Permalänk
Medlem

besviken :(

Hej!
jag har precis uppgraderat min dator till:
Processor: Intel(R) Pentium 4 3.4 Ghz
Minne: 1024 MB RAM, Kingston (400 Mhz) 2*512
Bildskärm: Dell M992 Max 85 HZ(den är gammal)
Grafikkort: XFX G Force 6600GT 128 MB AGP
Moderkort: ASRock Asus 775Dual-880Pro
----
Och det laggar i alla spel typ,kör 1024*768 i alla spel,det ända spelet som det laggar välldig sälla i är CS 1.6,jag blir så himmla besviken,la ut 6K för Moderkort,Processor,Minne o han i affären sa att det skulle bli en monsterdata som skulle klara alla nya spel LÄTT i 1024*768 om inte högre.. :'( och senare när grannen kollade i BOOT menyn så stod det att minnena va på 300 Mhz? :S
Vad ska jag ta mig till? Ska denna datan klara så som HL2 ,CS:S,WoW i 1024*768 lätt?

EDIT: jag har formaterat efter om-byggnad,har alla drivisar instalerade och jag har kyling.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara din hd som inte hänger med nu så va har du för en?
Du har kört chkdsk och defrag på hårddisken antar jag?
Låter mysko att minnena visas i 300 MHz då det normalt visas i 200 MHz på DDR-minnen som dina men kan tänkas att ditt moderkort visar den "riktiga" hastigheten och då körs dom förmodligen bara i 150 MHZ så ställ upp dom till 400 MHz isf men kolla i manualen innan du gör detta.

Permalänk
Medlem

det ligger en poäng i det du säger.
1. hur kolla man hårdisken?
2.jo det var så att det stod 150 Mhz,200,300,Auto Detect,min granne satte det på 300 mhz,sedan auto detect
3. ska datan klara nya spel?

Permalänk
Hedersmedlem

[list="1"]Gör följande:
[*]Läs §3.1 i reglerna.
[*]Fundera ut en ny, bättre topic.
[*]Kontakta mig eller annan moderator och berätta om den samt be oss ändra till den och låsa upp tråden.[/list=]
*tråd låst*