EA kommer med A.I tävling för programmerare

Permalänk
Medlem

EA kommer med A.I tävling för programmerare

Detta är nog det enda vettiga EA gjort på länge, och jag är förvånad att det är just dom som kommer med detta.

http://pc.ign.com/articles/664/664063p1.html

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Dom har problem med att locka köpare så därför måste dom komma med någe som förbättrar deras spel

Permalänk

Haha, inte konstigt att EA skriker efter hjälp.
Deras usla spel bekräftar ju att dom behöver det.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Hedersmedlem

Man blir ju irriterad som f*n. Tävlingen är bara öppen för dem i USA och Kanada...
Nu vet jag inte hur detaljerat "spelet" är men det låter ju likt robocode...
http://robocode.sourceforge.net/ (tidigare från IBMs alphaworks).
Men vad vet jag. EAs kanske är i 3D med avancerad kollisionshantering osv.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Haha, inte konstigt att EA skriker efter hjälp.
Deras usla spel bekräftar ju att dom behöver det.

Lycka till att få bra lir då de köper upp de mesta.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Inte för att jag sett vare sig spel eller kod, men jag kan satsa pengar på att vinnaren har en bot som står i ett mörkt hörn och väntar på att motståndaren ska gå förbi.

Så i framtidens spel så är AI = monster som spawnar bakom dig, inte helt olikt doom3.

Permalänk

jag tycker att det redan finns en bra A.I. nämnligen R.A.I. (Radiant Artificial Intelligence). Vet ni inte vad det är så läs lite om Oblivion.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
jag tycker att det redan finns en bra A.I. nämnligen R.A.I. (Radiant Artificial Intelligence). Vet ni inte vad det är så läs lite om Oblivion.

Finns detta system ut i någon titel eller i ett exempelprogram, eller tar du helt enkelt utvecklarnas ord på att just deras A.I minsann är det fränaste på länge?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej det finns inte ute än, det kommer med Oblivion i början av nästa år.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
jag tycker att det redan finns en bra A.I. nämnligen R.A.I. (Radiant Artificial Intelligence). Vet ni inte vad det är så läs lite om Oblivion.

Ingen förutom Bethesda vet hur bra RAI egentligen är. Naturligtvis vill dom få AIn att framstå som det bästa som hänt sen Jesus gick på vattnet (och den händelsen är antagligen också en pr-grej )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Ingen förutom Bethesda vet hur bra RAI egentligen är. Naturligtvis vill dom få AIn att framstå som det bästa som hänt sen Jesus gick på vattnet (och den händelsen är antagligen också en pr-grej )

Haha såsant
Nämen f.e.a.r A.In tycker jag iallafall är ett steg åt rätt håll

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Haha såsant
Nämen f.e.a.r A.In tycker jag iallafall är ett steg åt rätt håll

Ja dom tar ju skydd iaf och sprinder inte bara rakt in i en.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
jag tycker att det redan finns en bra A.I. nämnligen R.A.I. (Radiant Artificial Intelligence). Vet ni inte vad det är så läs lite om Oblivion.

Å andra sidan så har speltillverkare sedan urminnes tider skrytit om både det ena och det andra inför releasen. A.I är väl det som varit på tapeten oftast skulle jag våga påstå. Sen är det sällan något revolutionerande som visas när spelet väl släpps.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Ja dom tar ju skydd iaf och sprinder inte bara rakt in i en.

Det fanns ju fan med i HL så det är inget nytt.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Det fanns ju fan med i HL så det är inget nytt.

jag tycker rent av den var riktigt kass i hl så himla smidiga var dom ju inte där

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
jag tycker rent av den var riktigt kass i hl så himla smidiga var dom ju inte där

Att AI:n är "smidig" i fear beror att alla banor ser mer eller mindre lika dana ut. tex så är det lätt att lägga till en snygg grej som att AI:n hoppar över ett skrivbord om det finns 400 skrivbord i hela spelet.

Permalänk
Medlem

men i hl2 är Ai´n som alla spel eller iåf medhjälparna blockerar bara en tycker inte det var någon revulation med den på något håll alls, farcry med svårighetsgraden på max var väll endå rätt het

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)