Permalänk
Medlem

Vad ska jag ha för namn?

Jag har länge gått runt och funderat på att starta upp en spelsida. Och för två veckor senare började jag med projektet. Designen är helt klar, nu fattas bara undersidorna men innan jag kan börja med dom behöver jag ett nytt namn till sidan.

Just nu använder vi Xrary Games som ett tillfälligt namn. Men det låter för det mesta nördigt och orginellt.

Namnet ska vara 5-20 bokstäver långt och får innehålla två ord. Namnet behöver inte betyda någonting heller, så ni får använda er livligaste fantasi

Tack så myckeT!

Visa signatur

Soduda @ Poison

Permalänk
Medlem

http://depthome.brooklyn.cuny.edu/classics/englatin.htm
kombinera nåt latinkst ord med "games" eller "gaming" eller med "game" på latin
http://catholic.archives.nd.edu/cgi-bin/lookdown.pl?game

Bara en tanke som slog mig

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Spelsidan

Permalänk
Medlem
Permalänk

YASS (Yet another spelsida.)

Permalänk
Medlem

camera-gameing.com ?

Permalänk
Medlem

24seven-gaming.com

Permalänk
Medlem

infinitygaming

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Hedersmedlem

Du kanske borde berätta om sidan skall vara på svenska eller engelska. Töntigt att ha ett engelskt namn om sidan är på svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Du kanske borde berätta om sidan skall vara på svenska eller engelska. Töntigt att ha ett engelskt namn om sidan är på svenska.

Sweclockers?
Svenska Klockare ^^
svenskaklockare.se låter ju inte direkt najs där va?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Sweclockers?
Svenska Klockare ^^
svenskaklockare.se låter ju inte direkt najs där va?

Sveklockare. menar du?
Det kan f.ö läsas helt fel; "svek lockare".

Visst kan namnet på sidan vara engelskt medans innehållet är på svenska, finns många sidor med engelskt namn och svenskt innehåll, dock är det många som erbjuder samma innehåll på engelska men majoriteten av sidorna har svenska som utgångsläge.

Du får titta på sidan från olika synvinklar för att komma fram till ett namn.
Exempelvis: Vad ska det finnas på sidan?
Kan du ta något av det tänkta innehållet och antingen välja det svenska namnet, översätta det till engelska eller varför inte leka med ordet?

Annat exempel: Vill du att besökare ska kunna ha ett snabbt och snappigt namn på din sida?
Ett exempel här kan vara Sweclockers, många säger ju "swec" och kallar andra medlemmar för "swecare". Ett annat exempel på ett bra namn är Fragbite, det är ett enkelt ord och det sätter sig snabbt, vilket gör det enklare att komma ihåg sidan. Detta leder givetvis till att folk kommer tillbaka till sidan oftare.

Du skulle även kunna ta en knepig omväg och leka med en logotyp och genom att kombinera exempelvis bokstäver genom arrangemang och sedan välja ett namn utifrån det. Detta är kanske inte det bästa sättet då namnet kan bli aningen krystat eller bara helt osammanhängade, men du kanske har tur och får in en fullträff, man vet aldrig.

Prova dig fram, till slut kommer du hitta ett bra namn.

Lycka till.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Sveklockare. menar du?
Det kan f.ö läsas helt fel; "svek lockare".

Swe är ju en förkortning för sweden som i säg betyder sverige. Men man får se det snarlika i det hela, och jag ser det som svenskaklockare.se ^^

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Swe är ju en förkortning för sweden som i säg betyder sverige. Men man får se det snarlika i det hela, och jag ser det som svenskaklockare.se ^^

Men det är fortfarande en förkortning.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Sweclockers?
Svenska Klockare ^^
svenskaklockare.se låter ju inte direkt najs där va?

Ja, vad har det med mig att göra? Bara för jag är moderator här betyder inte att jag tycker namnet är sådär fräscht Det är ju dessutom hur gammalt som helst (i Internetår).

Permalänk
Medlem

GameRev / GameRevolution

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Ja, vad har det med mig att göra? Bara för jag är moderator här betyder inte att jag tycker namnet är sådär fräscht Det är ju dessutom hur gammalt som helst (i Internetår).

Har inget direkt med dig o göra. ;). Hur många år är 1 internetår? 2?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Det där med namn är svårt, det ska inte vara för coolt men inte heller för alldagligt. Då går saker som spelsidan och 24seven-gaming eller vad var bort. Tror det perfekta namnet ligger någonstans mellan dom, frågan är var?

Sen kommer en annan fråga på en gång, vilken är målgruppen?
Vilka vill ni ska läsa? Unga, gamla, hundar, tjejer, alla?

Ännu en fundering, vad för innehåll kommer sidan ha?
Spel är ju trots allt ett ganska brett område med massa olika att skriva om. Vem vet, ni kanske fokuserar er stenhårt på japanska tetrisdårar.

Sen kan man ta sig en kluring på hur namnet passar till sidans design osv.
En flashig futuristisk design kanske inte går ihop med "Grottgubben torstens spel" (tror inte det namnet passar till något alls )

Givetvis kan man ju ta i beaktning om det är en svensk, engelsk, kinesisk, japansk sida, som kennel påpekade.

Och så vidare..

Men ett förslag kan väl vara "Pixelparty" eller nåt.. eller inte, kasst namn. Men i alla fall. nu har jag svammlat nog om saker jag inte har en aning om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen kommer en annan fråga på en gång, vilken är målgruppen?
Vilka vill ni ska läsa? Unga, gamla, hundar, tjejer, alla?

Speciellt hundar, även kvalster och kackerlackor.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

-->>PathFinderGaming<<--
-->>PFG<--

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

JAVA äter C++