Permalänk
Medlem

Kom på en sak.
Om alla få en bra uppladdning så vinner ju alla på den fildelarna får alla filer snabbt och enkelt, APB kan Sätta fast alla snapt och alla andra kan stå och tita på och undra vad som händer(de får en bra underhållning). Sen får ju ISPerna en massa pengar som gör att de kanske uppgradera oftare.

bara lite dröm jag har....

edit: stav fel rättade.

Visa signatur

Om ni/du hittar stav fel i mina inläg så bry er/dig inte (om du/ni inte förstår PM:a så ska jag försöka förklar så gått jag kan)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tavlan
Kom på en sak.
Om alla få en bra upplading så viner ju alla på den fildelarna får alla filer snapt och enkelt, APB kan seta fast alla snapt och alla andra kan stå och tita på och undra vad som händer(de får en bra under hålning). sen får ju ISPerna en masa pengar som gör att de kanske uppgradera oftare.

bara lite dröm jag har....

Asså hur gammal är du? Lär dig svensk stavning?
Uppladdning
Snabbt
Sätta
Underhållning
Massa
Vinner

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem

Låter inte troligt med hela 56Mb upp om deras lantjänst har 10Mb.
Föressten, det verkar ju finnas kapacitet för 100/10 i vdsl2. Skulle inte förvåna mig om dom gjorde något sånt. Får hoppas dom gör en symmetrisk tjänst dock.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

ja 10/10 skulle vara nice

eller dekanske kommer med 50/10 ?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

hade varit skitbra om de lyckas få 10/10 på ca 3km avstånd,lär ju va en hel del som byter leverantör då.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Asså hur gammal är du? Lär dig svensk stavning?
Uppladdning
Snabbt
Sätta
Underhållning
Massa
Vinner

Jag kan inte rå för att jag har läs och skriv svårig hetter (mäst skriv)
så du kan ju bara d*** ** h*****.....

Sen är det inte det du ska sitta och komentera i den här tråden det är VDSL2 som ska diskuteras inget annat trams.

PS. hopas du fatar vad jag skriver DS.

Visa signatur

Om ni/du hittar stav fel i mina inläg så bry er/dig inte (om du/ni inte förstår PM:a så ska jag försöka förklar så gått jag kan)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Asså hur gammal är du? Lär dig svensk stavning?
Uppladdning
Snabbt
Sätta
Underhållning
Massa
Vinner

Det är lite tragiskt att du klagar på andra, när du själv skriver "asså". Vidare är inte "lär dig svensk stavning" en fråga, utan en uppmaning, vilken bör avslutas med utropstecken (!) istället för frågetecken (?).

Till topic: Det behöver ju inte vara symmetriskt. Jag vore nöjd med 56/24 också Sen är det väl viktigt att de kan leverera det man betalar för också.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Jag funderar på när behöver man egentligen någon jätte mycket högre uthastighet? Ni vet och jag vet att det är ganska få som sitter med en server i garderoben och delar ut linux distar.
Så, om ni skulle ha 24/24, vad skulle ni kunna göra för något lagligt som ni inte kan nu om ni t.ex. har 24/1?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

hehe, ja desto höger UL desto bättre givetvis!

200/100 fungarar ju det med 50/20 ... osv ..

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas att det inte är mycket prat och liten verkstad.
Finns mig veterligen ingen som levererar riktig VDSL i Sverige idag ännu mindre VDSL2.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att operatörerna garanterat kommer skruva upp downloaden och ha så lite upload som möjligt :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Jag funderar på när behöver man egentligen någon jätte mycket högre uthastighet? Ni vet och jag vet att det är ganska få som sitter med en server i garderoben och delar ut linux distar.
Så, om ni skulle ha 24/24, vad skulle ni kunna göra för något lagligt som ni inte kan nu om ni t.ex. har 24/1?

Jag skulle ha kunna köra ett par spelservrar, en webb- och en ftp-server för allehanda lagliga filer (exempelvis fri musik och film). Sen går det betydligt fortare att skicka en låt man gjort om man har 24 mbit upp istället för 1.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Jag skulle ha kunna köra ett par spelservrar, en webb- och en ftp-server för allehanda lagliga filer (exempelvis fri musik och film). Sen går det betydligt fortare att skicka en låt man gjort om man har 24 mbit upp istället för 1.

dessutom använda VoIP samtidigt utan att det bara blir skit av allt!

man kan streama DVDs från sin dvd spelare till kompisar som bor flera mil bort ... så de slipper låna den utan de kan direkt se filmen via din spelare...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Sen får vi hoppas att KC stationerna får detta också med tanke på att Göteborg iaf kryllar av dom. Lever med glesbygdsvillkor mitt i stan.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Vi får väl hoppas att det inte är mycket prat och liten verkstad.
Finns mig veterligen ingen som levererar riktig VDSL i Sverige idag ännu mindre VDSL2.

antar att du inte räknar BBB´s vdsl som riktig vdsl? då det tydligen enligt någon här är ciscos egen version av vdsl eller nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
antar att du inte räknar BBB´s vdsl som riktig vdsl? då det tydligen enligt någon här är ciscos egen version av vdsl eller nått

Jupp! Iofs samma teknologi som VDSL men sämre spec. och Ciscos egen "standard".

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nullz0rz
Sen får vi hoppas att KC stationerna får detta också med tanke på att Göteborg iaf kryllar av dom. Lever med glesbygdsvillkor mitt i stan.....

KC kommer aldrig att byggas ut före stora stationer ... tyvärr hamnar nästan KCs alltid sist på listan .... jag sittre själv på en sådan mitt i sthlm

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomoreorless
KC kommer aldrig att byggas ut före stora stationer ... tyvärr hamnar nästan KCs alltid sist på listan .... jag sittre själv på en sådan mitt i sthlm

Vad är KC?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Låter lovande. minst sagt att det finns möjlighet till symetri, samt Ethernet möjlighet hela vägen.

Vad är fördelen med att kunna köra Ethernet hela vägen till ISP'ns centrala nät?

Är det så att varje konvertering mellan de olika teknikerna/protokollen/vad fan dom nu kallas kostar lite bandbredd, så man vill få så få konverteringar som möjligt? Eller är det nåt annat?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Konsekvensen av att köra ethernet hela vägen, blir inte det att man som kund måste använda ip-telefoni?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Konsekvensen av att köra ethernet hela vägen, blir inte det att man som kund måste använda ip-telefoni?

Nej, det funkar med analog telefoni också. Konsekvensen blir väl att man kan använda överföringsstandarden Ethernet hela vägen, dvs man behöver inte växla till ATM på vägen. Någon som kan bekräfta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Konsekvensen blir väl att man kan använda överföringsstandarden Ethernet hela vägen, dvs man behöver inte växla till ATM på vägen. Någon som kan bekräfta?

Ja, det stämmer. Har du en massa olika protokoll och transmissionstekniker så ökar mängden overhead. Det är också mycket enklare och billigare för företagen att bara köra på en enhetlig teknik i hela nätet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Ja, det stämmer. Har du en massa olika protokoll och transmissionstekniker så ökar mängden overhead. Det är också mycket enklare och billigare för företagen att bara köra på en enhetlig teknik i hela nätet

Då tänkte jag rätt med andra ord
Men, det är väl ändå inget som hindrar att om jag surfar en sida på andra sidan atlanten så kan det växla från Ethernet till massa andra standarder, bara det att man får en växling mindre på vägen dit genom att samma standard hålls inom hela ISP-nätet???

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Men, det är väl ändå inget som hindrar att om jag surfar en sida på andra sidan atlanten så kan det växla från Ethernet till massa andra standarder, bara det att man får en växling mindre på vägen dit genom att samma standard hålls inom hela ISP-nätet???

Typ så ja.

Permalänk
Medlem

ATM e betydligt dyrare teknik än ethernet, dvs det blir billigare bygga nät med renodlat ethernet nät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Typ så ja.

Great

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon insider hur det går på BBB med Ericsson ?
Hörde nått om att Ericsson leverar skarpt först i mars ....

Permalänk
Medlem

Hitta inget nytt om det när jag tita lite på Ericsson sida.

Fast du kan vara lung när det komer så lär inte BBB vad tysta, skulle jag tro. väntar skällv med späning

Visa signatur

Om ni/du hittar stav fel i mina inläg så bry er/dig inte (om du/ni inte förstår PM:a så ska jag försöka förklar så gått jag kan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Det är lite tragiskt att du klagar på andra, när du själv skriver "asså". Vidare är inte "lär dig svensk stavning" en fråga, utan en uppmaning, vilken bör avslutas med utropstecken (!) istället för frågetecken (?).

Till topic: Det behöver ju inte vara symmetriskt. Jag vore nöjd med 56/24 också Sen är det väl viktigt att de kan leverera det man betalar för också.

hahahaha

fyfan va du satte idiotjäveln på plats... GG!!!!

Visa signatur

AMD Tbred 2200+ | 512 DDR | GeForce4 Ti4200 | Abit KX7 | Acer CDRW | 100 GB HD | 17" TFT | 12/9 Mbit vDSL |

Permalänk
Medlem

Det verkar som Bredbandsbolaget lanserar VDSL2 i år och målsättningen verkar vara att erbjuda 100/10, läs mer!