Permalänk
Medlem

APB anmäler 15st fildelare

Jag tänkte bara uppmärksamma er på att APB tillsammans med motsvarande organisationer internationellt håller på med en kampanj just nu och anmäler totalt 2000 personer, varav 15 st i Sverige.

Tv4s artikel om detta.
http://tv4.se/424646.html

Tycker personligen inte om APB och deras metoder men jag ska följa utvecklingen.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Tycker nån om deras metoder utom dom själva ? tror inte det.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det

Men nu verkar det som om dom ska gå på offensiven när det gäller att anmäla personer.

Jag tror att ju mer dom försöker få folk dömda desto mer blir människor emot dom(inte för att det kanske är möjligt men iallafall:D).

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

Vill du jävlas med SONY?
http://www.raddajens.foo.se/
Rösta på Jens i idol 2005!!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Det är ju inte bara sony som står bakom APB men jag ska självklart rösta på jens iallafall

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

Det är en bra börkan iaf

resten av företagen bojkottar vi, sluta köp CD skivor etc!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Det kan vara lite jobbigt att bojkotta alla dessa företag utan att helt sluta köpa cd skivor

Medlemmar i APB:
Activision Nordic, Atari Nordic AB, Atlantic Film AB, Blizz Entertainment AB, Buena Vista International Sweden AB / Home Entertainment AB, Capitol Film Distribution AB, FilmCentrum, Folkets bio AB, Microsoft AB, Noble Distribution Sweden AB, NonStop Entertainment AB, Nordisk Film AB, PAN Vision AB, Paramount Home Entertainment Sweden AB, AB Rifilm, Sandrew Metronome Distribution Sverige AB, Scanbox Entertainment Sweden AB, Sonet Film AB, Sony Pictures Releasing Sweden AB, Succéfilm AB, AB Svensk Filmindustri, Svenska Filminstitutet, Swedish Film AB, Triangelfilm AB, Twentieth Century Fox Sweden / Home Entertainment AB, United International Pictures AB, Universal Pictures Nordic AB, Vivendi Universal Games AB och Warner Bros Sweden AB / Entertainment.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

man får ta den värsta då! sony!

bättre än inget!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Bojkottar officellt bara sony för deras jätteolagliga rootkit . Förvisso kom det inte till europa , men vadfan . Det börjar ju likna sandlådenivå .

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Inte för att det spelar nån roll men det är Skivbolagens branschorganisation IFPI som har gjort polisanmälningarna.

Permalänk
Medlem

Finns det legala sidor som man kan tanka unlimited ifrån för en kostnad i mån t.ex?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Finns det legala sidor som man kan tanka unlimited ifrån för en kostnad i mån t.ex?

rhapsody kanske?

Fast det är ju inte "legalt" i sverige, då dom inte har något avtal med de svenska skivbolagen

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Bah då:( finns det några andra?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Vill du jävlas med SONY?
http://www.raddajens.foo.se/
Rösta på Jens i idol 2005!!

Vad fan har jens med det här att göra?

Sluta genast, annars åker du ut.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Vad fan har jens med det här att göra?

Sluta genast, annars åker du ut.

Om han vinner idol, då får han ett skivkontrakt med sony.
Peter Swartling i juryn jobbar för sony och han avskyr Jens, alltså tycker de bakom denna idé att det är kul att reta Sony/ Peter Swartling.
Måste säga att även jag tycker den är en utmärkt idé!

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miiix
Om han vinner idol, då får han ett skivkontrakt med sony.
Peter Swartling i juryn jobbar för sony och han avskyr Jens, alltså tycker de bakom denna idé att det är kul att reta Sony/ Peter Swartling.
Måste säga att även jag tycker den är en utmärkt idé!

ah ah ah ajabajja nu åker du ut! det är farligt med en kinkig moderator.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Vad fan har jens med det här att göra?

Sluta genast, annars åker du ut.

Tack...

Swec: Sveriges största dagis, ibland då.

Resonemang: APB (Nöjesindustrin) tänker polisanmäla folk som har stulit deras musik, dvs inte köpt deras musik och filmer. Jag vet, vi bojkottar dem för det genom att inte köpa deras musik och filmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
ah ah ah ajabajja nu åker du ut! det är farligt med en kinkig moderator.

Minst sagt.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så var det inte APB, utan IFPI .. Hörde det på radion.. iofs kanske IFPI gick egenom APB

Visa signatur

//GudZen

Permalänk
Medlem

Det sorgliga i det hela är att dom fortfarande håller och försöker skrämma konsumenterna till att handla som dom vill, istället för att sälja på ett sätt som konsumenterna uppenbarligen vill konsumera på.
Och sedan har man mage att klaga på att försäljningen går ner.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet någon Betala-Ladda ner-Hur mycke som helst Tjänst?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Vad fan har jens med det här att göra?

Sluta genast, annars åker du ut.

haha. fyfan. det här måste vara sveriges stelaste forum.
inte ens en så viktig tråd som Operation Rädda Jens fick vara kvar ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1ber
haha. fyfan. det här måste vara sveriges stelaste forum.
inte ens en så viktig tråd som Operation Rädda Jens fick vara kvar ;D

EN tråd? Tillbaka till topic nu tack.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wrekdeck
Det sorgliga i det hela är att dom fortfarande håller och försöker skrämma konsumenterna till att handla som dom vill, istället för att sälja på ett sätt som konsumenterna uppenbarligen vill konsumera på.
Och sedan har man mage att klaga på att försäljningen går ner.

Håller med dig om att det är klantigt och enfaldigt av skivbolagen att inte öppna en internetbutik (gärna en med många bolag under samma tak) när det är så öppenbart finns en marknad för det, samt att de inte lyckas pressa priser på cd-skivor bättre... Men jag anser inte att man kan försvara piratkopiering enbart pga av det, "priset på bilen var för högt så jag stal den"... Kan tilläga att jag själv anser att är APB rätt patetiska med sina metoder och att jag själv sitter med två fyllda 200 giggare. Men jag anser det inte försvarbart att man piratkopierar, även om jag själv gör det
Så för mig spelar det ingen roll att folk tankar, men när man försöker berättiga det (utan vettiga argument) blir jag fundersam...

Permalänk
Medlem

gud vad jag irreterar mig det är fan upphovsrättsbrott inte samma sak som man går in i affären och tar en skiva då förloras en matriell sak på en dator så kopierar man ettor och nollor av olika roliga mönster. fan om jag bygger en bil som ser ut som en ferrari med samma färg som ferrari så har jag ju inte gått och snott en ferrari!

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1ber
haha. fyfan. det här måste vara sveriges stelaste forum.

Varför då? För att de som lägger ner tid/energi på att driva detta forum inte vill se det användas som ett annonsplank för oseriösa kuppförsök mot TV4/Sony/Nöjesindustrin? Sådant kan man använda Flashback eller motsvarande forum till istället (vilket i detta fall uppenbart redan gjorts). Jag skulle för övrigt tro att en stor del av personerna som "hänger" här gör det _enbart_ för att det är ett tämligen städat och organiserat forum, relativt fritt från diverse flumm, där man kan diskutera seriösa teknikfrågor med kunniga personer över 18. Resten är brus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Håller med dig om att det är klantigt och enfaldigt av skivbolagen att inte öppna en internetbutik (gärna en med många bolag under samma tak) när det är så öppenbart finns en marknad för det, samt att de inte lyckas pressa priser på cd-skivor bättre... Men jag anser inte att man kan försvara piratkopiering enbart pga av det, "priset på bilen var för högt så jag stal den"... Kan tilläga att jag själv anser att är APB rätt patetiska med sina metoder och att jag själv sitter med två fyllda 200 giggare. Men jag anser det inte försvarbart att man piratkopierar, även om jag själv gör det
Så för mig spelar det ingen roll att folk tankar, men när man försöker berättiga det (utan vettiga argument) blir jag fundersam...

de skulle bara vilja ha 200kr per album ändå.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

alltså när de stora företagen lägger in rootkits o annan skit på sina skivor, utan att ena nämna nått för sina användare o sen dessutom säger "det man inte vet om, lider man inte av" när de har öppnat världens inkörsport för virus o trojaner så blir man ju inte förvånad att folk laddar så pass mycket som de gör.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Och när kommer de stora skivbolagen att förstå att det inte är för att folk piratkopierar som dom säljer dåligt med skivor, utan för att dom bara massproducerar kommersiell skitmusik som ingen vill ha längre.

Nej, allesammans. Försök titta lite på mindre bolag; deras band och artister, lite mera "underground", så kommer ni hitta så mycket bättre musik än de stora bolagens. Jag lovar.

Endast då kommer vi slippa stora bolag och deras massproduktion.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
gud vad jag irreterar mig det är fan upphovsrättsbrott inte samma sak som man går in i affären och tar en skiva då förloras en matriell sak på en dator så kopierar man ettor och nollor av olika roliga mönster. fan om jag bygger en bil som ser ut som en ferrari med samma färg som ferrari så har jag ju inte gått och snott en ferrari!

Va, vad tänker du på nu?! Om du ser till den materiella kostanden för ett företag så är den kanske 2% av kostanden för t.ex ett album. Resten av pengarna är intäkter till bolaget, artist, försäljare osv. Så den ekonomiska förlusten blir ju istortsett lika stor oavsett om du tankar albumet eller snattar det i butiken. Men juridiskt sett så är det säkert två skillda saker. Men vad menar du med ferrarin?! Det är ju inte dirkekt så att de som rippar ett album tar sångtexter och melodier och spelar in albumet själv för att sen ladda upp som orginal artisten. Uppfattande din liknelse som denna men du får gärna förtydliga?

Förstår vad du menar med ettor och nollor men grejen är ju att om du inte haft möjligheten att tanka albumet så hade du köpt det, om man ser det svart eller vitt men det är ju så som bolagen måste se det. Men jag kan ju själv säga att om jag inte haft möjligheten till att tanka så hade jag kanske köpt max fem av de flera hundra album som jag har, och då pratar vi genom många år fram tills idag... Så bara för att man tankar någonting innebär inte det att man hade köpt det om det var det enda alternativet men så måste som sagt bolagen se det. Så, för bolagen är det inte bara ettor och nollor...