Intresant fakta om Nintendo Revolution

Permalänk
Medlem

Intresant fakta om Nintendo Revolution

Här om kvällen läste jag en mycket intresant artikel från howstuffworks.com
Det handlade om Nintendo Revolution och hur denna skiljer sig från de övriga kommande konsolerna.
Artikeln skrevs ur en mycket neutral vinkel och varken hånade eller hyllade någon.

Detta skriver jag för jag tror det finns folk på detta forum som är lika intreserad av Revolution som mig.
Men det finns även mycket folk här har totalsågat Revolution utan någon som helst kunskap om maskinen.
MARK REIGN från Epic Games är ett bra exempel.

Här kommer en liten genomgång på vad jag läste:
-------------------------------------------------------------------------

Tanken
Nintendos mål för denna generatins konsol va att bredda publiken och sprida ut spelarna mellan åldrarna samtidigt som de som kan tvspel och spelar ofta känner sig nöjd med konsolen.
Resultatet av detta blev Revolution och dess mystiska handkontroll.

Handkontrollen
Om vi först tittar på handkontrollen till Nintendos Gamecube, Xbox och PS2 så ser vi att dessa handkontroller nästan är identiska funktionsmässigt.
Man håller den med två händer, har en analog styrskap för varje tumme och en D-pad och knappar som är bekvänt placerade.

Kontrollerna har genom tiderna nästan alltid sett likadana ut och fungerat likadant och det kan man ju undra varför...
Är det för att detta sätt att tillverka kontroller är så bra att man inte vill ändra på det eller är det bara ingen som vågar eller vill pröva på något nytt?
Nintendo har nu kommit med handkontrollen till Revolution som verkligen kan revolutionera tvspelets funktioner.
Mer om detta snart...

Första intrycket av denna kontroll av mig, de flesta här (vad jag har hört) och andra personer som va med vid avslöjandet av kontrollet tyckte den såg ganska.... konstig eller ful ut... och knepig... eller nåt av det. Hursomhelst blev då man ganska fundersam när man såg den. Men när man väl förstått hur den fungerar så börjar man mer och mer förstå att denna kontroll kan verkligen vrida till hur vi upplever tvspelen idag.

Handkontrollen i sig är inte menad att bygga på massa knappar och dessa funktioner som de tidigare kontrolellerna.
Denna innehåller en mängd accelerationsmätare och gyroscope.
Här är några av de saker handkontrollen känner igen:

  • Lutning av kontrollern upp och ned

  • Lutning av kontrollern höger och vänster

  • Rotation (som en skruvmejsel)

  • Acceleration upp och ned

  • Acceleration höger och vänster

  • Acceleration mot och från skärmen

Några fördelar man snabbt kan dra av denna uppbyggnad är att kontrollern är mycket lättlärd och förstålig för de inte så vana.
Man behöver helt enkelt bara peka med den på skärmen och trycka för att kontrollerna spelet.

En till, enligt mig mycket stor fördel, är att kontrollen kan styra objekt fortare än man nånsin kunnat tidigare.
Spelar man ett spel där man t.ex måste föra någonting mycket snabbt från en sida till en annan eller flytta någonting mycket snabbt så har denna kontroll verkligen ett stort försprång jämfört med en vanlig handkontroll med analog eller digital styrning.
Även accelerationen av en rörelse kan man få enorm precision över.
Så man kan ju säga att även om första intrycken är "zapper-wannabe", som det va lite för mig först, så är tekniken i denna handkontroll mycket mer annorlunda än en vanlig "pekpinne" kontroller.

I vissa spel behöver man, som alla vet, springa och skjuta samtidigt. First-person-shooter spel alltså.
För att få det att fungera till Revolution har de tagit fram en manick som kopplas till handkontrollen och som då får namnet "nunchuk-style".

Kontrollern kommer då att användas att skjuta med och den analogen styrspaken används till att röra, gå eller springa med karaktären.

Detta är den metod som föredras men Nintendo har även pratat om en metod där man ska kunna "koppla in" hankontrollern i en annan men detta är INTE OFFICIELLT KLART så om detta förblir en tanke återstår att se.

Här är en bild på hur det då skulle kunna fungera.
Notera att detta är ingen prototyp, demoex, mall eller nånting på hur den kan se ut. Detta är bara för att visa hur den andra styrmöjligheten kan bli gjord om så önskas av Nintendo.

Hårdvaran
Nintendo har än inte gått ut med de exakta specefikatioinerna får Revolution än men ve de fakta som finns ute för Revolution så kan vi iallafall få en någotsånär bra bild om hur den komemr att se ut inuti.

Nintendo har med deras konsol gått en helt annan väg och inte ens brytt sig om att kriga mot Microsoft och Playstation 3 i deras "hårdvarukrig".
De fokuserade istället på en "mer strömeffektiviserad, tystare och snabbare maskin."
Nintendo tror att det inte nödvändigt behövs den största, snabbaste processorn för att skapa fängslande spel.

NOTERA: Detta är inte min eller källas åsikt utan Nintendos eget uttalande under olika preskonferanser.
Detta är Satoru Iwata, Nintendos högstechef, egna ord:
"I could give you our technical specs, as I'd know you'd like that, but I won't for a simple reason: they really don't matter. The time when horsepower alone made all the difference is over."

Hårdvaran - CPU
Av det världen (människorna utanför Nintendos innersta krets) vet så kommer Revolution ha en kärna alá 2.5 Ghz PowerPC chip.
Chipet är tillverkad av IBM och har 512MB minne.
Den stora fördelen med detta är att det gör det extremt mycket lättare för spelprogramerarna att skapa spel till Revolution. Utvecklarna och programerarna känner till den teknik som sitter i maskinen bättre än Xbox360 och PS3 maskiner med 6-7 CPU kärnor.
Många spelutvecklare har sagt att det kommer bli en utmaning med de flerkärniga konsolerna.

Hårdvaran - minne
Grafikprocessorn kommer bestå av ett ATI chip på 600Mhz och 256MB ram.
Den kommer även ha 32 pipelines - 16 mindre än Xbox360, men, grafikprocessor kärnan till Revolution har ryktas av säkra källor att den kommer att kunna köra upp till närmare 500 miljoner polygon trianglar per sekund, precis så många som Xbox360 är specade till.
Inte illa pinkat, men detta återstår såklart att se.
Men med tanke på Gamecubens prestanda och pappers spec. jämfört med Xboxens så är det inte omöjligt.

Det ryktas även om att maskinen kommer ha en PPU, physics processing unit.
Revolution kommer isåfall vara den enda konsolen av de tre kommande som har en.
En PPU är en specialtillverkad processor som hanterar alla fysisk räkningar. Till detta räknas kollisioner och ihopsättning av komplexa objekt som t.ex rörande hår och kläder.
Med en PPU avbelastas CPUn enormt på beräkningar.

Om, notera om, Nintendo kommer att kunna leverera det vi alla hoppas så kommer den vara lika kraftfull som Xbox360 och ha mycket enklare uppbyggnad som gör det enklare för mjukvarutillverkarna att programera för maskinen.
Plus att den även kommer bli billigare.
Priset är satt till $199 och Nintendo hoppas de kan hålla den siffran för försäljning.
Hur detta bli kommer vi få reda på nån gång under de första månaderna 2006.

Revolution vs. Gamecube
En jämförelse mellan dessa är mycke intresant.
Först får man se hur fort tekniken går framåt (cuben kom 2001), och man får även en bra bild om hur mycket bättre Rev. är i jämförelse mot Gamecuben.
Jag personligen tycker att Gamecubens grafik räcker gott och väl för spelen och enligt Revolutions specifikationer så kommer även den räcka gott och väl.

  • GC har en en "single-threaded" PowerPC processor på 485 Mhz.
    Rev. kommer ha en "dual-threaded" processor på 2.5 Ghz.
    Detta kan nästan beräknas till 10ggr snabbare än cuben.

  • GC har 25MB ram minne.
    Rev. kommer ha ungeför 20ggr så mycket, 512MB.

  • Grafikortsminnet i GC är 16MB.
    Rev. ligger på 256MB. Ungefär 16ggr mer.

  • Grafikkortsprocessorn i GC körs i 162Mhz.
    Rev. kör med 600Mhz på deras. Nästan 4ggr snabbare.

  • GC kan rita upp 20 mijloner polygoner per sekund.
    Rev. kommer kunna rita över 100 miljoner per sekund.

  • Rev. kommer även kunna spela upp DVD filmer.

  • Rev. handkontroller skiljer sig enorm jämfört med GC.

-------------------------------------------------------------------------

Så... personligen kan jag inte hålla mig tills Revolution kommer!
Jag ser mycket fram emot denna maskin.

Det kommer alltid finnas folk som tycker att Revolution just är
revolutionerande medans det finns vissa som tycker den inte är mer revolutionerande än t.ex Xbox360 eller PS3.

Jag själv tycker att Revolution kan läggas i ett fack och Xbox360 och PS3 tillsammans i ett annat.

Tittar man på tekniken i Revolution och i handkontrollen och säger att det inte alls är nå annorlundare än de övriga konsolerna, ja då har man helt enkelt hakat upp sig "hata Nintendo" trenden eller bara scrollat igenom denna text och redan haft en sådan åsikt.

Om konsolen sedan faller alla i smaken, det är en annan sak.
Visst kan konsolen verka annorlunda och nytänkande men det behöver inte betyda att man tycker den verkar bra.

Det finns massor av trådar på detta forum där folk krigar om vilken konsol som kommer "bli bäst" och jag vill inte detta ska bli en sådan, så ni som har tänkt snacka skit kan gå och prata med toan.

Jag kommer personlig köpa Revolution för spelen som Nintendo kommer släppa. Det är min främsta anledning. Zelda... mums.
Sedan är jag grymt nyfiken på hur den fungerar och min fantasi går genast igång när jag tänker på vad för spel det kan göras för Revolution.
Varför jag inte vill ha Xbox360 är för jag ser den bara som den gamla Xbox fast med bättre grafik.
Spelen som kommer lockar mig inte heller.
PS3 vet jag inte sådär jätte mycket om så det är svårt att säga nåt... men av vad jag sett grafikmässigt så skulle de va kul att ha en för grafiken verkar ska bli grym! Vilka spel som kommer komma dit för vi dock se.
Men först blir det iaf Revolution för mig.

Finns det nån mer än jag här som är sugen på Revolution?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Jag tycker man kan lägga ner och sluta bry sig om konsollen som den viktigaste delen när det gäller tv-spel. Det är trots allt spelen som avgör hur bra det hela går. Den nya handkontrollen kan säkert inspirera många spelutvecklare. Men den kommer säkerligen avskräcka en hel del också.
Personligen tycker jag att det är helt värdelöst att bara sitta och jämföra konsoller via hårdvaruspecs. Det säger inte mycket om hur kul det kommer bli att spela på maskinen.

Jag är sugen på alla nya maskiner och det kommer bli jobbigt för plånboken. Men det kommer nog sluta med att jag sitter med en PS3 och en "Rev". Har inte riktigt fastnat för Xbox:en tidigare och känner inte att jag gjort det den här gången heller. Kanske blir att man skaffar en 360 vid ett senare tillfälle om det finns spel som lockar. En revolution blir det garanterat iom att jag alltid älskat nintendo och framförallt Zelda-spelen.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Jag är också skit sugen på Revolution.
Ska bli så himla intressant och se hur den nya kontrollen fungerar.

Och priset! 199 dollar! Hur billigt som helst för en ny konsol...

Av de 3 nya konsolerna som kommer ut, så är jag mest sugen på Revolution.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det värsta med att vara mest sugen på revolution är ju att den kommer släppas sist av alla nya konsoller. Visst är det så?

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Jag tycker man kan lägga ner och sluta bry sig om konsollen som den viktigaste delen när det gäller tv-spel. Det är trots allt spelen som avgör hur bra det hela går. Den nya handkontrollen kan säkert inspirera många spelutvecklare. Men den kommer säkerligen avskräcka en hel del också.
Personligen tycker jag att det är helt värdelöst att bara sitta och jämföra konsoller via hårdvaruspecs. Det säger inte mycket om hur kul det kommer bli att spela på maskinen.

Jag är sugen på alla nya maskiner och det kommer bli jobbigt för plånboken. Men det kommer nog sluta med att jag sitter med en PS3 och en "Rev". Har inte riktigt fastnat för Xbox:en tidigare och känner inte att jag gjort det den här gången heller. Kanske blir att man skaffar en 360 vid ett senare tillfälle om det finns spel som lockar. En revolution blir det garanterat iom att jag alltid älskat nintendo och framförallt Zelda-spelen.

Jag kan förstå de som blir avskräckta av kontrollen samtidigt som jag förstår de som blir sugna på den.
Att jämfara hårdvaruspec. håller jag med om att det är onödigt men att jämföra med Gamecuben tycker jag va bra för att få se hur stor skillnad det blir till just den.
Jag själv har en Gamecube och är som sugen på att se hur bättre grafiken kan bli till Revolution.
Självklart vill, iaf jag, ha en förbättrning på grafiken till nästa konsol men det är också annat som spelar in.

Hehe, ja Zelda spelen rockar.

EDIT: Jao som det ser ut så så kommer nog Rev. sist. :/ Men man kan ju alltid hoppas att Nintendo går ut i Januari och säger att den kommer i Mars.
Fast nya Zelda till Gamecuben kommer ju nån gång efter April 2006 så jag antar att Rev. får vänta till sommaren...

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Det värsta med att vara mest sugen på revolution är ju att den kommer släppas sist av alla nya konsoller. Visst är det så?

Tror det

Hoppas bara nu att det kommer ett nytt och BRA Super Mario spel.

Älskar Super Mario och kommer alltid göra det. Jag spelar fortfarande Super Mario 3

Synd bara att det inte kom ut nåt bra Super Mario till Gamecube...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Nintendo vet hur man gör

Konsollen kommer kunna prestera mer än tillräckligt. Den är otroligt liten. Den är snygg som fan.
Kontrollen verkar mkt nice även om jag tror att den i princip bara kommer lämpa sig till FPS, så jag hoppas verkligen att det går att koppla ihop den med en "vanlig kontroll".

Permalänk
Medlem

Re: Intresant fakta om Nintendo Revolution

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Men det finns även mycket folk här har totalsågat Revolution utan någon som helst kunskap om maskinen.
MARK REIGN från Epic Games är ett bra exempel.

Mark Reign var väl ett ganska uselt exempel då han inte postar här, plus att han troligen vet mer om maskinen än t.ex. du.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Nintendo vet hur man gör

Konsollen kommer kunna prestera mer än tillräckligt. Den är otroligt liten. Den är snygg som fan.
Kontrollen verkar mkt nice även om jag tror att den i princip bara kommer lämpa sig till FPS, så jag hoppas verkligen att det går att koppla ihop den med en "vanlig kontroll".

Revolution har uttag för Gamecuben kontrollrar om du vill köra med en sådan.

Jepp som du säger, dom vet hur man gör.
Jag älskar designen på den! Liten och läcker!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Mark Reign var väl ett ganska uselt exempel då han inte postar här, plus att han troligen vet mer om maskinen än t.ex. du

Mark Reign är ett bra exempel på folk som pratar skit om den. Det va det jag menade. Språllar om han skriver här. Hans sågning va ganska ogenomtänkt med tanke på den inte ens kommit än.
Vad vet du hur mycket jag vet om den?
Han vet nog knappast mer än annat folk som läst på om all info som finns om Rev.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Jag är klart intresserad av Revolution (är väl inte ens 100% säkert att den kommer heta så förresten?), men spelen är det ju som gör konsolen. Det som intresserar mig med Nintendo är förutom titlar med grym spelglädje så är det just nyskapandet. Exempel är några spel till NDS; Mario & Luigi: Partners in Time, Kirby Power Paintbrush, Meteos och Yoshi Touch & Go. Alla verkar nyskapande och grymt roliga på sina olika sätt. Jag är dock lite skeptisk till kontrollen som ser ut som en fjärrkontroll, som SueCia säger så kommer den nog bli bäst i FPS-spel osv. Men jag tror även den kan bli grym i spel som wario ware och liknande. Men kommer man kunna koppla in den i en kontroll och ändå ha en "vanlig" kontroll men ändå utnyttja tekniken att kontrollen kan känna av lutningar osv öppnar många möjligheter så som jag ser det. Sen att man kan koppla in vanliga GC-kontroller är bra.

Så tycker jag det ska vara med nya saker, även om man vill lufta fram det nya och alla möjligheter ska ändå "vanliga" valen finnas där, för dom som kanske vill spela så istället. Eller kanske passar bättre i vissa spel. På det planet verkar det som att Nintendo har lyckats med Revolution (som med NDS), men man vet ju såklart inget förens Revolution kommer och spelen till densamma. Och som det ser ut nu dröjer det väl något år tills dess...

Hursomhelst, bra iniativ med tråden NiQ

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Mark Reign är ett bra exempel på folk som pratar skit om den. Det va det jag menade. Språllar om han skriver här. Hans sågning va ganska ogenomtänkt med tanke på den inte ens kommit än.
Vad vet du hur mycket jag vet om den?
Han vet nog knappast mer än annat folk som läst på om all info som finns om Rev.

Eller så kanske han, med tanke på hans position, faktiskt har fått testa delar av den?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte sådär hemskt fram emot Revolution i sig. Jag ser mer fram emot alla roliga och annorlunda spel som ska komma ut till den.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Eller så kanske han, med tanke på hans position, faktiskt har fått testa delar av den?

Han är VD för Vice Games som ständigt säljer spel till PC och Xbox så skulle inte förvåna mig om Microsoft betalat honom för att skräpa ned Revolution.

Hursomhelst finns det inget spelbart eller provbart för Rev. änsålänge så det finns nog inga delar av den han kan ha testat.
Han kan ju ha fått tag på ett skal till handkontrollen men det säger inte så mycket.

Kollar man vad han har sagt så fokuserar han mycket på just handkontrollen, att den kommer "stjäla" uppmärksamhet till spelen, och det verkar som det är detta han surnat till för.

Men att han sågar den betyder såklart ingenting eftersom den inte ens kommit än.
Att en VD går ut sådär hårt mot en konsol tycker jag bara är fjantigt. Och sen att den inte ens finns ute gör det hela bara skrattretande.
Tror inte så många tog åt sig det han sa så seriöst direkt.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

vad jag vet så kommer det bli en sådan konsoll, måste bara stödja dom som gav mig många fina barndoms minnen sen kör dom inte samma race som sony och hett gates, så en sån här vill jag ha

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

För er som orkar;
http://www.gamershell.com/news/25961.html

En film på HL2 spelat av en liknande Revolution kontroller. En kille som har byggt den själv med andra delar han hade. Ni kan läsa mer här.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Mark Reign är ett bra exempel på folk som pratar skit om den. Det va det jag menade. Språllar om han skriver här. Hans sågning va ganska ogenomtänkt med tanke på den inte ens kommit än.

Ungefär som dina hyllningar av konsolen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Hursomhelst finns det inget spelbart eller provbart för Rev. änsålänge så det finns nog inga delar av den han kan ha testat.
Han kan ju ha fått tag på ett skal till handkontrollen men det säger inte så mycket.

Kollar man vad han har sagt så fokuserar han mycket på just handkontrollen, att den kommer "stjäla" uppmärksamhet till spelen, och det verkar som det är detta han surnat till för.

Ajrå, så konsollen kommer släppas helt utan spel, eller bara med spel som har mindre än ett års untvecklingstid? Låter inte så jäkla bra det där hurru.

Det han säger är väl ändå att handkontrollen kommer bli en gimmick och att det kommer vara så svårt att utveckla spel som faktiskt kan spelas vettigt med den att det kommer bli väldans få spel, och dom som kommer kommer vara helt baserade på kontrollen (typ svärdspel, fiskespel). Det tycker jag låter både troligt och väldigt tråkigt.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Ungefär som dina hyllningar av konsolen.

Haha!
Den va bra.

Ja menar, hur kan man säga att nånting kommer att bli skit dåligt och folk kommer inte gilla det när ingen ens testat?

Behöver jag ens fråga vad du tycker om Rev.?

Myris: Ja nog kan det vara så han menade. Men det ju ingen, inte jag, inte du, inte han förän Rev. kommer.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Konsollen ser bra ut Nintendo brukar ha bra spel, men handkontrollen bör de göra något åt. Hoppas man kommer kunna köpa till en normal kontroll separat.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Konsollen ser bra ut Nintendo brukar ha bra spel, men handkontrollen bör de göra något åt. Hoppas man kommer kunna köpa till en normal kontroll separat.

Ja man kommer kunna köra med Gamecube kontrollers också.
Däremot kan de ju bli så att vissa spel är gjorda enbart för gyro kontrollern.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Myris: Ja nog kan det vara så han menade. Men det ju ingen, inte jag, inte du, inte han förän Rev. kommer.

Nej, men man kan göra gissningar som är mer eller mindre trovärdiga, och det är hans gissning att det kommer bli så. Och som speltillverkare har han nog t.om. tänkt igenom det en hel del då det är möjligt att dom var intresserade av att göra ett spel till den.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Nej, men man kan göra gissningar som är mer eller mindre trovärdiga, och det är hans gissning att det kommer bli så. Och som speltillverkare har han nog t.om. tänkt igenom det en hel del då det är möjligt att dom var intresserade av att göra ett spel till den.

Ja han har säkert tänkt igenom det och det är ju uppenbart vad han tycker om den.

Jag tror folk verkar vara rädda att det bara ska komma fiske spel och de exempel du skrev ovan till den.
Om man kollar på Nintendo DS t.ex så finns det många spel till den nu och pennan till den används som allt från operationskniv till att rita pacmans som äter upp monster och som styrpinne för att spela plattformsspel, så ideér har nog spelutvecklarna gott om så jag tror inte de kommer bli några som helst problem med spel till Revolution. Det är min gissning.

EDIT: ta och kolla på länken Cloudstone skrev ovan. Där lirar en kille HL2 med en rev. likanande kontroll och det ser ut att funka bra.
Så att spelen blir begränsade av kontrollern tror jag KNAPPAST.
Det är spelutecklarna det hänger på att köra bra spel.
Så att skylla på Nintendo och säga att vi inte kan göra ett spel till den, då anser jag att man inte har det som behövs för de kommande generationernas tvspel.

Sedan tycker vi alla säkert olika om vad bra tvspel är så att få 100% nöjt folk är omöjligt.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Någon annan som tänkt på att Apple och Nintendo är väldigt lika som företag, och att även användarna är det?

Båda använder mer eller mindre proprietära lösningar.
Båda har otroligt tighta "fanboy-scener"
Båda lanserar gamla användningssätt som "features", t.ex möjligheten att spela en dvd-skiva i enheten(eller ipod där man kan lyssna på FÖRINSPELAD radio )

Missförstå mig rätt, jag är nintendo-fanboy och har nintendo 8-bit, 64, gc, gb, gbc, gba och en massa game-and-watch. Jag är även en ipodälskare trots att den blir repig när man tittar på den och att man inte kan byta batteri(enkelt).

Bara lite tankar

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

OnT:
Trevligt skrivet. informativt och kul att läsa.

OfT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Mark Reign var väl ett ganska uselt exempel då han inte postar här, plus att han troligen vet mer om maskinen än t.ex. du.

Svårt att tro att han vet mer än resten av skvallerpressen då de aldrig gjort ett nintendospel (så vitt jag vet)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Nej, men man kan göra gissningar som är mer eller mindre trovärdiga, och det är hans gissning att det kommer bli så. Och som speltillverkare har han nog t.om. tänkt igenom det en hel del då det är möjligt att dom var intresserade av att göra ett spel till den.

www.epicgames.com
De har aldrig gjort spel till nått annat än pc, och på senare år xbox (en pc med finare skal). Sen kan man ju spana in den där fina microsoft-loggan på sidan. Kan förklara en del av Marks "positiva" inställning, och det kapar ju chansen för ett nintendospel från epic ungefär vid fotknölarna. Jag gillar Epic och UT, speciellt unreal3motorn är lovande och verkar desutom vara popis, vilket är lovande. Mark Reign i all ära men han är knappast rätt person att utala sig om nått som har med nintendo att göra. Tyvärr, måste jag tillägga.

Då är det bättre att vänta tills fakta faktiskt finns tillgänglia innan man teoriserar om hur det kommer bli.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

När man pratar om kanske lika kraftfull, hur blir det med hd upplösning på Revolution? Hd innebär inte bara snyggare grafik tack vare högre upplösning, utan även att helt vanliga texter blir läsbara utan att ha en megastor font. Det där med vanliga texter, är faktisk det jag stör mig mest på hos de gamla tvapparaterna.
Annars folk är skeptiska mot kontrollen, för att det har kommit en massa nya kontroller som har floppat totalt. Bara för att märket är Nintendo så innebär det inte att de har gjort dumma saker. (virtual boy)

Nå, man kan egentligen inte säga så mycket om Revolution före man vet mer, och handkontroll bör man testa före. Den kan kanske är hur bra som helst eller inte, bra är iaf att det kanske på något sätt gå att använda en vanlig.
Hade de bara gjort den nya kontrollen som ett extra tillbehör, så hade den inte fungerat i alla spel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jag ska ha en PS3 i första hand och sen en nintendo så man kan spela lite gamla nes och snes spel bl.a.
Jag hoppas att det dröjer ett år efter PS3:ans release så man hinner spara ihop lite pengar igen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag är ju tusen gånger mer sugen på Rev än Xbox360... Jag har redan ett Xbox och jag tycker sannerligen inte det finns mycket roliga spel där... Det jag använder mitt Xbox till är multimedia funktionerna och det känns riktigt meningslöst att köpa sig ett Xbox360 för att få samma funktioner, fast med bättre prestanda i konsollen...

Enda som hade varit lite trevligt är ju onkeligen att Xbox360 förmodligen är kraftfullt nog att visa HD material, vilket ett vanligt Xbox tyvärr inte är

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Enda som hade varit lite trevligt är ju onkeligen att Xbox360 förmodligen är kraftfullt nog att visa HD material, vilket ett vanligt Xbox tyvärr inte är

Dessutom hade det ju varit trevligt med en mindre manick istället för den 250 kilos klossen man har nu. =/

Permalänk
Medlem

Om jag köper en konsoll så blir det en revolution, Priset är riktigt tilltalande och jag gillar deras sätt att tänka, dom vågar pröva nya saker.

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen att köpa Rev och PS3. För att de har bäst spel helt enkelt.

Blir intressant att se hur man kan använda kontrollen i diverse spel.