World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem

mm thunderfury på paladin är mest waste, F.Ö när jag fick min thunderfury, så trallar man till high lord, ger han allt, MEN man får inget quest eller nått, han bara summonar honom. Sen när han dog (fort som faen) så lootade jag den, då kommer dominant wind kissed blade upp för roll, utan class restriction, så det är teoretiskt möjligt för warlocks och mages att ha den ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
jo samma här , men inte fan kan paladin köra med rifle ? det är väl det han har i ranged slot?

Är den där quest itemen som folk springer runt med (druider och paladins, som inte kan ha ranged)... ->Den<- alltså, inte något riktigt vapen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
mm thunderfury på paladin är mest waste, F.Ö när jag fick min thunderfury, så trallar man till high lord, ger han allt, MEN man får inget quest eller nått, han bara summonar honom. Sen när han dog (fort som faen) så lootade jag den, då kommer dominant wind kissed blade upp för roll, utan class restriction, så det är teoretiskt möjligt för warlocks och mages att ha den ^^

Dom kan väl ändå inte lyckas lämna in questen sen efteråt? Eller? Läskigt i såna fall ^^

Jag vill också ha massa epics/legendary

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Tror jag dog inombords litegrann nu

Sådant dära får mig att vilja deleta min karaktär och gömma mig under en säng och gråta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Dom kan väl ändå inte lyckas lämna in questen sen efteråt? Eller? Läskigt i såna fall ^^

Jag vill också ha massa epics/legendary

jag TROR det går, eftersom dominant bara är "This item starts a quest" utan class restriction, så det är nog möjligt, det var lite läskigt när den kom upp för roll dock ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lille7
Här är en dwarf som rider på den (inte jag)

http://img458.imageshack.us/img458/5617/luckyguy3pm7gb8wi.jpg

Det är på skullcrusher ju (Där jag spelar).

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Efter många om och men så har vi fått ner luci.

Judgement skor och might handskar.
vann inte skorna tyvärr.

Men nu ska vi prova Magmadar. alla hundar är rensade

[edit]

lol. vi kör med en annan guild för våran är för liten.
men till saken är att felheart bracers droppade och raidledaren gav dom till en lock fastän vi har 2 som har exakt lika mycket dkp.

hans argument var att den ena viskade 10 sekunder före.

brukar man inte rulla när 2 st har samma dkp?

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
http://zombie.bhdnet.com/b5k/n00badin.jpg

herrelol

Osh.. men vi har ett guild som gav paladin
[Sulfuras, Hand of Ragnaros]

:/ warrior har 8x mer nytta av den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lille7
Här är en dwarf som rider på den (inte jag)

http://img458.imageshack.us/img458/5617/luckyguy3pm7gb8wi.jpg

hatar den jävla idioten, utnyttjade vår guild bara så han kunde få rank 11 och köpa mount, han lefta samma minut som han fick ranken -.- /spit /spit /spit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Osh.. men vi har ett guild som gav paladin
[Sulfuras, Hand of Ragnaros]

:/ warrior har 8x mer nytta av den

Varför skriver man saker inom taggar på ett forum? Okej att man kanske vill länka dom när man spelar WoW, men här slösar du bara tangenttryckningar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Haha, vilket jävla namn på din imp

Grats till epix mount iaf.

Permalänk
Citat:

Gratz till epic

Permalänk

jag ahr ett prbolem, de flesta skuggorna de darar väldigt, inte det efter klippor men alla andra.... e jävligt jobbigt, vad skall jag göra, problemet kom efter att jag installarede nya drivrutiner för graffekortet...

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

->Denna<- droppade när jag farmade lite fåglar i Deadwind, hur mycket är den värd? Jag vet att det står 150 g median där men hur mycket kan man "egentligen" ta för den?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
->Denna<- droppade när jag farmade lite fåglar i Deadwind, hur mycket är den värd? Jag vet att det står 150 g median där men hur mycket kan man "egentligen" ta för den?

Är ett recept värt 150g?

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Osh.. men vi har ett guild som gav paladin
[Sulfuras, Hand of Ragnaros]

:/ warrior har 8x mer nytta av den

Nja. I och med att mace-spec är rätt kass så har en paladin "mer" av den än en warrior. Visst - en warrior kan säkert göra en hel den skada med den, men frågan är om det verkligen är så stor skillnad mot en warrior med OEB/Zin'Rokh och swordspec. Däremot har jag väldigt svårt att förstå varför man ger Thunderfury till något annat än MT.

I min mening skall folk få det dom vill spendera DKP på. Alla gör sin insats i raiden - och det skall belönas likadant för alla klasser. Det finns rätt få vapen som är klockrent paladinvapen (Herald of Woe, Finkle's Lava Dredger), så i min mening kan man likväl ge paladins "leksaker".

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Nja. I och med att mace-spec är rätt kass så har en paladin "mer" av den än en warrior. Visst - en warrior kan säkert göra en hel den skada med den, men frågan är om det verkligen är så stor skillnad mot en warrior med OEB/Zin'Rokh och swordspec. Däremot har jag väldigt svårt att förstå varför man ger Thunderfury till något annat än MT.

I min mening skall folk få det dom vill spendera DKP på. Alla gör sin insats i raiden - och det skall belönas likadant för alla klasser. Det finns rätt få vapen som är klockrent paladinvapen (Herald of Woe, Finkle's Lava Dredger), så i min mening kan man likväl ge paladins "leksaker".

en warrior med sulfuras gör mycket mer skada än en warrior med oeb och zin'rokh, mace spec är inte allt, den har riktigt fina stats och bra skada, fin proc med

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Är ett recept värt 150g?

NEJ FINNS INGET RECEPT I HELA VÄRLDEN SOM ÄR VÄRT MER ÄN 2G!

Nä men, verkar som folk tror så, men det hjälper inte mig, undrar fortfarande vad just det där receptet är värt

Edit:
Irlut: Så paladins ska få leksaker som warriors skulle ha mer nytta med? Just leksaker så kan dom väl lika gärna gå in på en privatserver och göra ett vapen som gör 10000000000000000000 dps, fortfarande så förstår jag inte varför man ger Thunderfury, Ashkandi etc till paladins

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
NEJ FINNS INGET RECEPT I HELA VÄRLDEN SOM ÄR VÄRT MER ÄN 2G!

Nä men, verkar som folk tror så, men det hjälper inte mig, undrar fortfarande vad just det där receptet är värt

Edit:
Irlut: Så paladins ska få leksaker som warriors skulle ha mer nytta med? Just leksaker så kan dom väl lika gärna gå in på en privatserver och göra ett vapen som gör 10000000000000000000 dps, fortfarande så förstår jag inte varför man ger Thunderfury, Ashkandi etc till paladins

Varför skulle inte en paladin behöva högre DPS? Det är väll det enda dom är korta på just nu..

^-^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warlock/tale...

tycker jag är bättre imo :D,

Det var nog nån av de sämsta speccen jag sätt... Den han visade från början var hur bra som helst för PvP. Han ska spendera sina 2 sista på intensity.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Det var nog nån av de sämsta speccen jag sätt... Den han visade från början var hur bra som helst för PvP. Han ska spendera sina 2 sista på intensity.

Ehm, Soul Link-specc är en bra spec. Betydligt högre survival än SM/Ruin, men lägre damage.

Permalänk
Medlem

Har en fråga till om thunderfury. Vissa säger att proccen inte genererar mer aggro och vissa säger att den gör det? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på folk som säger att warriorn är mer värd det ena och det andra när man visar en Shaman/Paladin som har en Mace, yxa eller ett svärd som är bra för allihopa. Många vill bara att shamaner och paladiner ska ha vapen som ger dom stats så dom kan heal'a, får mer mana eller så. Då kan man tycka att Warrior bara ska ha en handsvapen då dom enbart är där för att tanka?

Förtjänar en warrior en tvåhand så gör även andra det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Finns en dwarf paladin på Neptulon som har den också :(.

vad heter han? kör också pally där

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Hehe så jävla rätt igår... Var i Stranglethorn med min nya warrior och det var en 60 hunter (hade bs och barbarous) som gankade mig för fullt, 6ggr och så gjorde han spit. Han var kaxig och dödade alla mobs som jag var ute efter, han lämnade en kista som jag tog och den visade sig innehålla http://www.thottbot.com/?i=4883 många guld till mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Jag blir så trött på folk som säger att warriorn är mer värd det ena och det andra när man visar en Shaman/Paladin som har en Mace, yxa eller ett svärd som är bra för allihopa. Många vill bara att shamaner och paladiner ska ha vapen som ger dom stats så dom kan heal'a, får mer mana eller så. Då kan man tycka att Warrior bara ska ha en handsvapen då dom enbart är där för att tanka?

Förtjänar en warrior en tvåhand så gör även andra det.

En Warrior tankar en väldigt liten del i MC. På en normal MC-run tankar jag på 3 bossar. Vad ska jag med ett 1hand ocn en jäkla sköld till då? Då är det väl bättre att jag gör DPS på dom andra. En Warrior för ut mycket mer av ett bra 2hand än en Paladin och bör därför ha den. Annars kan man ju lika gärna ge Thunderfury till Hunter, den 1-2 gånger den slår med melee är den säkert bra. Varje gång jag hamnar i randomgrupp med Paladin så önskar jag att jag hade valt horde istället.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
En Warrior tankar en väldigt liten del i MC. På en normal MC-run tankar jag på 3 bossar. Vad ska jag med ett 1hand ocn en jäkla sköld till då? Då är det väl bättre att jag gör DPS på dom andra. En Warrior för ut mycket mer av ett bra 2hand än en Paladin och bör därför ha den. Annars kan man ju lika gärna ge Thunderfury till Hunter, den 1-2 gånger den slår med melee är den säkert bra. Varje gång jag hamnar i randomgrupp med Paladin så önskar jag att jag hade valt horde istället.

Jo, men hela spelet går inte ut på MC och så bara. Paladiner och Shamaner vill ju också ha dps. Tänk om man solar mycket? Därav tycker jag att dom är minst likamycket värda. Men spelar man i en guild och man spelar endast för instanser så ja då kan man tänka sig över mest som har mest behov av den, annars tycker jag att dom är värda då Paladiner och Shamaner också är melee klasser som är beroende av vapnet dom bär. Att du drar in en hunter är ju lite långsökt, dom har ju range som huvudskada.

Permalänk
Medlem

Jag är så glad nu! Första MC runnen för vår guild igår. Vi fick ner Luci efter 4 försök. (varav ett försök blev förstört för att nån stod lite för nära grottan och råkade dra alla imps på oss) Vi fortsatte mot Gehennas, men fick ge upp för att alla hundarna respawnade hela tiden, drog oss till Mag isället. Fick ner honom till 24% med bara 2 pers döda. Hade fått ner honom, om inte nån pullat en flock med hundar som spawnat bakom oss. Sen blev det sent och alldeles för många va tvunga att dra. Men nästa gång ska Mag ner, lätt! Är så jäkla glad!

Drops:
Pattern: Flarecore Wraps http://www.thottbot.com/?i=36753#
Earthfury Boots http://www.thottbot.com/?i=27745
Manastorn Leggings http://www.thottbot.com/?i=37337
Belt of Might http://www.thottbot.com/?i=26806
Girdle of Prophecy http://www.thottbot.com/?i=27056

The Exiled - Bloodfeather

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem

Hundarna måste ner samtidigt annars respawnar dom hela tiden...
Man får se till och samla dom i en klump och köra AOE på dom så dom går ner samtidigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Jag är så glad nu! Första MC runnen för vår guild igår. Vi fick ner Luci efter 4 försök. (varav ett försök blev förstört för att nån stod lite för nära grottan och råkade dra alla imps på oss) Vi fortsatte mot Gehennas, men fick ge upp för att alla hundarna respawnade hela tiden, drog oss till Mag isället. Fick ner honom till 24% med bara 2 pers döda. Hade fått ner honom, om inte nån pullat en flock med hundar som spawnat bakom oss. Sen blev det sent och alldeles för många va tvunga att dra. Men nästa gång ska Mag ner, lätt! Är så jäkla glad!

Drops:
Pattern: Flarecore Wraps http://www.thottbot.com/?i=36753#
Earthfury Boots http://www.thottbot.com/?i=27745
Manastorn Leggings http://www.thottbot.com/?i=37337
Belt of Might http://www.thottbot.com/?i=26806
Girdle of Prophecy http://www.thottbot.com/?i=27056

The Exiled - Bloodfeather

Permalänk
Medlem
Citat:

Grats, samlar jag med
Men att du spelar i Anathema blir jag lite ledsen av

Jag har KOS på alla där, kan väll skippa dig..hehe
Anathema members har alltid varit på mig från början, helst 2v1.
Vad har du för specc, själv har jag nu 20/31/0.
Funderar starkt på att köra 30/0/20 eller någin hybrid av alla

Dracy, Human warlock (GRAMMERPOLICE)

EDIT:
frg, blir lite ledsen när jag ser det du säger.
En warlock med SL är som att ta ner en off-tank, jag tar lätt på mig 1 rogue och en random och kommer till 80% ut levande.
Min specc är vad jag kallar "drain-tank", flera kallar den drain-tank.
Jag tar skada så det står härliga till men överlever.

Tänkte göra en film tillsammans med några polare på servern i Gurubashi arenan där vi vill visa hur bra SL är genom att ta 2 rogue på mig, postar den här när vi är klara med den.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow