Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sony stämda över kopieringsskydd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
vem bryr, bra musik som ligger på sony music kommer jag iaf att köpa om jag tycker det är värt det orka bry sig.
nej jag tycker inte sämre om sony än innan och ja jag skiter fullständigt i DRM prylarna.. våga vägra spela musikcds i en dator.

vilken frisk människa spelar CD på datorn? men man vill ju kunna slänga in den på iPoden (eller vad ni nu kör) ändå. och då är detta tilltag skit.

åas slipper jag hela problemet om jag skulle råka på en sån skiva, kör bara Linux nu. så jäkla skönt att slippa Windows, skumma CD-virus eller ej!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
om du menar sony fanboys som i playstation fanboys så är det väl inte så konstigt att en nyhet som handlar om sony music inte myllrar av oss =/

Jag menar bara att i de förra trådarna skrev du en del "fanboyiga" saker när folk började tala om att bojkotta Sony och Playstation 3...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kan bara skratta

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Kan det inte samordnas en massiv DoS-attack mot deras sidor?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Kan det inte samordnas en massiv DoS-attack mot deras sidor?

Du mennar så de kan göra livet ännu mer surt för oss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
vem bryr, bra musik som ligger på sony music kommer jag iaf att köpa om jag tycker det är värt det orka bry sig.
nej jag tycker inte sämre om sony än innan och ja jag skiter fullständigt i DRM prylarna.. våga vägra spela musikcds i en dator.

ehhh bra för dig...

eller köp kassetterna vet jag.. för vem fan vill ens ha en dator??? Absurt Dator och multimedia.. va fan.. jag använder mest Word..

Det är därför Sony kommer undan med sådana här saker för folk som du inte "bryr" dig..
Våga Vägra är kanske att ta i, för att jag tänker nog köpa en och anna kamera från sony, OM den är just den bästa.. dock tänker jag inte ta sådant skräp när man köper en original skiva, då får det vara med original och gå över till något "säkrare"

utan dator så kan jag göra massa roliga saker som... *stängde av datorn*

Permalänk

Skit i att köpa sony records skivor.
Det är enda sättet som ni kan få stop på dessa idiotier.
Att sluta köpa deras hårdvara kommer inte gå att koppla till deras skivor.

Ni som klagar på att Windows Vista kommer vara full av DRM kommer ni ändå köpa en xbox360 eller kommer ni att bojkotta dem?

Det är olika delar som inte påverkas av varandra.

Skivorna är skiten - bojkotta skivorna...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Lyssnar man på fler än fem skivor, och inte har sisådär halva livet över, så är en dator ett självklart ställe att förvara skivor på. Tar inte upp särskilt mycket plats allt. Man gör kopior på hårddisken som man spelar upp, och staplar orginalskivorna på vinden eller nått ställe så dom inte tar så mycket plats.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Lyssnar man på fler än fem skivor, och inte har sisådär halva livet över, så är en dator ett självklart ställe att förvara skivor på. Tar inte upp särskilt mycket plats allt. Man gör kopior på hårddisken som man spelar upp, och staplar orginalskivorna på vinden eller nått ställe så dom inte tar så mycket plats.

Där är en åsikt jag aldrig tänkt på. Självklart köper jag de skivor jag köper för att jag vill stödja artisten, men även litegrann för att jag tycker det är snyggt med ett välfyllt skivställ.

Ja, jag är väl ytlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Skit i att köpa sony records skivor.
Det är enda sättet som ni kan få stop på dessa idiotier.
Att sluta köpa deras hårdvara kommer inte gå att koppla till deras skivor.

Ni som klagar på att Windows Vista kommer vara full av DRM kommer ni ändå köpa en xbox360 eller kommer ni att bojkotta dem?

Det är olika delar som inte påverkas av varandra.

Skivorna är skiten - bojkotta skivorna...

Jag kommer inte att bojkotta Xbox 360. Dock kommer jag att bojkotta Vista, och jag har (och kommer att se till) att alla "nära" mig också struntar i att köpa Vista. Och jag väljer att bojkotta Vista för att operativsystem är Microsoft största del, och det är där det känns mest...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Hoppas Micro$oft stämmer arslet av dom nu (igen), fifla med windows så där och samtigt öppna dörren för hackers som i sin tur gör Windows oattraktiv som OS

EDIT: Varför bojkotta XBOX360? min "gamla" Xbox har inte mycket med MS å göra än att den är tillverkad av dom (underleverantör)... mjukvaran är absolut inte från MS, chippad och annat mjukvara

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Jag kommer inte att bojkotta Xbox 360. Dock kommer jag att bojkotta Vista, och jag har (och kommer att se till) att alla "nära" mig också struntar i att köpa Vista. Och jag väljer att bojkotta Vista för att operativsystem är Microsoft största del, och det är där det känns mest...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hoppas Micro$oft stämmer arslet av dom nu (igen), fifla med windows så där och samtigt öppna dörren för hackers som i sin tur gör Windows oattraktiv som OS

EDIT: Varför bojkotta XBOX360? min "gamla" Xbox har inte mycket med MS å göra än att den är tillverkad av dom (underleverantör)... mjukvaran är absolut inte från MS, chippad och annat mjukvara

Det enda jag säger är att detsamma gäller Sony.
Sony music kan ta sig i röven bojkotta deras artister och skivor och de inser att de gjort något fel.
Att bojkotta deras hårdvara kommer inte påverka sony records överhuvudtaget.
SCE skulle kunna gå i konkurs utan att SE märker det.

Likaså kan Xbox divisionen gå i konkurs utan att Microsofts spel avdelning eller operativsystemsavdelning märker det.

Cheferna för sony records borde kölhalas, eller åtminstone få fillingarna fyllda med filmjölk...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hoppas Micro$oft stämmer arslet av dom nu (igen), fifla med windows så där och samtigt öppna dörren för hackers som i sin tur gör Windows oattraktiv som OS

EDIT: Varför bojkotta XBOX360? min "gamla" Xbox har inte mycket med MS å göra än att den är tillverkad av dom (underleverantör)... mjukvaran är absolut inte från MS, chippad och annat mjukvara

Microsoft tjänar knappt nått alls på XBox eller heller 360 för den delen, tryggt att köpa en utan att stödja MS mao. samma sak med PS3 & Sony. (köp inga spel till sen bara)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Markberg22, det är fel adress. Skriv istället vad ni tycker till:

To: info.sweden@sonybmg.com

Hej,

Jag tänkte bara meddela att jag, liksom så många andra, hädanefter inte tänker köpa en enda produkt till från er, och göra allt jag kan för att min familj och mina vänner inte gör det heller. Den arrogans och idioti ni har visat med ert patetiska kopieringsskydd går över alla gränser.

Privatkopiering går inte att stoppa, och det finns inte heller någon som helst anledning till det. Det är djupt tragiskt att ett företag som så länge har stått för bra och snygga produkter skjuter sig själva i foten så här allvarligt i jakten på ett problem som inte ens finns. Jag har länge haft tankarna på att köpa ett Playstation 3 när de skulle nå marknaden, men de tankarna är som bortblåsta.

DRM är dåligt för konsumenterna och kommer aldrig kunna fungera, när ska ni lära er det?

/bNet

orginal skrivet av Basic70, modifierat av mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BneT
Markberg22, det är fel adress. Skriv istället vad ni tycker till:

To: info.sweden@sonybmg.com

Hej,

Jag tänkte bara meddela att jag, liksom så många andra, hädanefter inte tänker köpa en enda produkt till från er, och göra allt jag kan för att min familj och mina vänner inte gör det heller. Den arrogans och idioti ni har visat med ert patetiska kopieringsskydd går över alla gränser.

Privatkopiering går inte att stoppa, och det finns inte heller någon som helst anledning till det. Det är djupt tragiskt att ett företag som så länge har stått för bra och snygga produkter skjuter sig själva i foten så här allvarligt i jakten på ett problem som inte ens finns. Jag har länge haft tankarna på att köpa ett Playstation 3 när de skulle nå marknaden, men de tankarna är som bortblåsta.

DRM är dåligt för konsumenterna och kommer aldrig kunna fungera, när ska ni lära er det?

/bNet

orginal skrivet av Basic70, modifierat av mig

Lånade delar av din text och skickade också iväg ett mail. .. :

Permalänk
Medlem

MOrKiz, absolut. Ta så mkt ni vill av texten.

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande, precis som många har sagt, att Sony Music ger blanka fan i om ni köper ett PS3 eller inte.

Bättre istället att hota med att bojkotta all musik de släpper. Huruvida du aldrig någonsin köpt en skiva dom har släppt är oväsentligt. Deras handlande har fått dig att avstå från eventuella köp av deras produkter, och sådant bör de reagera på.

Permalänk
Medlem

tack använder mailet också, skall bara lägga till detta,

Hej sony,

har aldrig köpt Era skivor, och efter det här tänker jag ta mig fan aldrigt börja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
tack använder mailet också, skall bara lägga till detta,

Hej sony,

har aldrig köpt Era skivor, och efter det här tänker jag ta mig fan aldrigt börja

Rättt :)=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Jag tror fortfarande, precis som många har sagt, att Sony Music ger blanka fan i om ni köper ett PS3 eller inte.

Bättre istället att hota med att bojkotta all musik de släpper. Huruvida du aldrig någonsin köpt en skiva dom har släppt är oväsentligt. Deras handlande har fått dig att avstå från eventuella köp av deras produkter, och sådant bör de reagera på.

Sant är nog att Sony music inte bryr sig ett jota om man köper PS3 eller inte. Men vad som är troligt är att någon någonstanns i leden gör det, och att det troligen svider mer för folket hos sony music att bli uppringda av sina egna och få en utskällning än att lite kunder tycker "fyy skäms" och inte köper skivor. Som sagt, pengar har ju sony löljilga mängder av, så skall man straffa dem så är det inte plånboken som bör vara det primära målet.

Ang. mail, Använder det också, med lite modifikation

To: info.sweden@sonybmg.com

Hej,

Jag tänkte bara meddela att jag, liksom så många andra, hädanefter inte tänker köpa en enda produkt till från er, och göra allt jag kan för att min familj och mina vänner inte gör det heller. Den arrogans och respektlöshet ni visat mot era kunder är bortom allting jag någonsin upplevt. Ert rootkit är en förolämpning mot alla som är ärliga och köper era produkter och ett tydligt bevis på att moral och etik tydligen inte hålls högt inom företaget.

Privatkopiering går inte att stoppa genom att straffa folk för att de inte gör som ni vill, Speciellt inte när ni straffar folk som faktiskt köper er musik, för det är ju de som lider av detta, alla de som faktiskt köpt era produkter. Och det finns inte heller någon egentlig som helst anledning till det då det redan borde vara rätt klart att det inte är en vilja att förstöra som driver kopieringen, utan en motvilja till att betala överpriser (och då 0 är närmare en vettig prissättning än skivpriserna så är det ju inte konstigt att det "avrundas" åt det hållet). Jag personligen har aldrig upplevt era produkter i någon form som särskilt bra, men jag kan förstå att andra gör det. Det gör i sin tur att det är djupt tragiskt att ett företag som så länge har varit synonymt med kvalité och stabila produkter i alla former tillåter sig sjunka till denna nivå. Ni är i mina ögon inte bättre än piraterna längre. Jag har länge haft tankarna på att köpa ett Playstation 3 när de skulle nå marknaden, men de tankarna är som bortblåsta. Det samma gäller PSP. Nu är jag också införstådd med att ni inte lider så mycket av det, men jag tänkte ni kanske ville veta att ert agerande faktiskt skadar andra inom era egna led.

/Belga

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

vilken frisk människa spelar CD på datorn? men man vill ju kunna slänga in den på iPoden (eller vad ni nu kör) ändå. och då är detta tilltag skit.

åas slipper jag hela problemet om jag skulle råka på en sån skiva, kör bara Linux nu. så jäkla skönt att slippa Windows, skumma CD-virus eller ej!

som sagt, jag ger blanka fan i vad folk vill göra med sina musikcds. det är helt enkelt upp till dem att göra avvägningen om det är värt det eller inte..
och kör osx själv så bryr mig måttligt jag med. dock så har jag väl inte spelat upp allt för många musikcds i datorn även fast jag saknar en cd-spelare till stereon för tillfället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi

ehhh bra för dig...

eller köp kassetterna vet jag.. för vem fan vill ens ha en dator??? Absurt Dator och multimedia.. va fan.. jag använder mest Word..

Det är därför Sony kommer undan med sådana här saker för folk som du inte "bryr" dig..
Våga Vägra är kanske att ta i, för att jag tänker nog köpa en och anna kamera från sony, OM den är just den bästa.. dock tänker jag inte ta sådant skräp när man köper en original skiva, då får det vara med original och gå över till något "säkrare"

utan dator så kan jag göra massa roliga saker som... *stängde av datorn*

datorer är bra till mycket skit, spela upp musikcds har aldrig varit en av dessa i min värld så därför ger jag blanka fan om folk som gör det får skit om de inte tänker efter en eller två gånger innan de installerar sonys grejer som krävs för att spela upp skivan.
Good for you om du köper saker du anser vara bäst du har lärt dig att kolla upp vad du köper, du har vunnit en enkelresa till ödeshög med tillhörande sightseeing.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
datorer är bra till mycket skit, spela upp musikcds har aldrig varit en av dessa i min värld så därför ger jag blanka fan om folk som gör det får skit om de inte tänker efter en eller två gånger innan de installerar sonys grejer som krävs för att spela upp skivan.
Good for you om du köper saker du anser vara bäst du har lärt dig att kolla upp vad du köper, du har vunnit en enkelresa till ödeshög med tillhörande sightseeing.

Så bara för att du själv inte känner ett behov av att spela upp musikskivor på datorn tycker du det är okej att Sony våldsraperar dom som gör det? Typisk "jag bryr mig bara om mig själv och skiter i andra"-attityd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Så bara för att du själv inte känner ett behov av att spela upp musikskivor på datorn tycker du det är okej att Sony våldsraperar dom som gör det? Typisk "jag bryr mig bara om mig själv och skiter i andra"-attityd.

varför skulle jag bry mig om andras system eller sätt att göra saker? fullkomligt meningslöst sätt att spendera tid.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
varför skulle jag bry mig om andras system eller sätt att göra saker? fullkomligt meningslöst sätt att spendera tid.

Det är ju en intressant vinkel på det...
Men då kanske vi borde göra så att vi drar en direktlänk till något företag så de kan kolla exakt innehåll på diskar, vilka lösenord du har, vad du tittar på för filmer och vart du surfar. Samt ge dem tillgång till att ändra på vad de vill. Men så länge det drabbar alla utom dig så har du ingen anledning att bry dig tycker du?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
varför skulle jag bry mig om andras system eller sätt att göra saker? fullkomligt meningslöst sätt att spendera tid.

Najs. Om jag skulle åstadkomma något fantastiskt, säg hitta ett botemedel mot aids, då tar jag fetpatent på skiten och säljer den löjligt dyrt. Folk kommer fortsätta dö som flugor, vilket kunde ha stoppats om jag bestämmer mig för att sälja det billigt, och bara bli ganska löjligt rik... men vadå? Skiter väl jag i. Jag kommer tjäna cash.

Phew. Ett tag höll jag nästan på att falla offer för medlidande och sympati. Tur att du finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Det är ju en intressant vinkel på det...
Men då kanske vi borde göra så att vi drar en direktlänk till något företag så de kan kolla exakt innehåll på diskar, vilka lösenord du har, vad du tittar på för filmer och vart du surfar. Samt ge dem tillgång till att ändra på vad de vill. Men så länge det drabbar alla utom dig så har du ingen anledning att bry dig tycker du?

Du är så smart att det är skrämmande sålänge det inte påverkar mig personligen så bryr jag mig inte ett skvatt om IT relaterade frågor, betyder inte att jag inte finner de intressanta i många fall dock. Kan börja oroa mig när folk överlag har förmåga nog att ta hand om sina egna datorer, då kan det vara värt att tänka på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin

Najs. Om jag skulle åstadkomma något fantastiskt, säg hitta ett botemedel mot aids, då tar jag fetpatent på skiten och säljer den löjligt dyrt. Folk kommer fortsätta dö som flugor, vilket kunde ha stoppats om jag bestämmer mig för att sälja det billigt, och bara bli ganska löjligt rik... men vadå? Skiter väl jag i. Jag kommer tjäna cash.

Phew. Ett tag höll jag nästan på att falla offer för medlidande och sympati. Tur att du finns.

Du försöker göra en poäng med att ta upp något som inte har ett skvatt med att göra med sonys rootkit? bravo, nu är jag riktigt imponerad.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

...och för de som har glömt

Våga vägra Sony

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Fel! Det är Sony BMG och inte Sony Electrionics som har kopieringsskyddet. Vilken missuppfattning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crlf
Fel! Det är Sony BMG och inte Sony Electrionics som har kopieringsskyddet. Vilken missuppfattning

Våga vägra Sony BMG då för de som tycker att det spelar någon roll.
Jag personligen struntar fullständigt i vilken del av sony som gjort bort sig, För även om de är enskilda företag inom samma konsern så skall konsernen som helhet ha mer respekt för sina kunder än att låta en av sina delar beté sig såhär. Så "våga vägra Sony" är imo det enda rätta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Du försöker göra en poäng med att ta upp något som inte har ett skvatt med att göra med sonys rootkit? bravo, nu är jag riktigt imponerad.

Ja, det gör jag. Och om du tror jag har något intresse av att försöka imponera på dig misstar du dig.

Om du inte kan se analogin mellan mitt scenario och ditt ställningstagande, utan att jag ordagrant ska behöva dra in sonys idiotier kanske jag gjorde fel i att överhuvudtaget försöka få dig att förstå att tänkande som ditt gör världen till vad den är idag. Överbefolkad av egoistiska pösmunkar.