Permalänk
Medlem

ghettomodda en NV silencer?

jag har kommit upp med en idé men skulle vilja ha lite feedback på den innan ja sätter den i verket...

det är så att om man klipper bort plasten ovanför kylflänsen på en NV silencer och sätter dit en 80mm-fläkt på nåt sätt, då måste den kyla enormt bra, eller kommer luft från två olika håll bara att ställa till det?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

I så fall skulle jag ta bort både plastkåpan och den medföljande fläkten och använda flänsen och en annan fläkt bara. För precis som du säger så kommer fläktarna att motverka varandra lite annars, men prova går ju.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

thanks, då vet jag

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Från min recension av Antec 3000B:

Permalänk
Medlem

Re: ghettomodda en NV silencer? - tips och idéer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
jag har kommit upp med en idé men skulle vilja ha lite feedback på den innan ja sätter den i verket...

det är så att om man klipper bort plasten ovanför kylflänsen på en NV silencer och sätter dit en 80mm-fläkt på nåt sätt, då måste den kyla enormt bra, eller kommer luft från två olika håll bara att ställa till det?

Till att börja med är flänsen lite klen, tycker jag. Att sätta en stark fläkt på en klen fläns är som att sätta 1000 arbetare i en bilfabrik som tillverkar 10 bilar om dagen: Fullt tillräckligt, men överdrivet.

Hela designen av NV Silencer är inte precis i det mest komplexa laget iallafall, så varför inte skapa en egen version med en bra fläkt? Man skulle t.o.m. kunna sätta dit en 120mm-fläkt. Det är bara att ha en bra fantasi...

Permalänk
Medlem

Flänsen är inget att arbeta med, kärnan är liten men flänsen sträcker sig över nästan hela kortet för att orginal fläkten inte klarar av att flytta luft, överhuvud taget skulle jag vilja säga men lite blåser det iaf. Över gpu:n så finns det nästan inga flänsar, utan bara alu för att dom ska rymma fläkten också. Jag har tagit bort orginal fläkten och plasten och har satt en 80mm zalman som blåser snett bakåt rakt över gpu:n, klarar fint att köra alla spel 24/7 i 440/380 och fläkten på 2200 varv. Varken flänsen eller blocket just på gpu:n blir varma, och ja den är rätt monterad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusT
Från min recension av Antec 3000B:

http://tystpc.nu/pics/forum/antec3000b/hdcage_mountsoft4.jpg

]http://tystpc.nu/pics/forum/antec3000b/vgacooler_papst1.jpg

najs! hur är temp. järmfört med innan?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|