Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

snyggt "gamer" chassi.

jag letar efter ett snyggt chassi
vikten spelar ingen roll den ska ha fönster. hursomhelst så bör det ändå vara tyst och inte kännas plastigt.
det får inte heller vaför litet heller alltså ganska litet får det va min inte för litet.

Visa signatur

komisk p4 på 3.6ghz x850xt (graffe) audigy 2 eller vad f*n det nu heter 2*250 hdd. etc etc.

Permalänk
Medlem

Hrm.. gamerchassin brukar väl vara väldigt platsiga och instabila?

Annars något thermaltake kanske? Finns fönster för de som vill ha det, och lagom stora.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk

Super lanboy är det jag tycker passar in i din beskrivning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Super lanboy är det jag tycker passar in i din beskrivning.

vikten spelar ingen roll.

Visa signatur

komisk p4 på 3.6ghz x850xt (graffe) audigy 2 eller vad f*n det nu heter 2*250 hdd. etc etc.

Permalänk
Medlem

Jag själv tycker inte det var så fint. Men det är ju coolare om du gör själv.
Då kan du impa på polarna lite mer.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gisken
vikten spelar ingen roll.

det är ju ett chassi som passar dig ändå jue??! Annars kanske thermaltake tsunami är ett alternativ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
det är ju ett chassi som passar dig ändå jue??! Annars kanske thermaltake tsunami är ett alternativ?

jo den har jag funderat på jag har hört att dom medföljande fläktarna ska vara lite högljudda givetvis kan man ju ändå byta vilket jagju gör om det blir detta chassi.

Visa signatur

komisk p4 på 3.6ghz x850xt (graffe) audigy 2 eller vad f*n det nu heter 2*250 hdd. etc etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gisken
jo den har jag funderat på jag har hört att dom medföljande fläktarna ska vara lite högljudda givetvis kan man ju ändå byta vilket jagju gör om det blir detta chassi.

Jag har ett thermaltake Kandalf, nu vet jag inte om det är samma fläktar, om det ens är 120mm fläktar i tsunamin, men både mina 120mm och 92mm fläktar, har 2 av varje, är väldigt tysta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Hedersmedlem

Eller så köper man ett Lian Li direkt så slipper man lägga pengar på massa skitlådor innan man inser att det bara finns en one and only-chassitillverkare...

PC65 kanske?
PC6077 är en personlig favorit.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

har hört att dessa är skitbra när man är gamer!
http://gtek.net/index.php?mode=item&id=1690&session=d1d038f29...
ger LÄTT 100 fps i cs!!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Gäst

Dumma fanboy, göm dig i din grotta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockos
har hört att dessa är skitbra när man är gamer!
http://gtek.net/index.php?mode=item&id=1690&session=d1d038f29...
ger LÄTT 100 fps i cs!!

Är du vaken?

"Om jag inte köper bensin så går min bil i 300 km/h"

100 FPS,cmon

MVH/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Är du vaken?

"Om jag inte köper bensin så går min bil i 300 km/h"

100 FPS,cmon

MVH/A

JAg tycker det verkar som om det är du som borde vakna. Ironi kanske är ett bekant begrepp. Eller vid närmare eftertanke så är det nog inte det......

Permalänk

vad fan?! bara för att man spelar spel, så ska man ha ett annorlunda chassi :S.. fjanterier...

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Re: snyggt &quot;gamer&quot; chassi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gisken
jag letar efter ett snyggt "gamer chassi"
vikten spelar ingen roll den ska ha fönster. hursomhelst så bör det ändå vara tyst och inte kännas plastigt.
det får inte heller vaför litet heller alltså ganska litet får det va min inte för litet.

"Snyggt gamerchassi" är en oxymoron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Eller så köper man ett Lian Li direkt så slipper man lägga pengar på massa skitlådor innan man inser att det bara finns en one and only-chassitillverkare...

PC65 kanske?
PC6077 är en personlig favorit.

Fyfan va du snackar skit, nämn en sak med PC65 som är bättre än t.ex. ett thermaltake kandalf. Inga löjliga grejer såsom att, "mitt är snyggare".

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
Fyfan va du snackar skit, nämn en sak med PC65 som är bättre än t.ex. ett thermaltake kandalf. Inga löjliga grejer såsom att, "mitt är snyggare".

Några:
Kvalitén
Känslan
Trevligare att arbeta i
Mer neutralt i utformningen
Fler 3,5" platser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
Fyfan va du snackar skit, nämn en sak med PC65 som är bättre än t.ex. ett thermaltake kandalf. Inga löjliga grejer såsom att, "mitt är snyggare".

Orka säga "fyfan va du snackar skit", till fakta.

...det var som värst att gaming chassit ger 100fps i cs :P, då kunde jag ju köpt en sånt ist för dator i sign

Permalänk
Avstängd

Du kan ju kolla lite själv på chassien på t.ex gtek.se, datorbutiken.com eller wenhallen.com, Där har dom bra med chassin.
Själv kommer jag köpa ett Antec Super Lanboy p.g.a dess lätthet/pris/utseende. Endast ~850kr på www.webhallen.com .
Jag hade lite problem att välja chassi då det finns SÅÅÅ många att välja på och det stog mellan Thermaltake Tsunami och Antec Super Lanboy. Jag valde Super Lanboy p.g.a den kostar 400kr mindre (tsunami 1200).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockos
har hört att dessa är skitbra när man är gamer!
http://gtek.net/index.php?mode=item&id=1690&session=d1d038f29...
ger LÄTT 100 fps i cs!!

Stämmer mycket bra.

Annars kan du köpa det dyraste Lian Li chassi även om det är SKITFULT så får du 500poäng mer i 3dmark03, köper du den svarta så får du 300poäng mer i 3dmark05

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Lian Li är ju grymt snygga och säkert väldigt bra kvalité.
Priset är ju dock en annan sak tycker jag.

Gamerchassin är ju kända för att vara plastiga och inte direkt högkvalité.

Antec Super LANboy som då jag har är inte direkt ett gamerchassi, lätt och ganska snyggt och litet bara
Det enda som stör mig är lysdioden på fläkten i fronten som jag tror jag ska ta bort nån gång.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynamite
Några:
Kvalitén
Känslan
Trevligare att arbeta i
Mer neutralt i utformningen
Fler 3,5" platser

Tror verkligen inte att det är högre kvalite på ett PC65 än på mitt Kandalf. Nämn nånting som skulle vara bättre kvalitetsmässigt.

Känslan är ju en personlig åsikt.

Trevligare att arbeta i vet jag inte då det ser sjukt litet ut.

Mer neutralt i utformningen? Ska man se det som ett plus eller ett minus? Det är väl upp till var en en att avgöra.

Fler 3.5" platser? Jag kan köra in 14diskar i mitt chassi om jag skulle vilja, så du vet

Visste att du bara skulle komma med en massa omogna argument som speglar dina personliga åsikter, det märkte man redan på ditt första inlägg när du skriver att alla andra chassin förutom Lian Li är skit? Löjligt, har du ens ett själv förresten?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Lian Li är väll bra om man vill ha ett diskret chassi. men denna person ville ha ett gamer chassi, och då tycker jag att thermaltake är riktigt bra, då deras chassin, till skillnad från många andra gamer chassin, inte är så plastiga, mitt Armor i 20Kg stål är då inte speciellt plastigt. sen om man gillar designen är en personlig sak.

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Gäst

HawkHo FTW!
Lyssna inte på alla fanboys till LianLi. De tycker bara att de är snygga för att de har läst det här på forumet, de flesta äger inte ens ett själva. Visst, deras chassin är av ren aluminium, men avsaknaden av detaljer är förfärlig. Ta 6 skivor alu och sätt ihop dom till en bruk, tada, ett LianLi. Thermaltake gör snygga chassin, tycker jag då, som håller god standard och de har modeller med mindre "Bling-bling" som de flesta klagar på.

Permalänk
Inaktiv

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2018&session=84e487...
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2019&session=84e487...

Jag brukar själv inte gilla "gamerchassin", men det här var riktigt snyggt tycker jag, speciellt den svarta. Flashigt, men ändå ganska cleant.

Permalänk
Medlem

Den här tråden verkar som om den håller på att spåra ur.

Som sagt så verkar Super LAnboy ett bra alternativ. Har inte känt på det, men det verkar bra. http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_041214_gamer_ch...

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Detta chassi har jag ochjag är nöjd

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1885&session=e5b5e5...

Ser rätt coolt ut. Men hur mycket låter den där fläkten i fronten?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michmich
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2018&session=84e487...
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2019&session=84e487...

Jag brukar själv inte gilla "gamerchassin", men det här var riktigt snyggt tycker jag, speciellt den svarta. Flashigt, men ändå ganska cleant.

Det är just ett sånt chassi jag har funderat på, men jag vet ju inte hur det känns hur fläktarna är osv, just på den där bilden ser det riktigt snyggt ut men hur är det egentligen i verkligheten.

Visa signatur

komisk p4 på 3.6ghz x850xt (graffe) audigy 2 eller vad f*n det nu heter 2*250 hdd. etc etc.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet vad jag pratar om, har ägt en uppsjö av chassin. Bland annat en del Antec som jag varit nöjd med. Sen köpte jag mitt första Lian Li för ett par år sen och jag kan inte tänka mig att gå tillbaka till Antec/thermaltake.

Man måste uppleva det själv för att förstå. Det är kvalitén, det gedigna och stilrena intrycket som gör det.

Visst, jag är Lian Li fanboy, men av en anledning

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.