethix
Hej. Jag vill köpa ett nytt grafikkort till min Dell Dimension 4550, men vet inte vilka som passar i min dator. Jag köppte ett av en polare. men det var typ för stort så det passade inte.
Någon som kanske vet vad jag ska köpa? vilken sort o så.
skicka gjärna länkar till grafikkort som passar till dell datorer (1500 - 2000 kr)

varför köper man en dell dator? kallas problem på avbetalning

Permalänk

Re: Re: Dell Grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knocke
varför köper man en dell dator? kallas problem på avbetalning

Oavsett märke på en märkesdator, kanske en del tycker att det är bättre att betala en lite summa varje månad, än att slänga ut från 7000:- och uppåt på en gång.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dell Grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knocke
varför köper man en dell dator? kallas problem på avbetalning

Jag kör mycket dell maskiner... fungerar hur bra som helst utom till att överclocka cpu'n, och vid de tillfällen jag köper så kan ingen annan konkurrera med priserna... inte om jag köper delar på komplett heller, de ggr jag kontrollerat... Det enda problemet jag haft har varit att en skärm lagt av. Dagen efter står de i dörren med en ny. I företags sammanhang är servicen och driftsäkerheten överlägsen mot om nån "hemmafixare" på företaget skulle bygga några åt personalen.

OBS... det jag pratar om gäller enbart DELL.. jag har ingen erfarenhet av andra märkes burkar.

Permalänk
Medlem

Jag köppte inte min dator på avbetalning, och jag är mycket nöjd med min dator. Har haft den i snart 3 år och den har aldrig krånglat. Bara nån litet fel som hänt men som vart lätt att fixa.

Permalänk
Medlem

klart man kan köpa en egen dator på avetalning. Köper några delar i taget.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det övre är det som inte passade i min dator, och det under är mitt nuvarande kort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zethix
http://img88.imageshack.us/img88/5553/dsc007155dm.th.jpg

Det övre är det som inte passade i min dator, och det under är mitt nuvarande kort.

Det överste grafik-kortet har ett PCI-Express
Det under har ett AGP kontakt

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Har fått mitt Grafikkort nu. Men, det "piper" skit högt så vågar inte starta datorn så vet nån vad som kan vara fel?

Edit: Det löste sig. Hade glömt sätta i "el sladden"^^ För jag hade ingen sån i med mitt förra kort. Men nu fungerar allt fint