Permalänk

GeForce 6800LE

Hej på er, jag har nu ett geforce 6800LE och det är extremt varmt. Går jag in i grafikkortsinställningarna står det
GPU: 90c
Omgivning (runt kortet tror jag): 67c.
Som sagt är detta extremt varmt för 6800LE med kopparkylning? Är det kortet det är fel på, lr kan jag ha gjort något fel? Jag kan heller inte uppna några pipes, bara 8x1.6 :(. Beställde kortet från inet.se.

Permalänk
Medlem

Min GPU ligger idle i 50 grader då fläkten, enligt Rivatuner, körs i 25%.
I spel körs fläkten i 75% och då minskar temperaturen till ungefär 48 grader.

Så 90 grader låter alldeles för mycket.

Snurrar fläkten på kortet?
Hur varmt är det i resten av datorn? Om omgivningstemperaturen ligger på 67 grader kan det betyda att det är ganska varmt i resten av datorn.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Jo, det låter högt... mitt kort ligger på 43-44 idle...

Skulle misstänka fel av givarna till temeperaturen.... du kan ju inte ha 67 grader i lådan?!

Ett par chassifläktar är då att rekomendera då det nästan är som en bastu där inne... Om nu givarna har rätt...

Permalänk
Medlem

Har du någon chassifläkt?? Om inte, skruva i en eller två OMDELBART...

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk

om du som IsToR säger inte har en chassifläk bör du sätta i det och kolla igen sen. Jag har en chassifläkt, kör i 48 grader, alla pipes upplåsta, 360/900, när jag spelar går det upp till ungefär 50 grader. I burken har jag mellan 30-35 grader.